Sunday, May 26, 2013

Impressie bloggersdag bij Farouk Systems

Afgelopen vrijdag was ik uitgenodigd op de bloggersdag van Farouk Systems. Farouk Systems is het bedrijf achter de haarmerken CHI en BioSilk. Ik had geen idee wat ik kon verwachten, maar het werd een superleuke en boeiende dag vol verrassingen. Kijk mee!

Nu richt ik mij meestal op make-up en nagellak en met mijn haar en haarproducten houd ik mij minder bezig. Wel weet ik dat Silk Therapy van BioSilk een celebrity-status heeft onder de serums en ik heb dit serum zelf ook wel eens naar tevredenheid gebruikt. Op het Europese hoofdkantoor van Farouk Systems ben ik weer up-to-date gekomen wat betreft kennis, trends en producten die allemaal met haar te maken hebben.
De foto's heb ik gemaakt met zowel mijn smartphone als mijn digitale camera. Ik besef nu wel dat het dringend tijd wordt voor een nieuwe camera, maar ik heb er het beste van proberen te maken.

Bij de ontvangst met thee en koffie stonden de leukste cupcakes klaar met eetbare kappersscharen, föhns en stijltangen erop. Check vooral even hier de foto van Patrick Kalle, de artistic director van Farouk Systems, waarop je alle prachtige cupcakes bij elkaar ziet. Ze smaakten ook nog eens zeer goed!

Na de thee en koffie kregen we eerst een welkomspraatje van John Beerens en Marc van Toren. John Beerens is een Nederlandse topkapper (als we nog van kapper mogen spreken) bekend van de tv-serie Salon Takeover en de John Beerens haarstudio. Marc van Toren is de general manager van Farouk Systems Group. Het team van John Beerens heeft deze dag in samenwerking met Farouk Systems georganiseerd.
Wat een fancy pants van John. Dit was het effect met de flitser!

Er volgden verschillende presentaties van onder meer Patick Kalle en Hedwig Vigelandzoon. Patrick Kalle is dus artistic director van Farouk Systems en hij vertelde over de populaire productlijn van CHI met keratine, waarbij het ingrediënt Keratrix zorgt voor een aanvulling van het natuurlijke eiwit keratine in het haar. Keratine staat erom bekend beschadigd haar te herstellen en het zo te verzorgen dat het langdurig gezond en glanzend is en haarbreuk voorkomen wordt. Het is wel grappig dat mijn tot op heden nog altijd favoriete Total Repair haarmasker van Gliss Kuhr ook vloeibare keratine bevat. Met dit masker krijg ik altijd het beste resultaat voor mijn haar, dus ik ben nu ook erg benieuwd naar de producten met keratine van CHI.

Hedwig Vigelandzoon is een internationaal bekende hairstylist/hairdesigner die aan veel grote fashion shows en producties voor bekende magazines meewerkt:
Hij vertelde zeer enthousiast over zijn werk en de laatste trends op haargebied. Al met al was het allemaal heel leuk en interessant om te horen.

Hierna hadden we een uiterst verzorgde lunch waarvan ik helaas geen foto's heb, maar we hadden een ruime keuze uit luxe sandwiches, broodjes hotdog (daar zeg ik nooit nee tegen), prikkers met vers fruit en salades.

Na de lunch was er de mogelijkheid om op de foto te gaan met Nathalie den Dekker, Miss Nederland 2012 en inmiddels Miss CHI.
Ja, het valt gelijk op wie de prof is qua poseren he?

Vervolgens werden we weer allemaal bij elkaar geroepen en toen volgde een grote verrassing: Glennis Grace kwam optreden. Glennis is namelijk ook ambassadrice van Farouk Systems. Wat kan zij zingen zeg! Dit was echt superleuk!


Ze zag er ook nog eens super uit. Ik houd van die stijl van een broek met print, wijd t-shirt en hoge hakken. Ja, ik ben nu helemaal fan. Als ik maar niet doorsla naar fangirling, haha!

Natuurlijk mochten we ook met Glennis op de foto en Nathalie deed ook nog even mee (en zij hield haar pose het langste vol).

Tja, ik steek er wat witjes bij af he. Al blenden mijn haarkleur en lichte kleding wel weer mooi in het geheel. Echt heel leuk dat Glennis ook zo geduldig met iedereen op de foto ging, er waren namelijk wel zo'n 70 meiden!

Na al helemaal overwhelmed te zijn, kregen we de kans om enkele producten te proberen en om ons daarover te laten informeren.
Ook kon je haaradvies vragen aan één van de medewerksters van Farouk Systems. Ik kreeg een compliment over mijn highlights (thanks to Cosmo, zie hier) die toch al weer ruim een half jaar zonder bijgewerkt te zijn in mijn haar zitten. Verder heeft mijn haar de nodige voedende verzorging nodig en dus werd mij de CHI Keratin Line aangeraden wat niet echt als een verrassing kwam. Overigens werden de andere lijnen net zo goed onder de aandacht gebracht hoor, daar niet van.

Ja, jullie hebben gisteren al mijn outfit kunnen zien en zoals ik al eerlijk aan gaf, hield ik het helaas niet de hele dag vol op mijn high heels (zonder plateau he). Na het optreden van Glennis Grace heb ik toch echt van schoeisel moeten wisselen. Zij zelf trouwens ook, want ik zag een foto van haar van diezelfde middag waarbij ze sneakers draagt...

We gingen niet met lege handen naar huis. We kregen allemaal drie producten mee en als klap op de vuurpijl werden we nog getrakteerd op de CHI Dual Voltage stijltang. Dit vond ik een geweldige verrassing. Nu kan ik eindelijk afscheid nemen van mijn jarenoude Carmen-stijltang en wie weet ga ik de stijltang nu écht ontdekken.

Ik heb de CHI Keratin shampoo, de CHI Keratin conditioner en de BioSilk Style Beach Texture. Die laatste wilde ik zelf erg graag. Die is dan wel niet verzorgend voor je haar, maar hier kun je zo'n heerlijk golvend strandkapsel mee maken en aangezien mijn haar van nature al makkelijk golft en ik ook wel van een wat meer rommelige haarlook houd, lijkt me dit een leuk product om zo nu en dan te gebruiken. Ik ga over de producten zeker nog reviews schrijven.

Het was dus een zeer geslaagd event dat tot in de puntjes verzorgd was en met een hoop informatie en verrassingen. Zeker één van de hoogtepunten van dit jaar voor mij. Ik heb nog leuke mede-bloggers ontmoet ook. Ik ben blij dat ik er bij heb mogen zijn en ik wil de organisatie dan ook zeer bedanken!

Ps. De producten van BioSilk en CHI zijn onder andere verkrijgbaar via de webshop van John Beerens, bij enkele kapsalons en Douglas heeft een selectie van BioSilk producten in het assortiment.

2 comments:

  1. Dat ziet er een leuk event uit, tof dat je dat hebt mogen doen!

    ReplyDelete