Monday, April 29, 2013

Swatches + 1ste indruk USA make-up: L'Oréal, Maybelline, e.l.f. & Physicians Formula.

In het vorige artikel hebben jullie mijn geshopte items uit Amerika kunnen zien. In dit artikel laat ik swatches van de door mij gekochte make-up zien en ik vertel kort wat ik van de producten vind. De nagellak die ik gekocht heb, zal apart in artikelen voorbij komen. De Photoready BB Cream van Revlon laat ik nog even dicht totdat de BB creams die ik nu gebruik op zijn, maar deze zal je ook zeker nog terugzien op mijn site, alleen dus niet in dit artikel. Kijk mee naar de swatches van mijn nieuwste make-up!

Blushes:

- Happy Booster glow & mood boosting blush Pink, Physicians Formula.
- Dream bouncy blush Pink Plum, Maybelline.

Wanneer je de glow & mood boosting blush omhoog klapt, vind je een spiegeltje aan de onderzijde ervan en er zit nog een kwastje verstopt! Heel erg leuk dat deze blush tot in details schattig is afgewerkt.

Swatches:
Links: Happy Booster glow & mood boosting blush Pink van Physicians Formula. Rechts: Dream bouncy blush Pink Plum van Maybelline.
De glow & mood boosting blush Pink is een koele tint roze. De kleur is goed op te bouwen in intensiteit; van een highlightkleur tot een echte blush. Physicians Formula heeft een bijzonder verhaal bij deze blush, namelijk dat er plantenextracten inzitten die een geluksgevoel geven doordat ze hetzelfde effect als endorfines geven. Ik heb hier mijn bedenkingen bij, want als dit al waar is, dan denk ik dat de concentratie plantenextracten te klein is om effect te hebben en ook niet via de huid zal worden opgenomen om dit effect te kunnen geven. Ik vind het uiterlijk van deze blush met de hartjes wel een vrolijk effect op mijn humeur hebben en de verpakking is ook mooi. De blushkleur zelf is ook niet mis!

De bouncy blush in Pink Plum is warmer van kleur dan ik zou verwachten met deze naam. Het is een neutraalroze kleur met een hint zalm erdoor. Deze draag ik echt graag! De structuur van de blush voelt aan als een marshmallow, heel apart. Je gebruikt je vinger om hem dekkend aan te brengen. Het pigment is zeer goed en er zit verrassend genoeg nog een lichte shimmer door deze blush heen.

"Lipsticks":
- Color Riche balm Caring Coral, L'Oréal.
- Color Whisper One Size Fits Pearl, Maybelline.
 
De transparante lipstickhulzen vind ik leuk. Ze zien er fris en fruitig uit en geven de kleur weer van het product.

Deze "lipsticks" zijn meer lipbalms te noemen (vandaar de ".."). Ze horen thuis in de categorie waar ook de lipbutters van Revlon zitten, al schijnen die meer pigment te hebben. Deze twee "lipsticks" hier geven niet veel kleur, maar zijn vooral verzorgend voor de lippen en laten een licht glanzend kleurtje achter.
Boven zie je Caring Coral van L'Oréal en onder zie je One Size Fits Pearl van Maybelline.

Deze "lipsticks" hebben een lipbalm effect en zijn net zo transparant als hun verpakkingen. Hierdoor zie je ze ook niet zo goed op de swatches.
Links: Color Riche balm Caring Coral, L'Oréal. Rechts Color Whisper One Size Fits Pearl, Maybelline.

Caring Coral droeg ik een paar keer op zichzelf maar omdat je de kleur nauwelijks terugziet op mijn lippen, draag ik hem inmiddels onder één van mijn favoriete MAC lipsticks; Cut A Caper. Zo versterken de kleuren elkaar en blijven mijn lippen glanzend en verzorgd.
One Size Fits Pearl zie je hier al bijna helemaal niet terug op de swatch, wat ook niet vreemd is, want de kleur op zich is al heel licht, maar deze draag ik wel graag op zichzelf. Mijn lippen krijgen er een hoogglans effect mee en ik vind deze fijn aanvoelen.

Beide "lipsticks" geven dan misschien wel niet veel kleur, ik zal ze zeker nog veel dragen deze lente en ook in de zomer. Ze zijn verzorgend, voelen prettig aan, zijn makkelijk en snel zonder spiegel aan te brengen en ze geven mijn lippen net wat extra. Ik vind ze leuk!

Blush & bronzer duo:
Dit is een duo van e.l.f. (eyes lips face) met daarin een contouring blush & bronzing powder in de kleur St Lucia. Sommigen noemen het een dupe van het Orgasm blush & Laguna bronzer duo van Nars, maar volgens mij zit er nog behoorlijk wat verschil in beide producten. De verpakking van e.l.f. ligt prettig in de hand, de sluiting werkt makkelijk en er zit nog een spiegeltje in ook. En dit allemaal voor slechts 3 Dollar. Is het product ook nog wat?


Er zit een shimmer in zowel de brush als de bronzer. Hieronder heb ik ze vrij heftig geswatched. Volgens mij was mijn huid nog wat vochtig van een make-up doekje waarmee ik eerdere swatches had verwijderd. In elk geval bevatten zowel de blush als de bronzer voldoende pigment!
Ik vind vooral de blush erg mooi! Zoals ik al aangaf, is die hierboven wat zwaar geswatched maar hij is prima lichter te dragen. Het kleurtje is warmroze met een shimmer erdoor, waardoor je eigenlijk een blush en highligher ineen heb. De bronzer zal ik minder dragen, want deze heeft ook shimmer en ik ga liever voor een matte bronzer. Ik vind het een leuk duo!

Eyeliner & kajal pencils:

- Eye Booster 2-in-1 Lash Boosting Eyeliner + Serum
- Shimmer Strips Custom Eye Enhancing Kohl Kajal Eyeliner Trio Blue Eyes
Beide producten zijn van het merk Physicans Formula. Waarom heeft Physicians Formula toch van die mega-lange namen voor haar producten?

Physicians Formula is zeker niet het goedkoopste merk dat je in de Amerikaanse drugstores vindt, maar het merk heeft mooie producten die me nog nooit zijn tegengevallen. De eyeliner stond al op mijn wishlist nadat ik gezien had hoe enthousiast Charlotte van Pinkypolish.nl erover was en ik er zelf ook wel de voordelen van in zag. Ik heb de eyeliner de ene dag gekocht en gelijk vanaf de volgende dag in gebruik genomen. Ik vind hem zo fijn, dat ik snel nog een back up heb gekocht. Hij is heel makkelijk in gebruik en het bijzondere is dat het dan wel een eyeliner pen heeft, maar dat deze toch een fijn kwastje heeft en zowaar ook een kwastje wat werkt! Ik heb namelijk nog nooit met vloeibare eyeliners overweg gekund, maar met deze is het aanbrengen echt piece of cake. Daarnaast is die mooi zwart en langhoudend. Of het toegevoegde serum nog echt iets uithaalt, betwijfel ik, maar door de overige kwaliteiten ben ik al fan van dit product.

De kohl kajal eyeliners leken me leuk om te proberen en leuk zijn ze zeker! De kleuren zijn mooi gepigmenteerd en ze brengen makkelijk aan. Wel zijn ze niet smudge proof en daardoor kunnen ze wat uitvegen. Waterproof zijn ze dan weer wel, vreemd genoeg. De kleuren die ik heb zijn speciaal geselecteerd voor blauwe ogen, maar natuurlijk kan iedereen die ze leuk vindt, ze dragen.

Op de swatches zie je links tweemaal de eyeliner en daarnaast zie je de drie kohl kajal liners.
De eyeliner is echt wel zwart al lijkt die hier door het felle zonlicht erop wat lichter. Ook loopt die op de huid van mijn arm wat in de lijntjes, maar op mijn oog kan ik er prima een strakke lijn mee trekken. Wat hebben de kohl kajal liners trouwens mooie shimmery kleurtjes he?
 
Ondanks dat helaas niet alle make-up in Nederland verkrijgbaar is, hoop ik dat jullie het leuk vonden om de swatches te zien. het is misschien ook handig als je overweegt om een van deze producten online te bestellen. Laat me weten wat je er van vindt! Thanks!

Ps. Vergeet Laura's Beautyblog niet te volgen via Bloglovin', Facebook en Twitter (zie de sidebar)!

3 comments:

  1. O wauw wat een prachtige producten!!

    ReplyDelete
  2. Wat een mooie producten heb je gekocht zeg!

    ReplyDelete
  3. Oooh zoveel leuke goodies, die swatches zien er allemaal goed uit!

    ReplyDelete