Sunday, April 28, 2013

Shoplog USA!!!

Op dinsdag ben ik terug gekomen van een tiendaagse trip naar Amerika: Van Salt Lake City naar San Francisco. Het was echt een geweldige reis waarbij ik veel gezien heb, maar natuurlijk heb ik ook geshopt. En ik ben behoorlijk goed geslaagd! Kijk mee!

Als je op de afbeeldingen klikt, krijg je een vergrote weergave te zien. Ik heb getwijfeld of ik nu wel of niet de prijzen zou vermelden, maar toch maar wel om te laten zien dat make-up, ook juist van grote merken, gewoon veel goedkoper is in Amerika dan in Nederland. Er wordt altijd nog wel een paar procent tax (rond de 7%) gerekend bovenop de prijs, maar dat mag de pret niet drukken. De dollar is iets meer dan 3/4 van de euro (dus 1 dollar is ongeveer € 0,76). De producten heb ik bijna allemaal al gebruikt, want ik was er zo benieuwd naar. Dit zie je dus wel op de foto's, maar ja. Verder heb ik er een hoop bij te vertellen. Als je dat niet boeiend vindt, kun je natuurlijk ook alleen plaatjes kijken!

Nagellak
Nagellak... Hm, ik kan er geen weerstand aan bieden! Mijn collectie is eigenlijk al te groot (>150) en telkens neem ik me voor geen nagellak meer te kopen totdat ik weer geweldige lakjes tegenkom.
De set met de neonkleuren had ik op de gok gekocht. Het ziet er wat schreeuwerig uit misschien, maar de kleuren zijn geweldig voor de zomer. De rechterkleur heb ik in de vakantie al op mijn teennagels gedragen en wat was ik aangenaam verrast! De kleur was al zo goed als dekkend in slechts één laagje en de finish is mat, wat ik bij neonkleuren wel zo mooi vind. De hele set was slechts $ 7,38.

Ook kocht ik van Nicole by OPI een nagellak met hartjes erin, Love Your Life, voor $ 6,99. Van Sally Hansen kocht ik de kleur Lava, $ 6,97, van Hard Candy kocht ik de kleuren #671 Tinsel Town en #665 Cotton Candy Pink voor $ 4 per stuk en van Nails Inc. kocht ik een feathers-lakje in de kleur Edinburgh voor $ 9,50. Die laatste was dan wel wat duurder, maar wat was ik hier blij mee. In de Sephora in NL had ik er al mee in mijn handen gestaan, maar daar kost die meer dan € 15 wat ik echt te veel vond voor één lakje en in Amerika omgerekend nog geen € 7,50!
Je zult de nagellak vanzelf wel voorbij zien komen op mijn site. Lava van Sally Hansen heb ik al in het vorige artikel laten zien.

Blush: 
Poeders en blushes trekken ook altijd mijn aandacht. Ik kwam wat mooie exemplaren tegen.
Van e.l.f. kocht ik de contouring blush & bronzing powder St Lucia voor $ 3,00. Van Physicians Formula kocht ik een happy booster glow & mood boosting blush (remember?) in de kleur Pink, die $ 10,63 kost en ik kocht een bouncy blush van Maybelline in de kleur Pink Plum ($ 6,44). De bouncy blush heb ik al vaak gedragen. De structuur is inderdaad bouncy, heel apart. Het voelt aan als een marshmallow!

Overige make-up:
- Photoready BB cream Light Revlon, $ 9,98.
- e.l.f. blending brush, $ 1,00
- Target eye crease brush, $ 1,99.
- Physicians Formula eye booster 2-in-1 lash boosting eyeliner + serum, $ 9,63 (2x gekocht)
- Physicians kohl kajal eyeliner trio Blue Eyes, $ 7,37 (met korting)
- Color Whisper lipstick One Size Fits Pearl Maybelline, $ 5,94.
- Color Riche Lip Balm Caring Coral L'Oréal, $ 5,97.

Ik had eerst één eyelinerpen van Physicians Formula gekocht. Deze had ik gelijk in gebruik genomen en hij bevalt me zo goed, dat ik maar vast een back up heb gekocht. Verder zijn de lipsticks echt goedkoop in Amerika. Ik vind het best schandalig dat er in Nederland door merken als Maybelline en L'Oréal minstens het driedubbele voor wordt gevraagd, maar dat zal wel weer met allerlei factoren te maken hebben. In Nederland wacht ik daarom op leuke kortingsacties als ik van die merken wat wil kopen, maar dat was in Amerika niet nodig.

Gezichtsverzorging
Nog steeds moet ik een review plaatsen over het microdermabrasion&peel system van Olay (Olaz in Nederland, maar hier wordt deze set niet verkocht). Inmiddels heb ik mijn eerste set bijna opgemaakt en dus was het tijd voor een nieuwe set aangezien hij me heel goed bevalt. Deze set kost $ 22,44. dit is een wat duurdere aankoop, maar aangezien we in Nederland voor zover ik weet alleen een microdermabrasie set van Philosophy kunnen kopen die ongeveer € 70 kost, is de set van Olay nog altijd een meer betaalbare optie. Daarnaast vind ik hem prima werken en ben ik erg tevreden over het resultaat. Ik heb nu al spijt dat ik niet meer sets heb meegenomen...

Deo:
Ik wilde nog een deodorant kopen in Amerika en ik nam deze kleine verpakking Clinical Strength van Secret mee ($ 2,99). Dit is een heel sterke deodorantcrème. Nou het werkt! Droge oksels en geen enkel geurtje zijn het resultaat. Eigenlijk moet je hem aanbrengen voordat je gaat slapen (zou iets te maken hebben met alle stadia van je lichaamstemperatuur die je in je slaap tegenkomt en waar de deo dan alvast op "inspeelt", als dit al mogelijk is), maar omdat ik altijd 's morgens douche vind ik dat niet zo handig en dus breng ik hem gewoon 's morgens aan en dan werkt die bij mij ook prima. Hij trekt ook heel snel in en is snel droog. Wie weet dat ik toch eens op deodorantcrème ga overstappen.

Zonnebrillen
Op Bonaire ging mijn laatste goede zonnebril kapot. Toen heb ik daar een nieuwe gekocht, maar er was zo weinig keus en die ik gekocht had, vond ik eigenlijk niet eens leuk. Bij de Walmart waren er eindeloze rekken vol zonnebrillen te vinden en dus kon ik er gemakkelijk twee nieuwe vinden die me wel aanstonden. Die linksboven was $ 5 en die onderaan was $ 10 (die heeft 'polarized' glazen). Ik vind het zonde als zonnebrillen kapot gaan in je tas en dus kocht ik er maar gelijk twee hoesjes bij ($ 4 en $ 5 per stuk). Ook heb ik doekjes om je glazen mee schoon te maken meegenomen voor $ 1. De zonnebrillen zitten prima en ik heb ze afwisselend gedragen tijdens de vakantie.

Gift
In de shopping mall van Salt Lake City (aan het begin van de reis), had ik een enquête ingevuld over mijn shopervaring aldaar en daarvoor kreeg ik een desinfectiespray, sleutelhanger en lippenbalsem. De lippenbalsem kwam goed van pas, want was had ik een droge lippen daar.

Forever 21

Bij de Forever 21 in Salt Lake City kocht ik een capuchonvest ($ 24,80) met glitterpaillettenhart op de achterkant en een tasje met panda ($ 1,50) die ik zo schattig vond. Het capuchonvest heb ik bijna elke dag van de vakantie gedragen, want hij zit zo lekker en een hoodie is zo'n beetje alledaag tenue voor de meeste Amerikanen, dus zo viel ik ook niet op, haha.

Souvenirs:
San Francisco is een leuke, maar ook erg drukke en toeristische stad. Toch heb ik een kijkje genomen in een paar toeristenshops op de pier en daar vond ik deze twee shirts ($ 15 voor beide, dit was een aanbieding). Nu hoop ik maar dat niet iedereen hier in Nederland denkt dat ik Science Fiction fan ben, maar ja, jammer dan.

Magazines:
Ik kocht Nylon ($ 4,99), People StyleWatch ($ 3,99) en 2x het Allure magazine ($ 3,99). Die laatste is speciaal gericht op beauty wat natuurlijk erg interessant is voor beautylovers en ik had het geluk zowel de april als mei-uitgave te kunnen scoren. Altijd leuk om buitenlandse magazines te lezen!
 
Vrijwel alle make-up heb ik bij Walmart en CVS/Pharmacy (waarvan ik een klantenkaart had) gekocht. Ik heb ook bij andere drogisterijen gekeken (o.a. Walgreens, Ulta, RiteAid), maar ik vond de Walmart verreweg de goedkoopste. Het Nails Inc. lakje komt bij Sephora vandaan en het e.l.f. blush/bronzer duo kocht ik bij Target, want alleen daar wordt het merk e.l.f. verkocht. Walmart vind ik altijd leuk om te bezoeken. Dit is een mega-grote supermarkt waar ze dus behalve etenswaren ook make-up, kleding en nog veel meer verkopen en dat allemaal voor betaalbare prijzen.
 
Hopelijk vinden jullie het een leuke shoplog! Ik heb best wel veel gekocht tijdens deze vakantie, maar ik ben blij met al mijn aakopen. Een artikel met swatches van de make-up volgt snel!

Ps. Vergeet Laura's Beautyblog niet te volgen via Bloglovin', Facebook en Twitter (zie de sidebar)!

3 comments:

  1. Wat een mooie producten heb je geshopt! Ik ben benieuwd naar de reviews :)

    ReplyDelete
  2. je hebt leuke spulletjes geshopt.!

    ReplyDelete