Saturday, March 2, 2013

The essentials: Een frisse & verzorgde look in 'n handomdraai (budget-proof!)

MET TIPS VOOR BEGINNENDE EN MINIMALE "MAKE-UPPERS"

Make-up: Ik ben er dol op en ik gebruik het vrijwel dagelijks. Ook gebruik ik best veel producten, al zal je niemand horen zeggen dat ik er dik opgemaakt en geplamuurd bij loop. Maar goed, feit blijft dat er ook genoeg vrouwen zonder make-up de deur uit gaan. Dat moeten ze natuurlijk zelf weten, al vind ik het stiekem best wel een gemiste kans. Natuurlijk zijn er vrouwen die echt regelrechte beauty's van zichzelf zijn, maar ook die kunnen wel eens donkere kringen van vermoeidheid of onzuiverheden hebben en een fris & verzorgd uiterlijk heb je echt in een handomdraai, dus doe er je voordeel mee! Make-up en het als vrouw zonder gêne kunnen gebruiken daarvan, is heerlijk! In dit artikel laat ik zien hoe een beetje make-up je al kan opfrissen alsof je stralend wakker bent geworden van jezelf. Ook deel ik tips speciaal voor vrouwen die geen make-up gebruiken en toch wel nieuwsgierig zijn, voor meiden die met make-up beginnen en voor iedereen die gewoon niet veel make-up wil gebruiken, maar toch een verzorgde look wil. En als bonus heb ik ook nog eens budget-proof make-up gekozen!

Ik schrijf best veel in dit artikel, omdat ik ook voor verschillende producten alternatieven geef en je zo te weten komt wat de moeite waard is. Er valt een hoop informatie te lezen die vooral voor de beginnende make-upper best interessant kan zijn!

The essentials voor elke vrouw:
BB cream
Een BB cream is net wat luchtiger dan foundation en zorgt toch voor een mooie, egale huid. Breng hem met je handen aan. Door de warmte van je handen versmelt die dan gelijk met je huid, waardoor het er natuurlijk uitziet. Scheelt je ook de aanschaf van een foundationkwast. Kies een kleur die zo dicht mogelijk bij je eigen huidskleur ligt en eentje die geschikt is voor je huidstype (dan hoef je niet eens meer af te poederen). Ik heb de BB Allround Foundation van Catrice in Rosy Beige die ik geschikt vind voor de normale tot droge huid. Deze kost € 5,99. Zelf vind ik ook die van Maybelline heel fijn, maar die is prijziger. Als je een vettere huid hebt, zou je de BB cream van Garnier voor de vette huid kunnen proberen. Meestal is een dagcrème eronder toch nog wel comfortabel trouwens.
 
Concealer
Concealer gebruik je om ontsierende plekjes in je gezicht te verdoezelen, maar ook voor een fris effect onder je ogen door de huid daar egaler te maken en op te lichten. De Camouflage Cream van Catrice (€ 2,99) in de kleur Ivory kan ik voor allebei prima gebruiken. Een andere fijne budget-proof concealer is de 16h Stay all Day concealer van Essence (€ 1,99).
 
Oplichtende oogcrème/oogschaduw
Een oplichtende oogcrème geeft een frisse, wakkere oogopslag. Beter dan van die vermoeide oogjes. Nee, we willen ogen die stralen! Ik gebruik hiervoor graag de eyeshadow soufflé Yes, I Wood!, maar deze komt uit een oude limited edition van Catrice. Een alternatief is de Made to Stay longlasting eyeshadow van Catrice (€ 3,59) of een Metallic Eyemousse van HEMA (€ 3,50) die er ook in natuurlijke kleurtjes is. Een voordeel van zo'n oogcrème is dat ze meestal goed blijven zitten, ook zonder oogschaduwbasis, en je hebt geen kwastje nodig om ze aan te brengen, want dat gaat prima met je vinger. Ik heb de eyeshadow soufflé trouwens ook als highlighter bovenaan mijn wangen gebruikt!

Een goede aanschaf voor de beginnende make-upper, dan wel de minimale make-upper, lijkt me het Absolute Nude Eyeshadow palette van Catrice. Hierin zitten allemaal neutrale kleurtjes en hij kost € 4,99. Koop er dan wel voor een paar euro een oogschaduwbasis bij (ook van Catrice, of van Essence), zodat de oogschaduw niet in de lijntjes, zoals je arcadeboog, trekt en de hele dag gewoon mooi blijft zitten. Een goed, plat oogschaduwkwastje en een blending brush vind je in het assortiment bij HEMA.
 
Bron afb.
 
 
Mascara
Als je je wimpers aanzet met mascara, geeft dat je een meer open oogopslag, doordat ze dan omhoog staan en de ogen mooi omlijsten. Ik heb vandaag een mascara van de Action gebruikt. Deze mascara van het merk Max kost slechts €0,98. Goedkoper vind je 'em niet! Dit is nog een redelijk fijne mascara ook, maar ik moet hem nog wat langer testen om daar zeker van te zijn. Catrice en Essence hebben trouwens helemaal veel keuze in betaalbare mascara's. De ene geeft veel volume, terwijl de andere weer lange, gekrulde wimpers geeft. Ook heb je nog waterproof versies. Genoeg keus!
 
Wenkbrauwen
Wenkbrauwen geven je gezicht vorm en bepalen ook voor een groot deel je uitstraling. Als je volle wenkbrauwen hebt, zorg dan dat ze enigszins geëpileerd zijn (maar vooral niet te veel, dat is zo zonde) en netjes in vorm gekamd zitten. Als je dunne wenkbrauwen hebt, kun je ze bijtekenen. Ik teken mijn wenkbrauwen nooit bij, maar gebruik alleen eyebrow gel van HEMA om ze in vorm te houden. Deze kost € 3,25. HEMA heeft trouwens ook goede wenkbrauwpotloodjes mocht het bij jou wel nodig zijn om ze bij te tekenen.
 
Blush
Een blush geeft je gezicht gelijk een gezonde blos. Mijn HEMA blusher in kleurnummer 05 is al een tijdje een favoriet van me. Ik gebruik hem regelmatig, maar het rozenprintje in de blush is nog perfect zichtbaar. Deze geeft me zulke frisse wangen. Hij kost € 5,50. Ik gebruik graag de blush brush van Catrice. Die zie je ook op mijn foto's. Deze brush kost € 3,99.
Bron afb.
 
Lippen
Iemand die niet van make-up houdt of er net mee begint, zie ik niet ineens met een knallende kleur lipstick of plakkerige gloss vol glitters op rondlopen. Ideaal is de lip balm stick van de HEMA. Deze voelt verzorgend aan op je lippen, zonder te plakken en hij geeft net dat beetje fijne kleur af. Hij kost € 3,50.
 
Tip: Lip&cheek colour!
In plaats van de blush en de lipbalmstick kun je ook een lip&cheek crème kiezen. Dat is een crème die je op je lippen kunt aanbrengen als gekleurde lipbalm, maar ook op je wangen als een crèmeblush die er heel natuurlijk uitziet. Je hebt dan helemaal geen kwasten meer nodig. Buiten mijn Bobbi Brown Pot Rouge in Calypso Coral die behoorlijk aan de prijs is, scoorde ik er vorig jaar twee van Essence in de Ready for Boarding zomercollectie. Op dit moment heeft Catrice in de Neo Geisha limited edition drie kleuren lip&cheek colour voor € 3,99 per stuk. Wat een mooie kleurtjes!
Bron afb.

Nu weet je wat je kunt aanschaffen als je met make-up begint of als je niet zo van de make-up bent, maar toch fris en verzorgd voor de dag wilt komen zonder dat het overduidelijk is dat je make-up op hebt. So, work it girl! 
 
Resultaat, links 'voor' en rechts 'na':
Op de foto's aan de linkerkant draag ik dus geen make-up. Mijn huid is niet onzuiver, maar toch een beetje dof en hier en daar wat rood. Ook zijn mijn ogen wat vermoeid en mijn lippen een beetje droog. Op de foto's rechts heb ik dus de BB cream, concealer, eyeshadow soufflé, mascara, eyebrow gel, blush en lip balm stick aangebracht en deze zeven producten die je in no-time heb aangebracht maken al een heel verschil. Nu heb ik een flawless, gezond uitziende huid met frisse wangen, wakkere oogopslag en glanzende lippen. Oh, hoe kan iemand niet van make-up houden?
 
Om heel eerlijk te zijn zou ik er meestal nog wel een oogpotloodje bij pakken hoor, maar met deze look oog je heel fris&natuurlijk en in mijn ogen toch net wat mooier dan just out of bed zonder make-up.
Mijn make-up:
- BB allround foundation Rosy Beige, Catrice.
- Camouflage cream Ivory, Catrice.
- Eyeshadow soufflé Yes, I wood!, Catrice (oude LE)
- MAX mascara, Action
- Eyebrow gel, HEMA
- Blusher #05, HEMA
- Lip balm stick #08, HEMA
 
Wat vind jij er van? Draag jij veel verschillende make-up producten of juist the bare minimum?

Ps. Essence en Catrice zijn bij Kruidvat en Trekpleister verkrijgbaar, MAX bij de Action en waar de HEMA-producten verkrijgbaar zijn, spreekt voor zich, lijkt me.

3 comments:

  1. Die lip en cheek colors van Catrice zijn zo leuk!

    ReplyDelete
  2. Wat een mooie natuurlijke look, love it! :)

    ReplyDelete
  3. Erg leuke blog heb je! Ik heb zelf ook een blog (www.beautiful217.blogspot.nl) en je geeft mij erg veel inspiratie! succes:)

    ReplyDelete