Tuesday, March 26, 2013

Review: Decubal gezichtsreiniger + serum

Decubal is een huidverzorgingsmerk dat oorspronkelijk uit Denemarken komt met producten speciaal voor de droge en/of geïrriteerde huid. Ik kende het merk eigenlijk nog helemaal niet, maar toen ik het bij De Tuinen tegenkwam, heb ik er twee producten van gekocht, namelijk de gezichtsreiniger en het serum. In dit artikel vertel ik je wat ik er van vind.

Ik heb zelf een droge huid en daarom wilde ik deze producten wel eens proberen. Inmiddels gebruik ik beide producten alweer twee maanden en dus vind ik het de hoogste tijd voor een review.

De gezichtsreiniger
Algemene informatie: De gezichtsreiniger zit in een plastic bus van 150 ml met een pomp. Dit is een hygiënische verpakking zonder veel bijzonders verder. Het enige nadeel vind ik dat je niet kunt zien hoeveel er nog in zit.

De kenmerken van de gezichtsreiniger zijn volgens Decubal zelf:
  • Hydraterende en reinigende foam
  • Voor de droge en gevoelige gezichtshuid
  • Parfum- en parabenenvrij
  • Activeert de celvernieuwing door allantoïne
  • Met glycerine voor extra hydratatie
Je hoeft de bus niet eerst te schudden zoals bij een mousse. Zodra je op het pompje drukt, komt er schuim uit. Hieronder zie je de hoeveelheid schuim die na één pompje eruit komt:
Mijn mening: In het begin had ik aan twee pompjes meer dan genoeg. Nu de bus wat leger begint te raken, heb ik ongeveer drie pompjes nodig. Hiermee reinig ik elke avond mijn gezicht. Ik maak eerst mijn gezicht nat, masseer het schuim vervolgens over mijn gezicht en daarna spoel ik mijn gezicht af met water. Het schuim voelt heel zacht aan. Het enige wat me verder opviel is dat ik het wel wat voelde prikken op kapotte plekjes (bijv. een wondje of onzuiverhuid). Ook is de geur anders dan ik gewend ben. Minder fris dan geparfumeerde facewashes, maar dit vind ik zelf verder niet erg en het went snel. Mijn gezicht voelt heel schoon na gebruik en niet trekkerig. Toch moet ik wel snel crème aanbrengen, want wanneer ik daarmee wacht, wordt mijn huid wel trekkerig, maar dat is ook niet zo gek. Ik gebruik deze graag 's avonds, omdat deze gezichtsreiniger mijn gezicht echt goed schoon maakt en ik ben er tevreden mee.

Het serum
Algemene informatie: Het serum zit in een glazen verpakking van 30 ml. Deze verpakking heeft ook een pompsysteem en is dus zeer hygiënisch in gebruik. De verpakking wordt door Decubal zelfs revolutionair genoemd, omdat die door het speciale eco-lock systeem 100% luchtdicht is afgesloten waardoor het serum geen conserveringsmiddelen bevat. Ook werkt de pompflacon in elke stand waardoor die tot op de bodem is leeg te maken. Wel is het jammer dat je ook hier weer niet kunt zien hoeveel product je nog hebt.

De kenmerken van het serum zijn volgens Decubal zelf:
  • Bevat 100% lipiden
  • Voor de droge en gevoelige gezichtshuid
  • Parfum- en parabenenvrij
  • Met jojoba olie voor een zachte huid
  • Met avocado olie voor een soepele huid
  • Met kamille en amandelolie voor een kalmerende werking
Het serum is bedoeld als oppepper voor de huid dat je af en toe onder je crème gebruikt.

Het serum zelf is heel vloeibaar. Het is echt een olie. Al na één pompje heb je genoeg voor je hele gezicht. Je hebt dan onderstaande hoeveelheid.
Mijn mening: Ik gebruik het serum af en toe 's nachts en dan breng ik het aan onder mijn nachtcrème (nog steeds de coldcream van Weleda). Het serum voelt behoorlijk vettig. Het is dus een must om het even te laten intrekken. Wanneer ik daarna mijn nachtcrème aanbreng, heb ik daar veel minder van nodig dan normaal. Het serum is echt een soort kuurtje voor de droge huid. Voor mijn gevoel geeft het mijn droge huid inderdaad een oppepper, maar het is te vet om elke nacht te gebruiken. Ik vind het zelf ook te vet om onder mijn dagcrème te gebruiken, helemaal wanneer je ook nog foundation of BB cream gebruikt, dus ik gebruik het alleen zo'n tweemaal per week 's nachts. De geur is trouwens vrij neutraal. Je ruikt bijna niets van het serum.

De gezichtsreiniger kost € 9,99 en het serum kost € 19,99. De producten van Decubal zijn te koop bij De Tuinen. De gezichtsreiniger zou ik zo weer kopen. Het serum is voor mij wel vervangbaar, bijvoorbeeld door amandal gezichtsolie van Weleda. Ik zou zelf ook de gezichtspeeling van Decubal nog wel eens willen proberen.

Op de site van Decubal is veel informatie te vinden en wanneer je naar de productomschrijvingen gaat, kun je alle ingrediënten zien en ook wat de werking per ingrediënt is. Heel handig!

Kende jij Decubal al en heb je er wel eens een product van gebruikt?

3 comments:

  1. Lijken me fijne producten. Zelf gebruik ik de peeling, echt een super fijn product!!!

    ReplyDelete
  2. Klinkt wel goed, alleen denk ik niet dat het geschikt is voor mijn huidtype.

    ReplyDelete
  3. Ik gebruik de gezichtscreme vitaal sinds 2 maanden en vind 'm helemaal super. Ik heb overdag geen droge huid meer en heb ook niet halverwege de dag het gevoel dat ik zou moeten bijsmeren. Ook gebruik ik de Intensief creme voor mijn exceemplekjes achter de oren en ook deze creme is helemaal super. Na een paar dagen smeren is mijn exceem zo goed als verdwenen en jeukt mijn huid ook niet meer.

    ReplyDelete