Sunday, March 17, 2013

OPI liquid sand mini's

Al een paar keer was ik de Sephora in Utrecht ingelopen, maar nooit kwam ik de liquid sand lakjes van OPI tegen. Ik had de moed al opgegeven toen ik vorige week maandag een plaatselijke parfumerie instapte en guess what? Daar werden de mini's verkocht! Ik heb ze inmiddels allemaal geswatched en in dit artikel laat ik ze zien.

De structuur was echt even wennen. Liquid sand... Ja het is inderdaad net vloeibaar zand, heel apart. Het is echt iets heel anders dan we kennen, maar ik vind dat juist op die grove, matte structuur de glitters heel mooi uitkomen. Ik kan er wel naar blijven kijken. Het voelt dus vrij grof aan op je nagels, een beetje als schuurpapier. Je kunt er wel een top coat overheen dragen, maar dan is het effect weg, dus dat heb ik niet gedaan. De lakjes dekken in twee laagjes, maar ik draag er overal drie, omdat ze dan net nog wat mooier zijn. De laagjes drogen trouwens wel lekker snel. Het duurt een paar uur voordat het effect na het aanbrengen echt goed zichtbaar is, want in het begin glanzen ze nog wel wat. Ik heb er trouwens wel een basecoat onder om mijn nagels een beetje te beschermen. De lakjes houden prima, zeker 3 tot 4 dagen zonder te chippen. Het eraf halen ging eigenlijk makkelijker dan verwacht met de folie-methode (die bij mij bij glitternagellak nooit zo goed werkt). En nu is het tijd voor de swatches!

Stay the Night

Deze kreeg ik lastig op de foto. In het echt is die mooier. Op de onderste foto had ik net het derde laagje op gedaan en zoals je ziet, glanst die daar nog wat. Zoals op de bovenste foto ziet die er bij daglicht uit; zwart met rode glitters. Door de structuur is het zeker apart. Je moet er van houden, maar ik vind het effect gaaf!

The Impossible:

Deze rozerode kleur vind ik erg leuk! Hij is vrolijker dan de vorige en ook lekker fris voor het aankomende seizoen. In deze lak zitten ook een paar grovere glitters trouwens.

Get your Number

Deze is in het flesje donkerder dan op de nagels, maar toch is het een mooie blauwe kleur. Als je wilt dat die net zo schittert als in het flesje, moet je er een topcoat overheen dragen. Dit heb ik bij deze geprobeerd (niet op de foto) en dat is ook mooi, alleen is dan dus wel het liquid sand effect weg.

Can't let Go

Can't let go is paars en deze bevat ook weer grovere glitters in de vorm van een hexicon (zeshoek). Tja wat kan ik verder nog over deze zeggen? Hij is net zo bijzonder als de andere drie!
 
In de parfumerie waar ik ze vond, werden de mini's los verkocht! Huh? Ja, voor € 3,95 per stuk en 3 voor € 10. Ze zaten allemaal door elkaar in een grote glazen bowl. Wel vreemd, maar ach het minisetje met alle vier de lakjes zou anders € 18,95 kosten en nu was ik dus in totaal € 13,95 kwijt en daarvoor kan ik prima zonder doosje met Mariah Carey (het gezicht van de collectie) erop afgebeeld. Maar toch best wel vreemd... Ik kocht op maandag vorige week eerst alleen Stay the Night, maar ik was zo enthousiast dat ik in die week op donderdag ben teruggegaan om de andere drie ook te halen. Inmiddels was die bowl met de lakjes al voor 2/3 leeg. Het was maar goed dat ik die donderdag was teruggegaan, want op zaterdag (vorige week) waren ze al in geen velden of wegen meer te bekennen bij die parfumerie.
 
Wat vind jij van de liquid sand lakjes van OPI?

Ps. Ik heb op andere blogs gelezen dat het mini-setje her en der nog wel verkrijgbaar schijnt te zijn...

4 comments:

  1. De eerste is de mooiste. Erg mooi.
    Liefs, xxx

    ReplyDelete
  2. Hoi, ik heb je genomineerd voor Liebster award. Voor meer info kan je een kijkje nemen op :
    http://xpink-mascara.blogspot.be/2013/03/liebster-award.html

    Groetjes
    Liesbeth

    ReplyDelete
  3. Mooie kleuren, maar aan de textuur moet ik toch nog wennen.

    ReplyDelete