Saturday, March 23, 2013

MAC Inner Strength eye shadow quad + Look

Een tijdje terug kwam de Strength collectie van MAC uit. Deze collectie wordt exclusief online verkocht via maccosmetics.nl wat betekent dat de collectie niet in de winkel ligt. Eerst had ik niet zoveel aandacht voor deze collectie, totdat ik het Inner Strength eye shadow palet zag. In dit artikel vertel ik wat meer over dit palet, laat ik swatches zien en ik heb er een look mee gemaakt!

Het palet trok mijn aandacht doordat het voor mij de perfecte combinatie van kleuren voor dagelijks gebruik bevat. Ik houd namelijk erg van koele, grijze tinten en daarmee maak ik me dan ook al jarenlang het liefst op. Daarnaast zijn de kleuren vrij klassiek en grotendeels mat, waardoor je er een stijlvolle, ingetogen look mee kunt maken, maar een smokey eye is ook mogelijk.

Het palet ziet er strak uit en het voelt stevig. Ik vind het wel handig dat je gelijk de kleuren kunt zien.

Het palet gaat makkelijk open en dicht. Hieronder zie je de kleuren.

In totaal zitten er vier kleuren in het palet: Lithe Spirit (satin), Inner Strength (matte), Fabulous Fit (matte) en Heather Belles (satin). Hieronder zie je de swatches.

Op veel beautyblogs werd het palet niet zo positief gereviewed, omdat het pigment wat te wensen overlaat. Deels ben ik het daarmee eens, deels oneens. De kleuren zijn van zichzelf al licht, op de vierde kleur na, dus dan kun je nooit supergekleurde swatches verwachten. Daarnaast is het inderdaad wel zo dat je de kleuren in meerdere laagjes moet aanbrengen, voordat ze echt goed zichtbaar zijn, dus het aanbrengen kost wat meer tijd. Je zal trouwens ook meer van deze kleuren zien op een lichte huid, dan op een getinte huid.

Mijn favoriete ooglook met dit palet:

Ik heb de roze kleur in de binnenste hoek van mijn oog aangebracht, de lichtgrijze kleur zit op het midden van mijn bewegend ooglid, de donkergrijze kleur waarvan je hier ziet dat er wat shimmer inzit, zit in mijn arcadeboog en de witte kleur zit onder mijn wenkbrauw. De roze kleur heb ik ook gebruikt om de donkergrijze kleur naar boven toe nog wat meer te vervagen. Onder en boven mijn oog heb ik nog een lijntje zwart oogpotlood vervaagd en met mascara is de look helemaal af.

Op mijn lippen draag ik mijn geliefde lip perfector van Clarins in de kleur Rose Shimmer.
 
Full Face (met flits):


Op mijn wangen heb ik eerst de lip and cheek colour Discreet Artist van Catrice aangebracht. Dit crèmeproduct vormt een goede basis en geeft alvast wat kleur waarna de roze poederblush Rosy Outlook van MAC het af maakt. Dit vind ik een heel fijne combinatie die ik vast nog vaak zal dragen deze lente. Zo heb ik zachtroze wangen en het blijft de hele dag goed zitten.

Zonder flits:
Voor mij is dit zo'n look waarmee ik voor elke gelegenheid verzorgd voor de dag kan komen. De kleuren zijn zacht en vrouwelijk en ze staan goed bij mijn lichte huid. Ik ben opgemaakt, mijn ogen zijn wat sprekender, mijn huid oogt wat frisser en mijn lippen zijn wat glanzender, maar verder is het een rustige look wat mij betreft.

De make-up voor mijn look:
- Camouflage cream ivory, Catrice.
- Touche Magique concealer, L'Oréal.
- BB cream light, Maybelline.
- Soft Bronze rice finishing powder, Everyday Minerals.
- Shadow Insurance, Too Faced.
- Inner Strength palet, MAC.
- Multiplay eye pencil #09, PUPA.
- One by One Satin Black mascara, Maybelline.
- Eyebrow gel, HEMA.
- Lip and Cheek colour C01 Discreet Artist, Catrice (LE).
- Pro longwear blush Rosy Outlook, MAC.
- Highlighting Compact Powder Pink, Sephora. 
- Instant Light Natural Lip Perfector 01 Rose Shimmer, Clarins.
 
Ondanks dat ik het palet niet kan aanraden, doordat het voor de meeste beautyliefhebbers geen interessante kleuren zal bevatten, de oogschaduws licht gepigmenteerd zijn en het palet toch best prijzig is, weet ik zeker dat ik er zelf veel plezier aan zal beleven. Voor mij persoonlijk bevat het palet namelijk de perfecte combinatie van kleuren voor mijn meest geliefde dagelijkse look met koele, grijze tinten en ik heb in de afgelopen weken dan ook al meerdere keren dit palet gebruikt.
 
Het palet is nog steeds online verkrijgbaar via maccosmetics.nl voor € 38,00. Er is nog eenzelfde soort palet, maar dan met bruinachtige tinten. Overigens hoorde ik eerder wel eens klachten over de levering van maccosmetics, maar inmiddels leveren ze via PostNL (voorheen was het een andere pakketpost) en dat gaat prima!
 
Wat vind jij van het palet en van mijn look?

2 comments: