Sunday, February 17, 2013

PUPA Multiplay Eye Pencil 09 + Smoky Eyes look

Oogpotloden behoren tot de basis make-up. Ik kan niet zonder en probeer er daarom ook graag verschillende uit. De nieuwste in mijn stash is dit zwarte Multiplay Eye Pencil #09 van PUPA. Lees wat ik er van vind en kijk mee naar de smoky eyes die ik ermee gemaakt heb.

PUPA omschrijft het potlood zelf als een triple-purpose eye pencil, omdat het volgens hen op drie manieren te gebruiken is, namelijk als kohl, eyeliner en oogschaduw. Door er een lijn mee te zetten boven je oog, is het een eyeliner, zet je een lijn op de waterlijn/onder je oog dat je vervaagt, dan is het een kohlpotlood en als je het aanbrengt op je hele ooglid en vervaagt, is het een oogschaduw(basis).
Het potlood heeft aan twee kanten een dop. Onder de ene kant bevindt zich het oogpotlood zoals je al op de foto bovenaan dit artikel kon zien. Onder de andere dop zit een gummetje waarover ik hieronder meer vertel. Het potlood ziet er mooi uit en het materiaal voelt stevig aan.

Op de achterkant van het oogpotlood zit dus een gummetje waarmee je de kleur kunt vervagen tot een zachtere lijn of als oogschaduw(basis) over je hele ooglid.

Hieronder heb ik twee lijntjes met het potlood getrokken, waarvan ik de onderste vervaagd heb met het gummetje. Het potlood is niet megazwart, maar wel goed in intensiteit op te bouwen. De kleur komt er ook smooth af. Je hoeft helemaal niet hard te drukken. Het vervagen met het schuin afgesneden gummetje gaat prima: snel en makkelijk.
Volgens mij is dit Multiplay oogpotlood niet waterproof, maar wel veegvast! Je wrijft het dus niet zo van je huid af en het blijft goed zitten, ook rond mijn oog. Ik vind hem langhoudend.

Ik kreeg gelijk zin om dit potlood uit te proberen en dus heb ik er een draagbare smoky eyes mee gemaakt. Onder mijn oog heb ik het potlood zowel op de waterlijn als onder mijn wimpers aangebracht en dit heb ik vervaagd met het gummetje. Boven mijn oog heb ik ook een lijntje getrokken dat ik vervaagd heb, maar dit valt minder op door de grijszwarte basis die ik al eronder had aangebracht.

Ik ben positief over dit Multiplay potlood van PUPA. Het fijnst eraan vind ik dat die niet vlekt (daar heb ik namelijk wel last van bij de populaire 24/7 glide-on eye pencils van Urban Decay) en veegvast is. Ook vind ik dat gummetje op het uiteinde echt fijn. Als ik nog eens smoky eyes maak, zal ik dit potlood er zeker weer bij pakken.

Oogmake-up:
- Primer: Shadow Insurance, Too Faced
- Basis: Jumbo Liner Black, Sephora
- Rondom oog: Multiplay 09, PUPA
- Bewegend ooglid: e/s Sitting on a Volcano, Catrice
- Onder wenkbrauw: e/s Sandy Beach, Catrice (oude LE)
- Arcadeboog: e/s Satin Taupe, MAC
- Binnenste ooghoek: e/s Artfully Lustrous, Catrice (oude LE)
- Midden van bewegend ooglid: e/s Treasure It, Catrice (oude LE)
- Mascara: One by One Satin Black, Maybelline
- Wenkbrauwen: Eyebrow Gel, HEMA
*e/s = eye shadow
 
Dit is de complete look die ik ook in het filmpje van gisteren draag.

Ik heb BB Allround Foundation 020 Rosy Beige van Catrice op (die wat reflecteert in de flits door de SPF30), Soft Bronze rice finishing powder van Everyday Minerals, Stereo Rose mineralize skinfinish van MAC als blush en het lipstick&gloss duo Antique Pink van Essence (Vintage District LE).

Het Multiplay oogpotlood van PUPA kost €13,50. PUPA wordt op enkele plaatsen in drogisterijen verkocht en anders is het online verkrijgbaar via onder andere PUPA-makeup.nl, waar het potlood nu is afgeprijsd naar € 12,25 (+ gratis verzending).

Wat vind jij van die oogpotloodjes met zo'n gummetje? Gebruik je die wel eens? En wat vind je van de look?

Verantwoording: Dit artikel bevat een product dat is toegezonden door een bedrijf/PR bureau. Ik geef mijn eerlijke mening over het product. Natuurlijk kan het mogelijk zijn, dat dit product jou anders bevalt, omdat het vrijwel niet is uit te sluiten dat een mening over een bepaald beautyproduct wordt beïnvloed door o.a. huidtype en persoonlijke smaak en voorkeuren.

3 comments:

  1. Wauw mooie look heb je gemaakt:)
    Dat potlood klinkt fijn!

    ReplyDelete
  2. Mooie ooglook! Lijkt mij een fijn potlood. Ik heb nu die van urban decay in de kleur perversion. Heb er toen meteen twee gekocht ivm tweede make up artikel met 50% korting. Ze zijn fijn en mooi, maar veel te romig. Ze gaan daaroor wel erg snel op. Ik zal ze ook niet meer kopen. Deze lijkt me dus een mooi alternatief.

    ReplyDelete
  3. Ik heb nog nooit zo'n potlood met een gommetje gebruikt, maar het ziet er heel goed uit bij jou!

    ReplyDelete