Saturday, February 9, 2013

Ooglook: Casual Colourful Friday

Gisteren moest ik gewoon werken, maar desondanks had ik 's morgens de tijd genomen voor mijn oogmake-up. Hieruit is een kleurrijke look ontstaan met gebruik van het Naked 2 palet van Urban Decay en de palettes Sunset en Respect van Sleek. Kijk snel verder!

Soms leg ik mijn palettes open op tafel en ik begin ergens mee en als ik het dan toch nog niet helemaal geweldig vind, blijf ik kleuren toevoegen. Zo is deze look een beetje ontstaan.


Ik begon met het Naked 2 palet van Urban Decay. Eigenlijk wilde ik het bij een simpele look houden die ik eens gezien had bij Shaaanxo. Haar stijl van een overdaad aan make-up en skimpy outfits (voornamelijk als ze uit gaat) gaat mij iets te ver, maar ze heeft ergens toch ook dat nuchtere Nieuw-Zeelandse en ze maakt wel hele gave looks die ook in ons koude kikkerland met wat aanpassingen (nepwimpers achterwege laten en geen Jersey Shore Saint Germain lipstick) heel draagbaar kunnen zijn. Ik neem daarom toch regelmatig een kijkje op haar kanaal.

Ik begon met nr. 1 Bootycall over mijn gehele ooglid, nr. 2 Foxy onder mijn wenkbrauwen en nummer 3 Busted in mijn arcadeboog.
Tja, wie kan er nog zonder een Naked palet van Urban Decay? Ik begrijp niet dat ik ooit twijfelde over de aanschaf er van.

Maar goed, toen ik de kleuren uit het Naked 2 palet had aangebracht had ik toch zoiets van 'mwah, dit kan wel wat opgespiced worden'. Ik pakte dus mijn nieuwste Sleek palettes erbij. Links zie je Respect (waarvan de kleuren ook namen hebben) en rechts Sunset.
Ik bracht uit het Respect palet nr. 4 Shalamar aan op mijn bewegend ooglid en nr. 5 Vandellas in de outer V. Vandellas sluit met zijn paarse tint mooi aan op de bruinpaarse Busted. Erg fijn dat de kleuren van Sleek zo gepigmenteerd zijn dat je ze altijd gelijk ziet, zelfs wanneer je ze over andere kleuren aanbrengt. Toch was het nog niet genoeg voor me! Nu wilde ik weer meer glans. Hierop bracht ik uit het Sunset palet nr. 6 aan op het midden van mijn bewegend ooglid en nr. 7 in mijn binnenste ooghoek. Nu had ik de look bereikt die ik wilde.

Verder heb ik nog Nautica gel eyeliner van Catrice (uit een eerdere LE) toegevoegd en op mijn waterlijn zit velvet touch eye liner Black Ink van Gosh en daaronder heb ik nog 24/7 glide-on eye pencil van Urban Decay in de petrolblauwe kleur Mainline aangebracht. De potloden van Urban Decay vind ik superkleuren hebben, maar helaas vlekken ze wel altijd wat bij mij, zoals ook een klein beetje te zien is helaas. De mascara die ik draag is One by One Satin Black van Maybelline. Eindelijk weer eens een mascara waar ik instant blij van word.

Heb jij dat ook wel eens dat je neutraal begint, maar je ooglook steeds meer opbouwt tot een kleurrijk geheel?

4 comments: