Sunday, January 20, 2013

Multi-review mascara: Essence, Rimmel en Barry M

Nog niet zo lang geleden had ik ook al een mascara review geplaatst en nu heb ik er weer eentje! In dit artikel laat ik je drie verschillende mascara's zien met voor en na foto's van mijn wimpers. Kijk snel verder!

Ik heb steeds van beide ogen foto's gemaakt, omdat mijn wimpers links en rechts nogal verschillend zijn, dus het is eigenlijk niet eerlijk als ik de ene mascara links laat zien en de andere mascara rechts. De wimpers van mijn linkeroog (bovenste foto steeds) zijn namelijk mooier en langer dan die aan mijn rechteroog. Waar zou dit eigenlijk door komen? Misschien omdat ik meestal op mijn rechterzij slaap en die wimpers soms op het kussen drukken? Zo is het trouwens ook met mijn haar. Ik weet niet of iemand dit herkent, maar mijn haar groeit links zelfs sneller dan rechts. Nu het al bijna vier maanden niet geknipt is, lijkt het links wel een centimeter langer! En nee, het is niet scheef geknipt, dit heb ik namelijk echt altijd. Maar goed, je ziet vanzelf wel op welke van de foto's ik wel mascara draag en op welke niet, want dat verschil is overduidelijk. Klik eventueel op de foto's om ze groter en beter te kunnen zien.

Get Big Lashes Volume Boost Waterproof - Essence
Deze mascara had ik speciaal bewaard voor mijn vakantie naar Bonaire, want een waterproof mascara leek me daar wel zo handig. De huls vind ik een beetje goedkoop ogen met die schreeuwerige letters, maar hij valt wel op. Er zit maar liefst 12 ml mascara in de huls, wat best veel is. Het borsteltje is klassiek, maar wel huge.

Hieronder zie je steeds aan de linkerkant mijn oog zonder mascara en aan de rechterkant met:
Tja, het is een prima mascara, maar hij geeft geen WOW-effect... Ik had wel iets meer volume verwacht gezien de naam, volume boost. Ik heb hier toch heel wat laagjes over elkaar heen aangebracht, maar meer wordt het niet. Hij is wel goed waterproof. Ik heb er mee in zee gezwommen en in de tropische hitte gelopen en hij loopt niet uit bij mij. Deze mascara is bij Kruidvat en Trekpleister verkrijgbaar en hij kost € 2,49. Dat kleine prijsje is natuurlijk leuk, maar ik geef liever mijn geld uit aan een iets betere waterproof mascara (die ik nog altijd niet gevonden heb trouwens). 
 
Volume Accelerator - Rimmel
De verpakking is flashy en opvallend met die geelgroene dop. Hier hoef je in elk geval niet lang naar te zoeken in je make-up tasje. Ondanks dat de huls vrij groot is, zit er maar 7 ml in (minder dan in de kleinere Barry M mascara waar 8 ml in zit). Deze mascara belooft wimpers met enorm veel volume door een speciale volume boosting formule. Het borsteltje is aan de grote kant en zoals je ziet, neemt die veel te veel mascara mee. Ik kan hier dan ook niet goed mee overweg. De mascara geeft wel wat volume, maar vooral ook veel rommel op mijn wimpers (vergroot de onderstaande foto's maar eens door erop te klikken!). Er ontstaan al snel klontjes en mijn wimpers kleven aan elkaar. Opgepast dus voor het spinnenpoteneffect!
Op de site van Rimmel kan ik deze mascara al niet meer terugvinden, wel een andere variant (Lash Accelerator). Zou die al uit het assortiment zijn? Gelukkig dan maar! Deze zou ik echt niet opnieuw kopen. Deze mascara kost(te) € 12,99.

Lash Modelling - Barry M
Deze mascara heeft een borsteltje dat bijna meer een kammetje is. Hij heeft stevige plastic haartjes. Hiermee kun je de mascara heel netjes aanbrengen, want dit borsteltje separeert de wimpers perfect. Op de verpakking staat: Volumises, lenghtens & seperates lashes. Hij separeert en verlengt de wimpers inderdaad uitstekend, maar in volume blijft die wel wat achter. Ik gebruik deze mascara daarom het liefst over een andere, volumegevende mascara heen. Hieronder zie je de mascara op zichzelf.
Deze mascara is geschikt als je een mascara zoekt die een heel natuurlijk effect geeft en je wimpers mooi verlengt en separeert. Zelf houd ik toch wel van wat meer volume, maar slecht vind ik hem niet. Ik kocht deze al in 2011 in Engeland. Ik heb hem natuurlijk dicht gehouden tot dat ik hem eind vorig jaar, 2012 dus, ben gaan gebruiken. Gelukkig zat die goed verpakt in een plastic seal. Ik weet niet meer hoeveel die in Engeland kost, maar ik zag dat de Nederlandse webshop Alice&Jo hem voor € 8,03 verkoopt.
 
Het liefst breng ik de laatste twee mascara's in combinatie op, omdat ik ze elk apart niet zo geweldig vind. De Volume Accelerator gebruik ik voor het volume, en met Lash Modelling separeer en verleng ik mijn wimpers vervolgens. Op deze manier valt er nog wat voordeel uit de Volume Accelerator te halen, die ik verder echt de slechtste mascara vind van alledrie. Als je mijn blog een beetje volgt, heb je ook kunnen zien dat ik in mijn laatste looks steeds beide mascara's gebruikte.
 
Binnenkort ga ik weer eens over op een nieuwe mascara. Eindelijk! Door de mascara-artikelen ineens lijkt het net alsof ik zes mascara's heb gebruikt in korte tijd, maar de Volume Accelerator en Lash Modelling gebruik ik al bijna drie maanden en de waterproof mascara van Essence heb ik verder alleen op Bonaire gebruikt. Uit het vorige mascara-artikel had ik vooral de LashBlast Volume van Covergirl enkele maanden gebruikt, want die is heel goed. Die van Etos heb ik altijd mee in mijn tas en er was nog een mooie van Astor, maar die deed zijn werk zo belabberd dat ik hem vrijwel gelijk had weggegooid. Ik hoop er binnenkort eentje te treffen die in één keer gewoon goed is. Ik heb er nog vier op voorraad om uit te kiezen:
  • Get Big Lashes Volume Boost - Essence
  • MAX mascara - Action
  • Masterpiece - Max Factor
  • One by One Black Satin - Maybelline
Ik heb altijd wel mascara's op voorraad, doordat ik ze altijd tijdens kortingsacties insla. Welke zal ik als eerste gaan gebruiken?
 
Wat vind jij van de mascara's in dit artikel en wat is jouw favoriete mascara?

3 comments:

  1. van je artikeltje vind ik rimmel toch de beste. ik gebruik nu zelf een van catrice. kom ff niet op de naam. maar heeft wel het zelfde borsteltje als de barry m mascara
    liefs melanie

    ReplyDelete
  2. @Melanie: Ja die van Rimmel laat mijn wimpers het meest opvallen, maar als je op de foto's klikt, zie je in de vergroting dat die echt niet netjes op mijn wimpers zit. Maar door m'n wimpers na het aanbrengen van de Volume Accelerator met een kammetje te scheiden (of zoals ik doe met de Lash Modelling van Barry M), ziet het er wel weer oké uit. Bevalt die van Catrice?

    ReplyDelete
  3. Mijn favoriete mascara is de Perfect Defining mascara van Shiseido!

    ReplyDelete