Wednesday, January 23, 2013

Make-up stash opnieuw ingedeeld

Maandag had ik een dagje vrij en aangezien het toch geen weer was om naar buiten te gaan, heb ik mijn kleding en make-up weer eens opgeruimd. M'n make-up heb ik netjes opnieuw gesorteerd waarvan je hierboven al twee lades ziet. Kijk mee naar de rest!

Ik heb dus niet alleen mijn make-up opnieuw ingedeeld, maar ook kleding uitgezocht die weg kan, zoals je hieronder op de foto kunt zien. Dat ruimt gelijk weer lekker op! Ook zie je twee lades met make-up. De linkerla bevat mijn blushes en mineralize skinfinishes van MAC (my precious!) en losse oogschaduws. Deze la hoort bij de tafel waar ik me opmaak. Eerst zat hier allemaal verschillende make-up in en dat was een beetje een rommeltje geworden.
 
De rechterla hoort bij een ladekastje. Hierin zitten mijn palettes (op Naked 2 na, want die moet ik altijd bij de hand hebben), bronzers, highlighters, overige blushes, kleine oogschaduwpaletjes en overige make-up.

Al wel eens eerder heb ik mijn beautyhoek laten zien (hier). Het zag er allemaal netjes uit, maar het meeste van mijn make-up bevond zich op een andere kamer in van die kleine Xenos ladekastjes. Gedurende de week haalde ik steeds meer oogschaduws tevoorschijn die dan vervolgens weer op m'n tafel rondslingerden. Ik wilde nu toch wat meer van mijn make-up in de buurt hebben van waar ik me opmaak. De tafel staat hierdoor wat voller, maar het is nog wel overzichtelijk voor mij.

Hier zie je de la open en ook mijn Naked 2 palet van Urban Decay heb ik even naar buiten geschoven.

Zoals al gezegd zitten in de la al mijn blushes en mineralize skinfinishes van MAC en losse oogschaduws. Ik gebruik ook wel andere blushes, maar die van MAC vind ik het mooist en fijnst en ik heb zowel matte als glanzende en in warme als koele tinten, dus ik vind er altijd wel eentje tussen die bij mijn look van die dag past.
De oogschaduws wilde ik graag meer in mijn buurt hebben, omdat ik me het liefst elke dag met een andere oogschaduw opmaak. Losse oogschaduws heb ik van verschillende merken. Best veel van Essence en Catrice en ook wel wat van Sephora, The Body Shop en MAC. Ik houd vooral van koele tinten als grijs, taupe en bepaalde tinten paars en blauw.

Rechts op mijn tafel staat een glas met oog- en lippotloden. Die laatste gebruik ik niet zo vaak eigenlijk. Daarvoor staat een houder met mijn kwasten en daarnaast een bakje (van de Action) met mijn lipsticks en wat dagelijkse make-up zoals mijn BB cream, concealer en wenkbrauwgel.
De lipsticks heb ik nu expres in het zicht gezet, zodat ik wat meer ga afwisselen. Ik grijp zo snel naar dezelfde kleuren anders. Omdat ik nu alleen niet zo makkelijk kan zien welke kleuren erin zitten, vooral bij die van MAC die allemaal dezelfde dop hebben, heb ik mijn favorieten van het moment wat hoger gezet. Die favorieten wisselen per seizoen. Ik kan ook het bakje optillen natuurlijk om aan de onderkant de namen te lezen. Ik vond het niet zo leuk staan om ze op hun kop te zetten, al had ik dat eerder wel (hier).

Links op mijn tafel staat mijn sieradenboom met voornamelijk oorbellen. In het ladekastje heb ik nog wat make-up gedaan die ik graag en vaak gebruik zoals onder andere oogpotloden van Urban Decay, jumbo liners van Sephora, blusher #05 van HEMA en mijn lipglosses.
Lipgloss gebruik ik eigenlijk niet zo veel, maar eerst stonden deze ook op een andere kamer. Nu ik ze in de buurt heb, hoop ik ze sneller te gebruiken (in combinatie met lippenstift eventueel). Het ondersta laatje heb ik hier op de foto niet uitgeschoven, maar daarin zitten horloges en armbanden die anders ook maar op mijn tafel rondslingerden.

Dit is eigenlijk gelijk mijn make-up stash. Ik heb alleen nog een sorteerdoos met losse pigmenten van Everyday Minerals en Fyrinnae en ik heb natuurlijk mijn nagellak stash nog waarvan ik binnenkort eens een update wil geven. Ik heb ook wat dingen weggegooid, maar niet zoveel. Mijn make-up is me nu eenmaal dierbaar en vrijwel alles gebruik ik wel. Al met al heb ik behoorlijk wat make-up. Ik denk dat het voor beautybloggers en beautyliefhebbers wel meevalt en herkenbaar is, maar de gemiddelde vrouw vindt dit vast heel veel (en een man schrikt er helemaal van!). Ach, het is mijn hobby en verder gaat het er vooral om hoe je het gebruikt. Niemand verwacht bij mij dat ik toch wel veel make-up heb, omdat ik me niet overdreven opmaak of mezelf helemaal onderklieder alsof ik in een pot verf ben gevallen. Wel draag ik bijna elke dag andere oogschaduw, blush en lipproducten. Ik pas het aan op mijn kleding en stemming en ik kan er een beetje creativiteit in kwijt. Ik zou niet zonder kunnen. Ja, heus wel eens een dagje, maar niet voor altijd.

Hoe berg jij je make-up stash op?

5 comments:

  1. Leuk om te zien!
    ik heb mijn makeup in een ikea hemnes

    ReplyDelete
  2. Wowie!
    Ik wou dat ik zoveel make-up had...
    Dan moet ik nog even sparen hoor :D
    x

    ReplyDelete
  3. Wow best een grote stash, veel MAC ook :)! Ik heb ook 2 van die Xenos bakjes, maar zoek nog een wat betere manier om mijn make-upproducten in te delen.

    ReplyDelete
  4. oeh wat mooi.. echt netjes gedaan!

    ReplyDelete
  5. sow jij hebt veel! mooie producten :)

    ReplyDelete