Wednesday, January 16, 2013

Jumbo Liners van Sephora

Eind december vond ik in de sale bij Sephora een set jumbo liners van het eigen merk die was afgeprijsd van € 24,95 naar € 12,45. De meeste beautyliefhebbers kennen dit soort dikke oogpotloden van NYX die de beroemde en geliefde jumbo pencils heeft. Daarvan heb ik er ook twee, maar die gebruik ik niet eens zo vaak, dus was het dan wel een goede zet van me om deze set van Sephora aan te schaffen?

De set van Sephora bevat vijf kleuren: #04 taupe, #09 kaki, #17 black, #29 purple glitter en #32 white glitter. Deze jumbo liners zijn dus dikke oogpotloden die je zowel kunt gebruiken als enkele kleur op je ooglid, basis onder oogschaduw en als eyeliner. Sephora claimt dat ze waterproof zijn en 12 uur lang blijven zitten. Ze zijn heel romig. Net na het aanbrengen zijn ze nog wat te blenden, vervolgens blijven ze al snel zitten waar ze zitten. Snel werken dus!
Van links naar rechts: taupe, kaki, black, purple glitter en white glitter.

Hieronder zie je swatches bij daglicht:
Van links naar rechts: taupe, kaki, black, purple glitter en white glitter.

En swatches in zonlicht:
Van links naar rechts: taupe, kaki, black, purple glitter en white glitter.
De finishes zijn verschillend. Zo zijn de eerste twee kleuren metallic glanzend, de zwarte kleur is mat en de laatste twee kleuren bevatten een dosis glitter. Zoals je ziet zijn de jumbo liners erg goed gepigmenteerd. Fijn!

Ik heb de jumbo liners al verschillende keren gebruikt. De zwarte kleur gebruik ik vooral als basis onder oogschaduw. Hierdoor worden de kleuren van je oogschaduw intenser. Kijk bijvoorbeeld eens naar mijn Smoky Moonstone look die ik voor oudejaarsavond maakte. Daar heb ik de zwarte kleur aangebracht onder de kleuren uit het oogschaduwpaletje van The Body Shop. Zo heb ik ook de kleur taupe gebruikt als basis met dezelfde kleuren oogschaduw op mijn nieuwjaarsdag look. Dezelfde kleuren oogschaduw geven op de verschillende kleuren jumbo liners als basis heel verschillende effecten. Het is leuk om hier mee te spelen en dit uit te proberen. Taupe en kaki gebruik ik trouwens ook graag als lijntje onder mijn oog (onder mijn onderwimpers). Dit doe ik in combinatie met zwart oogpotlood op de waterlijn. Door de glans geven de jumbo liners een heel fris effect. En ze blijven prima zitten! Gedurende de dag vervagen deze liners bij mij niet en ze lopen niet uit. Ik ben echt aangenaam verrast door de mogelijkheden van deze liners en het gebruiksgemak en -plezier!
 
Mijn favoriete kleuren zijn taupe, kaki en black. Dit zijn de creamy/metallic kleuren. Ik denk dat ik de overige twee kleuren, die glitter bevatten, liever tot de feestdagen bewaar al kan een beetje glitter op zijn tijd ook geen kwaad.
 
Ik vind het fijne liners! Het enige nadeel wat ik heb opgemerkt is dat de doppen niet zo goed blijven zitten. Opgepast dus als je deze meeneemt in je tas, want voor je het weet zit alles ermee onder gesmeerd.
 
Grote kans dat deze set uit de feestdagencollectie inmiddels is uitverkocht. Voor zover ik weet zitten de jumbo liners wel in het vaste assortiment van Sephora. Ze kosten dan zo'n €10 per stuk. Misschien is het leuk om deze liners tijdens de 3 voor €10 actie te kopen die meestal in maart en september wordt gehouden.
 
Gebruik jij wel eens jumbo pencils/liners? Kende je deze van Sephora al?

1 comment: