Thursday, January 3, 2013

FOTD: Smoky Moonstone (oudejaarsavond)

We zijn al weer drie dagen verder in het nieuwe jaar, maar vandaag laat ik je mijn face of the day (FOTD) zien van oudejaarsavond. Hiervoor gebruikte ik mijn nieuwste aanwinst, het Smoky Moonstone palet uit de kerstcollectie van The Body Shop. Kijk mee!

Ik heb alle vier de kleuren uit het palet gebruikt, maar omdat deze nog best aan de lichte kant zijn (brons en taupe) heb ik als basis een zwart jumbo pencil van Sephora aangebracht voor een meer smoky effect.

Door de zwarte basis lijken de oogschaduws een beetje goudkleurig te worden. Goud en smoky zijn wat mij betreft een perfecte combinatie voor oud&nieuw (of elk feestje). Ik heb de ooglook afgemaakt met een eyeliner pen van Essence, zwart oogpotlood van Urban Decay, mascara en een taupekleurig lijntje onder mijn onderste wimpers voor wat meer glans. Voor dat laatste heb ik het taupekleurige jumbo pencil van Sephora gebruikt. Ik kan nu al zeggen dat die jumbo pencils van Sephora (zie mijn laatste shoplog) superfijn zijn! Ze kleuren mooi en blijven echt heel goed zitten!

Full face:

Mijn basis bestaat uit mijn favoriete BB cream van Maybelline, Touche Magique highlighting concealer van L'Oréal onder mijn ogen en Soft Bronze rice finishing powder van Everyday Minerals. Op mijn wangen heb ik blusher #05 van HEMA en op mijn lippen #01 moisturizing lipstick van HEMA. Wenkbrauwgel mag natuurlijk ook niet ontbreken.

De gebruikte make-up:

Buiten was het best wel koud door de wind, dus een muts is dan wel zo lekker warm. Ik had deze voor slechts € 2,80 bij Kruidvat gescoord. 't Was dat ik snel een muts wilde, want ik was niet thuis en vond het veel kouder dan verwacht. Niks bijzonders verder, al vind ik zelf die blauwgrijze kleur wel mooi.
 
Heb jij je nog feestelijk opgemaakt voor oud&nieuw of heb je het bij je gebruikelijke look gehouden?

Ps. Op nieuwjaarsdag maakte ik weer een look met het Smoky Moonstone palet, maar dan zonder het zwarte jumbo pencil als basis. Dit gaf een heel ander effect. Een artikel met die look houden jullie tegoed!

7 comments: