Thursday, January 31, 2013

Color Riche Les Ombres Eau de Rose - L'Oréal (+ooglook)

L'Oréal is een groot merk dat ook een uitgebreid assortiment cosmetica heeft, maar zelf heb ik er eigenlijk bar weinig van. Ik heb alleen een highlighting concealer voor onder de ogen, de Touche Magique die ik wel elke dag gebruik trouwens, en een Rouge Caresse lipstick in de kleur Cheeky Magenta. Laatst zag ik bij Kruidvat dat alle L'Oréal make-up in de aanbieding was voor € 10 per stuk. Mijn oog werd gelijk naar het oogschaduwpaletje in de kleur Eau de Rose getrokken, maar ik besloot het te laten liggen, al was het de laatste. Een dag later liep ik weer in Kruidvat en weer dacht ik aan het paletje. Toen heb ik het toch maar gekocht, want het was er nog!

Het doosje zag je al op de foto bovenaan het artikel. Het is een doosje met chique uitstraling. Op de achterkant staat een voorbeeldinstructie om de oogschaduw te gebruiken. Dit volg ik zelf niet helemaal op. Nummer 1, de donkerste kleur, gebruik ik namelijk in de buitenste hoek van de arcadeboog (outer V) voor meer diepte en niet als liner, want daarvoor gebruik ik liever oogpotlood of eyeliner.

De verschillende kleuren oogschaduw zijn in een mooi patroon in het doosje gelegd.
Het zijn allemaal roze tinten, vandaar ook de naam Eau de Rose. Ik vind het zelf "volwassen" roze tinten. Niet fel of barbieroze (wat ook niet verkeerd hoeft te zijn), maar vrij zachte, klassieke tinten geschikt voor looks naar het werk en zakelijke gelegenheden.

Hieronder zie je droge swatches zonder basis die ik gemaakt heb met de bijgeleverde sponsapplicator. De tinten zijn vrij licht. Ik denk dat ze tegen een getinte huid weg zullen vallen. Op mijn lichte huid zie je ze best goed terug. Toch vind ik de pigmentatie ook niet slecht. De kleuren zijn nu zelf eenmaal al licht van zichzelf, op de laatste kleur na.
Zelf vind ik de meest linkse kleur, de highlighter, erg mooi! Deze heeft duidelijk een roze ondertoon.

Hieronder zie je de oogschaduw aangebracht op mijn oog.


Op onderstaande full face foto (met flits) was ik helemaal in een roze bui, dus ook roze blush, lipgloss en oorbellen ontbreken niet. Hier zie je goed de highlighterkleur onder de wenkbrauw.
 
Ik vind het een leuk paletje! Het bevat kleuren die ik eerder nog niet of nauwelijks tegenkwam in mijn stash. Weer eens wat anders dan nude in bruin- en aardetinten of smoky grijs en daarbij zijn de kleuren uit dit palet heel geschikt voor rustige looks voor overdag.
 
Ik heb er met de actie dus € 10 voor betaald. Normaal kost dit palet € 14,49. Er zijn nog meer kleurencombinaties beschikbaar.
 
Heb jij oogschaduw van L'Oréal?

1 comment: