Sunday, December 30, 2012

Opgemaakte producten vierde kwartaal 2012

De laatste drie maanden van dit jaar heb ik erg veel producten opgemaakt. Kijk mee naar de producten en mijn mening erover.

Bovenaan dit artikel zag je al even alle producten die ik de laatste drie maanden heb opgemaakt. Dit betekent niet dat ik ze slechts drie maanden gebruikt heb hoor, want sommige producten zijn veel langer meegegaan. Het is deze keer best veel!

Ik heb twee make-up removers en twee nagellakremovers opgemaakt:
De oogmake-up reinigers van Nivea heb ik al vaker gebruikt en ze zijn erg fijn! Eerst gebruik ik de double effect oogmake-up remover. Deze reinigt alle make-up goed, zelfs als het waterproof is. Daarna vind ik het voor het verfrissende effect wel fijn om de oogmake-up reinigingslotion te gebruiken (deze haalt geen waterproof make-up weg, maar wel vette restjes e.d.). Samen is het voor mij een goede en prettige combinatie!

Ik ben minder te spreken over de moisturising nail polish remover in het pompsysteem van Kruidvat. Ik had er wel goede reviews over gelezen, maar ik vind deze maar niks. Hij reinigt moeizaam, ruikt te overheersend en droogt mijn nagels juist erg uit. Het pompsysteem is wel prettig in gebruik.
Van de nail polish remover van Essence ben ik ook niet zo weg. Deze heeft een chemische fruitgeur die ik niet aangenamer vind om te ruiken dan de doorsnee removergeur. Verder zou die een whitening effect voor de nagels hebben, maar daar merk ik niet zoveel van.
Beide removers zou ik niet opnieuw kopen. Dan gebruik ik liever de remover van Maybelline.

Ik heb twee douchegels opgemaakt: Een cream oil variant van Dove en Nivea Free Time:
Beide douchegels vond ik prettig om te gebruiken! De eerste is heerlijk creamy en verzorgend en daarom zeer geschikt voor de koudere maanden waarin je toch wat sneller een droge huid krijgt. De tweede is ook best creamy en heeft een lekker frisse, opwekkende geur.

Van het merk Yes to Carrots heb ik een grote shampoofles (500 ml) en een gezichtscleanser opgemaakt:
Van de shampoo ben ik fan! Al wissel ik af in shampoos, van deze heb ik al een tweede fles leeg gemaakt. Hij maakt mijn haar lekker zacht. Ook houd ik van de geur (die lastig te beschrijven is). Met deze shampoo reinig ik ook het liefst mijn make-upkwasten.
Over de cleanser ben ik wat minder te spreken. Dit is een heel creamy cleanser die je als facewash gebruikt. Ik houd niet zo van die structuur. Hij voelt echt als een creme. Ik heb dan liever de cleanser van Yes to Cucumbers. Dat is een veel frissere, maar toch ook zachte, facewash waarvan ik al aan mijn tweede tube bezig ben.

Ik gebruik altijd vloeibare handzeep van Aldi van het merk Mildeen. Deze in de geur vanillebloesem was ook weer heerlijk.
Van John Frieda heb ik een masker gebruikt uit de Full Repair-lijn. Dit was een prima masker, maar ik ben nu toch weer terug bij mijn geliefde Gliss Kur masker (zie hier bij de opgemaakte producten uit het tweede kwartaal).
De Repair&Care s.o.s. Body Creme van Nivea heb ik na een jaar eindelijk ook opgemaakt. Dit is een soort lichte variant body butter die ik alleen tijdens de wintermaanden gebruikte. Prima product verder waar ik ook al eens een review over geschreven heb.

Uit een Clinique setje gebruikte ik de 7 day scrub cream voor m´n gezicht. Niks op aan te merken, maar deze kan het niet winnen van mijn favoriete scrub van St. Ives.
Van Rituals had ik een mini douchegel die ik op Bonaire heb opgemaakt. Dit was wel een fris geurtje, maar hij doet verder niet veel voor m´n huid. Deze was gewoon handig voor op vakantie.
Ik kreeg een keer een mini Biosilk shampoo als tester mee. Deze vond ik erg fijn en dus heb ik een (dure!) grote fles aangeschaft. Nu ik hem wat langer gebruik vind ik deze shampoo wat minder. Hij maakt m´n haar wel pluisvrij, maar m´n haar wordt er ook wat futloos door. Hij ruikt wel lekker!

Deze Monoi de Tahiti olie van Yves Rocher vind ik echt heerlijk! Ik had de olie afgelopen zomer veel gebruikt en het laatste restje heb ik op Bonaire opgemaakt. Van de tropische geur krijg ik een instant vakantiegevoel en daarnaast maakt de olie mijn huid heerlijk zacht en is het ook een heel fijn product om na het zonnen te gebruiken. Grote kans dat ik deze olie volgend jaar zomer weer koop!

De dry shampoo van Batiste in de variant Wild kocht ik vorig jaar in Engeland. Deze versie heeft een vrij sterke, sensuele geur. Hij werkt prima als droogshampoo, maar de geur van deze versie vind ik iets te overheersend, dus mijn voorkeur gaat uit naar de originele versie.
Over de deodorants van Nivea heb ik al eens een artikel geschreven. Deze deo is nu op en ik blijf vanaf nu weer trouw aan mijn favoriete Original deodorant van Dove.

Make-up komt normaal gesproken niet voor in mijn opgemaakt-artikelen, omdat ik het nauwelijks opmaak, maar omdat ik nu zowaar drie favorieten/re-buys op heb gemaakt, vind ik het wel de moeite om te laten zien.
Over de BB cream van Maybelline kun je al een uitgebreide review op mijn blog terugvinden. Deze vind ik heel fijn en inmiddels gebruik ik een tweede tube.
De Shadow Insurance van Too Faced (te koop bij Sephora) blijf ik ook maar kopen. Geen budgetvariant kan deze oogschaduwbasis verslaan, dus ja, dan maar wat meer euro´s uitgeven aan deze basis. Mijn oogschaduw blijft hiermee de hele dag perfect zitten!
De Studio Nails Better Than Gel Nails Top Sealer van Essence is wel een budgetproduct dat voor mij zijn duurdere broertjes en zusjes verslaat. Deze gebruik ik altijd als topcoat over mijn nagellak. Hij droogt snel en zorgt ervoor dat mijn nagellak net wat minder snel afbladdert. Deze blijf ik kopen!

Heb jij nog producten opgemaakt die tot je favorieten zijn behoren?

1 comment: