Friday, December 28, 2012

Multi-review mascara's: The good, the bad & the ugly!

Tijd voor een mascara-review! Ik geloof dat ik ooit beloofd heb elke mascara die ik gebruik, te zullen reviewen. Meestal doe ik twee maanden met een mascara, behalve als ik er niet prettig mee werken kan. In dit artikel bespreek ik maar liefst drie mascara's van Covergirl, Astor en Etos, en ik laat jullie zien wat ze voor mijn wimpers doen.

In dit artikel heb ik het over één of twee laagjes mascara. Ter verduidelijking: Met één laagje bedoel ik niet dat ik het borsteltje slechts één enkele keer over mijn wimpers heb gehaald, want ik haal het borsteltje altijd wel een paar keer achter elkaar over mijn wimpers. Bij twee laagjes heb ik er enkele seconden tussen laten zitten voordat ik na de eerste keer aanbrengen, het mascaraborsteltje nog een paar keer over mijn wimpers heb gehaald.

Lashblast Volume - Covergirl
Deze mascara heb ik in Amerika gekocht, maar ik dacht eens op te hebben gevangen dat de Delhaize in België het merk Covergirl ook verkoopt, right? Anders is de False Lash Effect Fusion mascara van MaxFactor vrijwel een dupe voor deze van Covergirl (de huls heeft alleen een ander kleurtje).

Deze mascara heeft een borsteltje met rubberen haartjes. Persoonlijk vind ik dit fijn werken. Het borsteltje is groot, maar doordat de "haren" niet te lang zijn, knoei ik er niet mee.

Het resultaat:
Eén laagje:
Twee laagjes:
Dit is the good! Dit vind ik de fijnste mascara, en met het mooiste, resultaat van de drie mascara's uit dit artikel. De mascara geeft mijn wimpers volume, maakt ze lang en houdt ze mooi gescheiden. Deze zou ik zo weer kopen!

Volume Diva Black Velvet - Astor
Deze mascara heb ik begin dit jaar in Oostenrijk gekocht bij de DM (zie shoplog). Voor zover ik weet wordt het merk Astor (niet meer) in Nederland verkocht.

De huls van deze mascara vind ik erg mooi. Vooral het patroontje op de dop! Het borsteltje is een klassiek model, al staan de haartjes in groepjes wel wat uit elkaar. 

Ik vind deze mascara totaal niet prettig. Toen ik hem begon te gebruiken, leek die al wel een beetje uitgedroogd. Er viel echt bijna niet mee te werken, omdat die lastig op mijn wimpers aan te brengen was en ook korrelde. Deze plaats ik in de categorie the ugly qua resultaat (want de huls is wel heel mooi).
Het resultaat:
Hierboven heb ik nog geen mascara op mijn wimpers.
Na één laagje:
Na twee laagjes:
Het lijkt zo op mijn wimpers nog mee te vallen, maar ik vond deze mascara maar niks...

Max Volume Collagen - Etos
Deze mascara had ik gekocht bij Etos op het station toen ik vergeten was mijn mascara mee te nemen naar mijn werk en ik nog geen mascara op had. Omdat ik helemaal niet snel ben met het aanbrengen van mijn mascara, doe ik dit meestal pas op mijn werk (wel in privacy op het toilet, niet achter mijn bureau) om thuis tijd te besparen.

De huls van deze mascara vind ik best oké qua kleur en vormgeving alleen slijten de letters er binnen no time af. De borstel is er eentje in zijn meest klassieke vorm:

Het resultaat op mijn wimpers zie je hieronder.
Hierboven heb ik geen mascara op en hieronder wel.
Het effect van deze mascara is oké, maar niet van 'wow!'. Categorie bad dan maar? Alhoewel een tweede laag het nog wel wat beter maakt, maar daar heb ik geen foto van helaas. Ik vind het een vrij simpele mascara.

De prijzen van de eerste twee mascara's weet ik helaas niet meer, want ik heb ze in het buitenland gekocht, al zijn ze niet duurder dan 10 Euro. De mascara van Etos kost € 6,09.

Op dit moment gebruik ik de Etos mascara nog steeds in afwisseling met eentje van Rimmel en Barry M (reviews volgen nog).

Welke mascara gebruik jij op dit moment en welke mascara is jouw favoriet?

4 comments:

  1. ik gebruik er een van Catrice xx

    ReplyDelete
  2. Jaren lang Essence gebruikt, en altijd goed bevallen.
    Maar ben nu om en helemaal in to:
    Max Factor False Lash Effect - voor mij DE mascara, krijg zulke volle wimpers en ze blijven zacht!!

    ReplyDelete
  3. Die eerste ziet er goed uit.
    Liefs, xxx

    ReplyDelete