Thursday, December 20, 2012

Mee in het vliegtuig: Make-up & verzorging + random tips

Naar Bonaire is het redelijk lang vliegen. Heen had ik een stop in Aruba en was het al ruim tien uur vliegen naar Aruba en daarna nog een klein half uurtje (eigenlijk maar 15 minuten echt in de lucht) naar Bonaire. Terug had ik een rechtstreekse vlucht en doordat we wind mee hadden was het een "korte" vlucht van acht uur. Om het mezelf zo comfortabel mogelijk te maken, neem ik altijd best wat make-up en verzorgingsartikelen mee het vliegtuig in. Kijk mee naar wat er in mijn handbagage mee ging.

Ik heb in mijn leven al meerdere intercontinentale (dus lange!) vluchten achter de rug naar bestemmingen als de Verenigde Staten, Bonaire en Australië, dus inmiddels weet ik aardig wat ik meeneem om het mezelf zo comfortabel mogelijk te maken in het vliegtuig. De meeste van die vluchten heb ik in mijn eentje gedaan. Saai, maar het is best te doen. Als ik alleen vlieg, kies ik altijd voor een gangpadstoel, omdat je dan kunt opstaan om naar het toilet te gaan zonder iemand te hoeven storen (of nog erger: wakker maken!), wat ik wel zo prettig vind. Op naar mijn on air stash.

Alle vloeistoffen moeten natuurlijk apart. Ik heb bij HEMA eens een setje gekocht met van die navulbare flesjes en dergelijke waar ook van die afsluitbare vloeistofzakjes bij zaten.

Dit is de inhoud:
  • Ik heb oogdruppels voor droge of gevoelige ogen mee van Etos. Vaak is de lucht door de airco heel erg droog in een vliegtuig en dat kan mijn ogen wel eens irriteren. Deze druppels zijn dan heel prettig om te gebruiken.
  • Ook heb ik dramatically different moisturizing lotion van Clinique mee. Deze gebruik ik dit seizoen als dagcrème. Ik heb al een tweede tube tax free gekocht op Schiphol. Regelmatig smeer ik mijn gezicht even opnieuw in tijdens een lange vlucht om velletjes en een droge huid te voorkomen.
  • De original deodorant van Dove is mijn favoriet, dus een mini mag niet ontbreken.
  • Ik poets graag mijn tanden nog eens tussendoor, of in elk geval wanneer ik op een vliegveld aankom. Een frisse mond geeft mij gelijk een prettig gevoel. Een mini tubetje tandpasta gaat dus ook mee.
  • BB cream van Maybelline had ik voor de zekerheid mee, maar deze heb ik niet gebruikt...
  • Desinfect voor de handen, deze is van Kruidvat, heb ik vrijwel altijd bij me.
  • Een lipbalm mag ook nooit ontbreken. Dit is er eentje uit een limited collectie van Catrice.
  • Na een lange vlucht zie ik er meestal niet al te florissant uit. Om de boel (mijn gezicht dus) wat op te lappen is een blush wel zo fijn. Deze 2-in-1 pot rouge van Bobbi Brown in de kleur Calypso Coral geeft behalve mijn wangen, ook mijn lippen wat kleur.
  • Mascara, lash modelling van Barry M (niet zo bijzonder), heb ik ook voor de zekerheid meegenomen.
  • Soms krijg ik ineens een ontsierend plekje op mijn huid tijdens een lange vlucht. Dan is het wel zo fijn om concealer mee te hebben. Hier heb ik de Stay all Day concealer van Essence mee.
  • En ik heb nog een oogschaduwbasis (deze is van een oude limited edition van Essence, maar nog niet eerder gebruikt) mee om vettige oogleden tegen te gaan.
Dan heb ik nog wat lose items bij me waaronder een handig uitklapbaar borsteltje met spiegel, reinigingsdoekjes, oogmake-up removerpads, een tandenborstel, zakdoekjes, een spoolie borsteltje voor mijn wenkbrauwen (want mijn wenkbrauwen zijn al niet zo perfectly groomed, maar ik wil toch dat ze een beetje netjes zitten) en oogpotloodjes (dit zijn Zero en Mainline van Urban Decay). Het is mij trouwens nooit helemaal duidelijk geworden of die reinigingsdoekjes en oogmake-up removerpads officieel ook tot de categorie vloeistoffen behoren, maar er werd nergens moeilijk over gedaan.
Met deze spulletjes weet ik tenminste dat ik alles bij me heb voor een touch up. Overigens heb ik dus mascara bij me, maar ik vind mascara zelf heel vervelend zitten op lange vluchten waarbij je ook slaapt, dus dat doe ik meestal pas op op de plaats van bestemming (als het nog de moeite is). Eigenlijk draag ik vrij weinig tot geen make-up in het vliegtuig zelf, alleen wat oogpotlood en als het nodig is concealer, en soms doe ik nog wat blush op, maar dat is het wel.

Om enigszins te kunnen slapen, heb ik voor nachtvluchten altijd onderstaande mee:

Het opblaasbare nekkussentje met (nep)satijnen hoes heb ik bij Kruidvat gekocht. Als ik dit niet gebruik, slaap ik helemaal niet, want dan word ik steeds wakker als mijn hoofd opzij begint te vallen (die flappen aan de hoofdsteun van de stoel zijn voor mij niet voldoende). Zo'n nekkussentje is dan echt wel een stuk comfortabeler. Ondanks dat ze het vaak donker maken tijdens een nachtvlucht, kan het licht van leeslampjes toch wel eens storend zijn en je ziet soms "schaduwen" van voorbij lopende mensen. Heel soms doe ik dan dat slaapmasker op dat ik ooit eens op een andere vlucht (ik geloof met Qantas) gekregen heb. En oordopjes vind ik echt een must! Oké, als je dit allemaal op je hoofd zet, zie je er allesbehalve charmant uit, maar who cares? Op een lange vlucht verkies ik comfort echt boven looks hoor.
 
Heen had ik trouwens een dagvlucht en heb ik de film Alles is Familie gekeken en terug had ik een nachtvlucht en heb ik de film Intouchables gekeken. Ik vloog met KLM en dan heb je altijd keuze uit heel veel recente films. Eerstgenoemde film vond ik niet zo boeiend al speelt Carice van Houten altijd wel leuk. De tweede film is een aanrader wat mij betreft!
 
Ik heb ook nog een tip wat betreft kleding. Ik zie altijd weer mensen met spijkerbroeken op lange vluchten en geloof me, een spijkerbroek zit na een x-aantal uren op dezelfde stoel gewoon verschrikkelijk (vooral een skinny; niet aan beginnen!). Als ik acht uur of langer aansluitend op dezelfde stoel moet zitten, gaan op een gegeven moment zelfs de achterzakken en naden me irriteren, want die voel ik dan storend zitten, ook al heb ik heus wel wat zitvlees, geloof me. Ik doe daarom nooit meer een spijkerbroek aan op een lange vlucht. Ik droeg tijdens mijn laatste vluchten een legging met een katoenen tuniekje erboven met driekwartmouwen. Zat heerlijk! Ik heb ook wel eens een joggingbroek aangehad. Ik neem nooit truien en vesten mee, want ondanks dat de airco hard kan blazen, krijg je meestal wel een deken, wat voor mij voldoende is. Wat ik dan wel weer meeneem is een grote sjaal. Die komt altijd wel van pas. Zorg verder voor lekker comfortabele sokken en doe je schoenen uit.
 
Nog even de regels met betrekking tot het meenemen van vloeistoffen ( lippenbalsem, lipstick, handcrèmes, deodorant en haarlak worden in deze context allemaal als vloeistoffen beschouwd) in de handbagage:
  • Vloeistoffen en gels zitten in verpakkingen van maximaal 100 ml
  • Verpakte vloeistoffen en gels zitten in één doorzichtig en hersluitbaar plastic zakje van maximaal één liter
  • Elk persoon reist met maximaal één plastic 1-literzakje
Vergeet trouwens ook niet om eventuele medicijnen en/of je anti-conceptiepil mee te nemen. Overige zaken die je niet vergeten mag zijn natuurlijk je paspoort, E-ticket/boarding pass, portemonnee etc. Ook neem ik altijd wat leesvoer mee. Meestal koop ik wat magazines en een dwarsligger (een boek in zakformaat) op Schiphol.

Zoals je ziet neem ik best wat mee, maar dit is wat ik meeneem op lange, intercontinentale vluchten en hier voel ik me echt prettig bij. Binnen Europa zou ik wel minder meenemen.

Wat neem jij mee het vliegtuig in?

8 comments:

  1. Mooie producten neem jij mee! Ik zou het niet weten, want ik ben nog nooit in een vliegtuig geweest :')

    ReplyDelete
  2. Wat neem je veel mee! Bij mij zit in mijn handbagage eigenlijk alleen handcrème, lippenbalsem, een kussentje, een hoofdtelefoon, een rolletje mentos, portemonnaie, nintendo en wat te lezen.

    ReplyDelete
  3. Ik neem altijd vrij weinig mee. Leuk om te zien wat iemand anders meeneemt.
    Liefs xxxx

    ReplyDelete
  4. Leuk!

    ik volg je nu!
    x watermeloentjes.blogspot.com
    ik zou het leuk vinden als je me terug volgt :)

    ReplyDelete
  5. heel erg handig maar ik heb make remover maar dat is reiniging-melk en het zit al ineen tube maar moet ik dat ook in zo'n plastic zakje doen of niet ???

    ReplyDelete
  6. hoi ten eerste echt een super blog maar dan komt nu hier mijn vraag ik ga naar Amerika toe alleen ik heb hier make up remover en weet niet of hij in een plastic zakje hoort omdat het een reinigings--melk is en het zit in een fles dus moet ik het wel of niet doen en dan hier mijn tweede vraag moet ik een klein potje foundation moet ik dat ook in het zakje doen ???

    ReplyDelete