Saturday, November 3, 2012

Review: HEMA lipstick, lip balm stick en oogschaduwkwast

HEMA is goed bezig met haar make-up afdeling. Niet alleen zijn er al twee HEMA beauty stores geopend, ook speelt de make-up goed in op de laatste trends en is er veel keuze. En alles blijft lekker betaalbaar! Toen ik laatst rondneusde in HEMA heb ik drie producten meegenomen die ik in dit artikel laat zien.

Ik was erg nieuwsgierig naar de lip balm stick van HEMA. Hij is in twee kleuren verkrijgbaar (ook in een fellere tint roze) en ik nam deze zachtroze kleur mee.

Ik heb hem al een paar keer gebruikt (zoals hierboven ook te zien is). Hij voelt verzorgend aan, maar echt voedend vind ik hem niet. Ik heb namelijk niet het idee dat die echt doordringt in de huid. Het verzorgend aanvoelende laagje blijft meer op de lippen liggen en is er ook snel weer af helaas. Hij geeft wel goed kleur af. Wanneer je velletjes hebt, staat dit niet zo mooi, want dan hoopt de kleur zich daar erg op. Er zit een soort caramelgeur aan die ik verder niet storend vind. Ik vind het leuk dat HEMA zo'n product in het assortiment heeft, want dat hebben niet veel merken. Ik ken het eigenlijk alleen van Clinique (de chubby stick) en NYX (jumbo lip pencil). De verpakking vind ik niet zo mooi, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Het is wel handig dat je de stick niet hoeft te slijpen, maar dat je hem omhoog kunt draaien aan de achterkant. Hierdoor zal die alleen wel platter van vorm worden. Vooral om de kleur en het gebruiksgemak kan ik deze stick aanraden. Hij kost € 3,50.

Het leek erop dat de lipsticklijn weer deels vernieuwd was. Ik kocht een moisturzing lipstick in kleurnummer 01, een heel neutraalroze kleurtje.
Deze lipstick brengt wat stroever aan dan de lip balm stick (die soepel over de lippen glijdt), maar ik heb wel het idee dat de lipstick meer verzorgt, omdat die wat meer intrekt. Hierdoor blijft die ook wat langer zitten. De kleur is heel neutraal bij mij. Je ziet nauwelijks dat ik een kleurtje draag. De geur van HEMA lipsticks is apart. Ik kan het niet goed omschrijven. Ik vind de geur niet zo lekker, maar echt storen doet het me ook niet, want daarvoor is die net subtiel genoeg. De zwarte huls met het HEMA logo vind ik simpel, maar prima. De lipstick kost € 3,00.

Zo naast elkaar lijken beide kleuren best op elkaar:

Ik heb geprobeerd lipswatches te maken, maar omdat ik echt heel droge lippen met velletjes heb op het moment, was dat geen gezicht. Die foto's bespaar ik jullie dus, maar ik heb wel swatches op mijn arm gemaakt:
Links zie je de moisturizing lipstick #01 en rechts de lip balm stick #07. Op mijn lippen valt de lip balm stick qua kleur meer op dan de lipstick.

Over de oogschaduwkwast wil ik ook nog kort wat kwijt. Wat is deze fijn! Echt een aanrader! De kwast heeft precies het formaat waarmee ik het liefst oogschaduw op mijn bewegend ooglid aanbreng. Hij is vrij plat en stevig, maar daar werk ik juist graag mee. Hij werkt net zo fijn als mijn oogschaduwkwasten van Everyday Minerals die tot voor kort mijn enige favoriet waren. Met alleen nog een goede blending brush (voor het vervagen van lijnen rond de arcadeboog) erbij kun je met deze oogschaduwkwast perfect je oogschaduw aanbrengen. Ook vind ik hem er stylish uitzien met de witte steel en de in kleur overlopende haren. Deze oogschaduwkwast kost € 2,60.

Heb jij HEMA make-up en tools en wat is jouw mening erover?

1 comment:

  1. Meestal hoor ik niet zo veel goeds over de make-up en tools van HEMA, maar aangezien ik ze zelf nog niet geprobeerd heb, kan ik er eigenlijk niet over oordelen.

    ReplyDelete