Saturday, November 24, 2012

Review: Coldcream Weleda

Bron afb.

Afgelopen week was het echt gedaan met mijn zachte gezichtshuid. Ineens liep ik met velletjes op mijn voorhoofd en op mijn neus en voelde mijn huid aan als crèpe-papier. Guur weer buiten en een te warm vochtarm klimaat op mijn werk hielpen alles behalve mee. Niet alleen voelde mijn huid trekkerig, door de velletjes was het vrijwel onmogelijk om mijn gezichtsmake-up netjes te dragen. Ik wilde al een of andere dure crème gaan kopen, totdat ik bedacht dat mijn moeder eens coldcream van Weleda had gebruikt en dat dat best goed werkte. Zelf gebruikte ik voorheen wel eens hydraterende crème en nachtcrème uit de Iris-lijn van Weleda en daar was ik ook altijd erg tevreden over. Donderdag heb ik dus coldcream bij De Tuinen gehaald.

Normaal zou ik een crème niet al na twee dagen gebruik reviewen, maar omdat ik van deze crème juist snel resultaat verlangde, wil ik dat in dit geval wel doen.

Weleda is een merk dat 100% natuurlijk ingrediënten voor haar producten gebruikt. Haar motto is: "In harmonie met mens en natuur". Coldcream is een gezichtscrème die, zoals de naam al zegt, het beste gebruikt kan worden als je een droge huid krijgt door koude, gure weersomstandigheden.

Weleda over de coldcream:
Speciale verzorging voor de droge tot zeer droge huid. De crème beschermt tegen gure weersomstandigheden, het verzorgt en verzacht de ruwe huid en versterkt tevens de hydrolipidenmantel.

Werking:
Deze vette crème vormt een beschermende laag op de huid zonder haar daarbij af te sluiten en maakt de ruwe en schrale huid weer zacht en soepel. Hoogwaardige plantenoliën en zuivere bijenwas versterken de hydrolipidenmantel en voorkomen zo dat de gezichtshuid uitdroogt. Natuurlijke etherische oliën geven een aangenaam zachte geur
.(bron)

Mijn oordeel:
Deze crème is echt bedoeld voor de droge tot zeer droge huid. De crème is dik en voelt best vet aan.
Hierdoor is die niet heel makkelijk te verdelen. Hoe warmer je handen zijn, des te beter dit gaat. Je voelt de crème nog wel even zitten op je huid. Het duurt even voordat die is ingetrokken, wat die wel volledig doet. Uiteindelijk voel je dus geen laagje crème meer op je huid zitten. Als ik make-up draag, dus BB cream of foundation, moet ik wel echt even wachten met aanbrengen tot de coldcream goed is ingetrokken. De crème ruikt subtiel naar lavendel. Ik vind het een aangename geur, maar voor anderen kan het even wennen zijn. De crème geeft al vrij snel na het aanbrengen een zacht en gevoed gevoel aan de huid. Ik gebruik hem nu 's ochtends en 's avonds. De coldcream bevalt mij zeer goed. In één dag, na een lichte gezichtsscrub en twee keer aanbrengen van deze crème, was ik al van mijn velletjes af en oogt en voelt mijn huid weer een stuk beter. Overigens gebruikte ik hiervoor dramatically different moisturizing lotion van Clinique die toch ook behoorlijk voedend is voor de huid (en die ik ook prettig in gebruik vind), maar het was schijnbaar niet meer genoeg voor mij ineens heel droge huid. De coldcream heeft gedaan wat ik er van hoopte: mijn huid is minder droog en vrij van velletjes en dat bijna vanaf de eerste keer gebruik. De coldcream is trouwens ook fijn om de bovenkant van je handen heel zacht te maken en zelf smeer ik deze crème vanaf mijn gezicht ook over mijn hals en decolleté. Als je een erg droge huid heb, vind ik deze crème een aanrader!

Voor de geïnteresseerden is dit een omschrijving van de belangrijkste ingrediënten en hun eigenschappen.

Amandelolie verzorgt en maakt de huid soepel.
Pindaolie (zodanig geraffineerd dat deze geen allergene eiwitten meer bevat) voedt en verzorgt de huid.
Bijenwas beschermt de huid zonder haar af te sluiten en geeft het product consistentie.
Vetzuurglyceride, gemaakt van plantaardige oliën zoals koolzaadolie, kokosolie en palmolie en plantaardige glycerine werkt als emulgator (verbindt de vette en waterige delen).
Leemaarde (hectorit) is een natuurlijke minerale stof die het product consistentie geeft.
Water dient ter verdunning.
Compositie van natuurlijke etherische oliën werkt als geurstof en heeft een conserverende werking.

Ingredients (INCI): Water (Aqua), Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil, Arachis Hypogaea (Peanut) Oil, Beeswax (Cera Flava), Glyceryl Linoleate, Fragrance (Parfum)*, Hectorite, Limonene*, Linalool*, Citronellol*, Geraniol*, Citral*.
(bron)

De crème is onder andere te koop bij De Tuinen voor € 9,20 (tube 30 ml).

4 comments:

  1. Mijn huid is af en toe een beetje droog maar niet in de mate dat dit iets voor mij is, denk ik. Al vind ik de producten van Weleda wel altijd heel goed.

    ReplyDelete
  2. Weleda coldcream is geweldig,geen potten meer van 100 euro,heerlijk een tube die doet meer dan hij beloofd!!!

    ReplyDelete
  3. Coldcream heet het omdat de emulsie koel aanvoelt na het aanbrengen niet omdat je hem bij koud weer moet gebruiken.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hm, heb je hem zelf gebruikt? Ik heb namelijk niet het idee dat de emulsie koud aanvoelt op de huid, en dit is ook niet wat Weleda zelf aangeeft. Voor meer info over dit product kun je lezen wat Weleda erover aangeeft: http://www.weleda.nl/producten/gezichtsverzorging/intensieve-verzorging/coldcream.html

      Delete