Sunday, November 18, 2012

MAC Perfectly Plush Brush Kit/Mineralize

Hebben jullie de mooie holiday-collecties van MAC al gespot? Vast wel! Dit jaar zijn er op 3 november maar liefst twee collecties uitgekomen, Glamour Daze en Fabulousness, met prachtige producten en sets. Uit de Fabulousness collectie kocht ik een brush kit die ik in dit artikel laat zien en ik geef mijn mening over de kwasten.

Drie jaar geleden kocht ik ook een brush set uit de holiday-collectie destijds (klik). Daarvan heb ik enkele kwasten best veel gebruikt. Helaas sneuvelde de foundationkwast na twee jaar op niet al te flatteuze wijze (zie hier). Dat was een beetje een tegenvaller en ondanks dit voorval en de kennis dat de brush sets machinaal geproduceerde kwasten bevatten die iets minder van kwaliteit zijn dan de normale kwasten van MAC, durfde ik het aan opnieuw een set te kopen.

Dit jaar zijn er drie brush sets verkrijgbaar in de Fabulousness collectie. Mijn oog viel gelijk op de mineralize set vanwege de stippling brushes en blending brush. Deze brush kit zit in een cadeauverpakking met dierenprint erop.
Het etui met de penselen is in dezelfde stijl.
Ik moet toegeven dat ik dit etui aan de buitenkant wel erg plastic fantastic vind. Hij ruikt ook heel erg naar plastic. Het beetje tacky patroontje vind ik dan wel weer leuk.

De binnenkant ziet er mooi en stijlvol uit!
Een handig etui om mee te nemen, al past er niet zo veel make-up in het vakje links.

Inhoud:
• 187SE Duo Fibre Face Brush
• 130SE Short Duo Fibre Brush
• 282SE Duo Fibre Shader Brush
• 286SE Duo Fibre Tapered Blending Brush

De kwasten:
De kwasten zijn dus allemaal in een reisformaat uitgevoerd.

Van links naar rechts: 187SE Duo Fibre Face Brush, 286SE Duo Fibre Tapered Blending Brush, 130SE Short Duo Fibre Brush en 282SE Duo Fibre Shader Brush.

Mijn mening over de kwasten:
187SE Duo Fibre Face Brush: Deze stippling brush (zoals dit soort duo fibre brushes ook wel genoemd worden) is voor allerlei producten te gebruiken. Zo kun je er vloeibare producten als foundation mee aanbrengen waardoor je een heel natuurlijk effect krijgt, maar ook voor het lichtjes verdelen van poeders over het gezicht is die zeer geschikt. Doordat de haren niet overal even lang zijn, krijg je een mooie verdeling van het product. Heb je een blush die iets aan de felle kant is? Breng hem aan met een stippling brush voor een zacht effect. Ik heb deze kwast voor mijn BB crème gebruikt en voor poederblush en ik vind hem voor beide producten prettig werken.
130SE Short Duo Fibre Brush: Dit is een kleinere en meer compacte variant op de andere stippling brush. Deze short duo fibre brush is perfect voor het aanbrengen van crème producten. Ik gebruik af en toe cream blushes (van Bobbi Brown en Inglot) en die kan ik met deze kwast heel fijn aanbrengen. Door het niet al te grote formaat kun je er ook goed op je wangen mee werken. Ik wil hem ook nog eens met mijn Vitalumière Aqua compact foundation van Chanel proberen, al moet ik dan wel tijd hebben, want doordat deze kwast niet al te groot in omvang is, zal die minder snel werken bij het aanbrengen van een product over het hele gezicht. Ik ben erg blij met deze kwast, omdat ik zoiets nog helemaal niet in mijn stash had.
282SE Duo Fibre Shader Brush: Van deze kwast had ik vooraf het minst een idee wat ik ermee zou kunnen doen. Het is een fijne oogschaduwkwast om oogschaduw op het bewegend ooglid aan te brengen. Vooral handig wanneer je maar één kleur gebruikt. Hij is net iets breder namelijk dan het gemiddelde oogschaduwkwastje. Ook is die goed te gebruiken om highlighter op het wenkbrauwbot mee aan te brengen. Hij is niet te zacht en ook weer niet te hard. Anders dan al mijn andere oogschaduwkwastjes, maar zeker eentje die ik graag gebruik!
286SE Duo Fibre Tapered Blending Brush: Ik krijg geen genoeg van blending kwasten. Deze gebruik je om oogschaduw mooi te vervagen in en rond de arcadeboog. Tot nu toe vond ik eentje van Coastal Scents altijd het fijnst. Die van HEMA vind ik net teveel haren hebben en te zacht en eentje die ik van Sephora heb vind ik ook wat grof. Deze van MAC is perfect! Hij is mooi compact en niet te hard of zacht. Hard genoeg om er kleur aan te zetten in de arcadeboog, zacht genoeg om de kleur vervolgens ook mooi te vervagen. Een blending brush die allebei kan is in mijn ogen een zeldzaamheid!

Hier zie je goed het verschil tussen de 187SE (links) en de 130SE (rechts). De stippling brush links bevat lossere haren en die rechts is wat compacter en daardoor erg geschikt voor crèmeproducten.

Al met al ben ik tevreden met deze set! Ik vind de kwasten handig in gebruik. Het is een goed samengestelde set met must have gezichts- en oogkwasten die prima werken en ook nog lekker zacht aanvoelen en er leuk uitzien!

Alle andere setjes met oogschaduws en lipproducten vind ik ook eye candy om te zien, maar natuurlijk is alles best prijzig van MAC en daarom heb ik het bij deze brush kit gelaten, die trouwens €55 kost. Ik ben blij met de kit en de kwasten komen zeker van pas!

Heb jij nog iets gekocht uit de holiday collecties van MAC of wat zou je willen kopen?

EDIT: Ik bedacht ineens dat het net lijkt of de kwasten gebruikt zijn, maar dat is dus niet zo; ze lopen over van zwart in beige. De andere setjes hebben groene en roze kwasten, net zoals de kleur van de etuis.

6 comments:

  1. Super gaaf! Wel erg duur, maar heel erg mooi. Liefs :)

    ReplyDelete
  2. Wauw, dat ziet er een mooie brush kit uit..

    ReplyDelete
  3. Ohemgiee, LIKELIKELIKE.
    Alleen die verpakking al, helaas dat ze zo prijzig zijn.

    Liefss

    ReplyDelete
  4. Leuk setje, zowel aan de buitenkant als vanbinnen :-)

    ReplyDelete
  5. Wat een leuke set! Ik vind hem wel erg duur maar als je nog dit soort kwasten zocht is het natuurlijk hartstikke leuk dat je ze in zo'n gaaf zetje hebt:D
    Heb niks uit de hele collectie gekocht. Wilde het wel, maar ik hou braaf mijn no-buy vol ;-)

    ReplyDelete
  6. @Anne: Respect dat je je no buy volhoudt! Ik doe geen no buys meer, haha. Ik probeer wel bewust na te denken over duurdere aankopen, maar in een zwak moment koop ik zo een paar nagellakjes. Ach ja, ik rook niet, denk ik dan maar... :-P

    ReplyDelete