Wednesday, October 17, 2012

Review: Dream Fresh BB Cream Maybelline

Na verschillende BB creams (blemish balms) geprobeerd te hebben van zowel Garnier, 17 (Engelse Boots) en Skin79 heb ik nu dan eindelijk mijn favoriete BB cream gevonden! In dit artikel vertel ik je wat meer over de Dream Fresh BB cream van Maybelline met voor en na foto's van mijn gezicht, zodat je goed kunt zien wat deze BB cream voor resultaat geeft!

Allereerst ben ik blij dat er geen parfum in deze BB cream zit. Dit is iets waar ik de laatste tijd op ben gaan letten, omdat ik veel irritaties in mijn gezicht had. Deze BB cream belooft maar liefst op 8 punten te werken:

• Creates a natural glow
• Compliments skin tone
• SPF30 UV protection
• Hydrates all day
• Blurs imperfections
• Oil free, non-greasy
• Looks visibly smooth
• Feels fresh


In totaal is deze BB cream in vier kleuren verkrijgbaar: light, medium, dark en universal glow (die wat aan de oranje kant schijnt te zijn).

Ik heb de kleur light:

De structuur is licht en de crème verdeelt goed. Ik breng hem nu over een lichte gezichtsgel aan (dramatically different moisturizing gel van Clinique), want mijn huid wordt naar de winter toe altijd wat droger, maar 's zomers kon ik hem op zichzelf gebruiken, dus zonder dagverzorging eronder. Ik ga niet glimmen met deze BB cream (wat ik bijvoorbeeld wel met de normale versie van Garnier had). De BB cream is geurloos wat ik zelf dus wel zo prettig vind. Ook is de kleur goed: niet te wit, maar ook niet te donker of oranje. Het enige nadeel is eigenlijk de verpakking. Die vind ik er wat simpel uitzien en ondanks dat een tube best hygiënisch is, wordt het in de dop wat viezig helaas ook al veeg ik de opening na gebruik altijd schoon.

Goed, jullie zijn zeker wel benieuwd naar voor en na foto's he? Komen ze! Links steeds een foto zonder flits en rechts met.

Behalve dat ik hieronder mijn ogen heb opgemaakt en mijn dagverzorging op heb, heb ik verder niks op mijn huid. Ook is mijn haar nog nat en niet gestyled.
Ik kom hier net uit de douche en dan is mijn huid altijd wat rood.

Hier heb ik de BB cream opgedaan:
Zoals je ziet is mijn huid hier gelijk een stuk egaler om te zien. Geen roodheid meer in mijn gezicht!

Ik heb nog enkele hulpjes toegevoegd om een wat meer dimensie en kleur aan mijn gezicht te geven zodat het niet slechts een licht egaal vlak blijft:


Dan is dit het eindresultaat nadat ik ook mijn haar heb droog geföhnd:
Hier heb ik dus ook wat blush (Alpha Better Gamma, Essence) op mijn wangen, een donkere blush (Suede, Sleek) gebruikt om wat te shapen, ik heb lipstick (All about Cupcake, Essence) op en een heel klein beetje matifying compact powder van Sephora. Op deze twee foto's is trouwens ook goed mijn nieuwe haarkleur met de lowlights erin te zien!

Van de linker foto naar de rechter foto in een handomdraai!

Voor mij is dit de fijnste BB cream die ik tot nu toe gebruikt heb: hij egaliseert mooi, laat mijn gezicht niet glimmen maar geeft wel een gezonde glow, de kleur is goed, de structuur is fijn, er zit geen parfum in... Ik heb mijn back up zelfs al gekocht!

Deze BB cream wordt in verschillende drogisterijen verkocht voor € 9,99.

Ken jij deze BB cream al en welke BB cream gebruik jij?

12 comments:

  1. Ik vind hem ook erg goed! Bij mij staat er ook al een hele positieve review ingepland!
    Liefs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wat leuk dat je hem hebt uitgeprobeerd! Ik heb hem ook net gekocht en ga hem binnenkort ook op mijn blog uitproberen!
      Leuke blog heb je trouwens! Ga zo door!
      Liefs, Iris
      (www.lipstickkiss.nl)

      Delete
    2. @MySuperSweetLife: Ben benieuwd naar je review, maar dan weten we alvast dat je ook positief bent ;).

      @Iris: Ben benieuwd wat jij ervan vindt!

      Delete
  2. Klinkt goed.. Ik heb nog helemaal geen bb cream geprobeerd, maar wil deze of die van de Kruidvat gaan proberen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik wist nog niet eens dat Kruidvat ook al een BB cream heeft. Die ga ik ook nog eens bekijken dan.

      Delete
  3. Niet slecht! Je huid ziet er mooi egaal en glad uit, helemaal goed.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, dank je. Ik ben ook blij met het resultaat.

      Delete
  4. Oh ik ben heel benieuwd naar deze !! Ik denk dat ik hem ga kopen want mijn bb cream van garnier is nu te donker aan het worden voor in de winter..
    Leuke review!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dank je! Inderdaad is deze ook nét wat lichter dan de lichte versie van Garnier.

      Delete
  5. Deze heb ik ook pas gekocht! Mijn Garnier BB Cream was bijna op, dus toen wilde ik deze wel eens proberen. En hij is zo anders! Maar wel op een positieve manier ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja hij is inderdaad heel anders dan die van Garnier. Ik vind deze veel fijner!

      Delete
  6. Ik vind de van Maybelline helemaal niets! Veel te dun: ik knoei mezelf en mijn badkamer er mee onder. Het enige wat ik ermee doe is het mengen met mijn Estee Lauder BB creme, die juist erg dik is, waardoor ik de dekking wat teveel vind. Door er wat maybelline door te doen, is ie precies goed. Als mijn Estee Lauder BB creme op is, gaat de rest van de Maybelline ook de vuilnisbak in. De volgende BB creme wordt denk ik toch die van Garnier weer (bevalt goed) of die van Clinic: net iets dunner dan die van Estee Lauder (die wel super is als je juist wat meer dekking wil, maar bij mij is dat niet nodig), maar die extreem dunne van Maybelline wil ik zeker niet meer...Over Maybellines concealer ben ik overigens wel heel tevreden, dat is een blijvertje: ik heb die in een draaipen: aangezien ik het maar weinig gebruik (heb maar af en toe oneffenheden)zit er voor mij voldoende in om het een half jaar tot een jaar te gebruiken en is de dekking prima en de kleur goed passend bij mijn huid.

    ReplyDelete