Friday, September 14, 2012

De producten uit mijn e.l.f.-bestelling

Een tijdje terug deed ik een bestelling bij e.l.f. De producten heb ik inmiddels allang binnen, dus het werd de hoogste tijd om ze eens wat beter te laten zien in een artikel!

De kwasten

Uit de 1 Euro-lijn kocht ik vier kwasten:
De linker is een 3-in-1 kwast waarmee ik graag blush en highlighter aanbreng. De andere drie kwastjes zijn verschillende oogschaduwkwastjes.
De lange oogschaduwkast wordt blending brush genoemd maar ik vind het meer een pencil brush waarmee je goed kleur in je arcadeboog kunt aanbrengen. Om te vervagen is die wat minder geschikt. Ik vind alle kwastjes wel aanraders, omdat ze fijn werken voor budgetkwasten. De 3-in-1 kwast heb ik zelfs al voor de tweede keer besteld!

Ik kocht ook een angled foundation brush en een contour brush.


De angled foundation brush werkt fijn voor compact foundation, omdat de haartjes vrij stevig zijn. Ik gebruik hem graag voor mijn Vitalumière Aqua Compact foundation van Chanel. Voor die foundation zocht ik al een tijdje een fijne manier van aanbrengen en met deze brush heb ik die eindelijk gevonden!
De contour brush is fijn om oogschaduw mee aan te brengen in de arcadeboog en je kunt er zelfs een beetje mee vervagen. Mooi kwastje!

Concealers

De twee linker concealers komen uit de 1 Euro-lijn en zijn vloeibaar. De rechter is uit de Studio-lijn en in stickvorm.

Swatches laten het beste de kleuren en substantie zien. Dik aangebracht in verschillend licht:

Links Ivory (stick concealer uit Studio-lijn), midden Rosy Beige (1 Euro) en rechts Ivory (1 Euro).


Uitgesmeerd in zowel koel daglicht als warmer licht:
Links Ivory (stick concealer uit Studio-lijn), midden Rosy Beige (1 Euro) en rechts Ivory (1 Euro).
Je ziet wel dat Rosy Beige (midden) te oranje voor me is. Helaas. De vloeibare Ivory (rechts) uit de 1 Euro-lijn is eigenlijk net wat te geel voor me. De beste match voor mij is Ivory (links) in stickvorm. Deze is net wat roziger en heel licht, wat goed past bij mijn huidskleur. Nou zijn dit wel swatches aan de binnenkant van mijn arm die erg licht is. Mijn gezicht is op het moment wat meer gekleurd, dus misschien matchen die andere twee daar beter. De vloeibare concealers zijn niet heel dekkend, maar redelijk. Ze kunnen er mee door, maar houdt wel rekening met de wat chemische sinaasappelgeur. Mijn voorkeur gaat uit naar de stick. Deze dekt goed en ruikt neutraal.

Oogschaduwpalet

Dit mooie palet kost slechts 1 Euro. Het palet is mooi stevig, er zit een spiegel in en hij sluit goed.

Je hebt al kunnen zien welke oogschaduws ik erin heb gedaan. Check hiervoor dit artikel!

Tinted moisturizer

De tinted moisturizer heb ik in de kleur Porcelain besteld. Helaas is deze al in mijn prullenbak beland. De substantie vond ik viezig. Hij schiftte een beetje. Ook vond ik het niet lekker en te chemisch ruiken. Daarnaast was de kleur veel te oranje voor me, wat je verderop in de swatch kunt zien. Dit is het enige product van mijn bestelling dat ik echt iedereen afraad!

Lipbalsem en wit oogpotlood

Het witte oogpotlood is prima. Hij glanst en daardoor kun je hem goed gebruiken om een fris effect in je binnenste ooghoek te creëren. Hij brengt zacht en makkelijk aan. Ook zit er een puntenslijper in de dop wat natuurlijk helemaal handig is.
De lipbalsem (lip tint) in de kleur Blush heeft een echt my lips but better kleurtje. Prima lipbalm. Hij is wel heel zoet van smaak, dus als je per ongeluk je lip likt, lijkt het haast wel alsof er suiker op zit. Dat had van mij niet gehoeven, maar voor de rest is die wel fijn.


Swatches van het oogpotlood, de lipbalsem Blush en de tinted moisturizer Porcelain:

Het oogpotlood en de lipbalsem zijn prima en geven mooi kleur af. De tinted moisturizer? Nah, nah...

Aanraders vind ik absoluut de kwasten. Het oogschaduwpaletje is leuk als je een budgetpaletje voor je MAC-oogschaduws zoekt en de concealer in stickvorm is fijn.
De tinted moisturizer vind ik een afrader.

Wat vind jij aan- of afraders van e.l.f.?

Ps. De prijzen zijn te vinden in dit artikel en je kunt de producten bestellen in de Nederlandse webshop van e.l.f.

6 comments:

  1. De lipbalsem lijkt mij fijn. Leuke bestelling.
    Liefs, xxx

    ReplyDelete
  2. Ik hou ook wel van ELF. De borstels uit de Studio en Mineral lijn vind ik heel degelijk voor hun prijs, en ook de cream blush vind ik top.

    ReplyDelete
  3. Die kwasten vind ik ook erg fijn, en zeker voor die prijs! :) De tinted moisturizer valt me wat oranje uit..

    ReplyDelete
  4. Oeh je hebt een leuk bestelling gedaan! Het is ook allemaal erg goedkoop zeg!

    ReplyDelete
  5. De contour brush in bambou vind ik zaaalig. Ik kan er niet meer zonder. Ik dacht ook al eens om de tinted moisturizer te bestellen, maar hoorde er teveel negatiefs over, jammer ! Leuke bestelling !

    ReplyDelete