Thursday, August 9, 2012

Nagellak: Black Spotted (OPI)

Wel of geen onderdeel van de Spiderman collectie van OPI, ik weet het niet meer. Wel was ik erg blij dat ik deze nagellak tegenkwam bij mijn laatste bezoek aan de Sephora. Dit is weer eens een bijzondere top coat zoals we er nog geen kende. Geen crackle, nee, deze zorgt voor een vlekkerig patroon. Ja, je moet het maar leuk vinden. Nu ben ik altijd wel te vinden voor een special effect top coat. Een soort snelle nail art zonder dat je er veel moeite voor hoeft te doen, wie wil dat niet. Kijk mee!



Allereerst besloot ik hem te proberen over een fuchsiaroze nagellak, de ene helft van het duo Cotton Candy van Essence. Dit gaf een prachtig effect.



Op dit moment heb ik hem ook op, maar dan over een lichtblauw lakje van Etos. Helaas vind ik deze combi iets minder mooi dan die met Cotton Candy en de vlekken zijn ook anders uitgevallen.




Ik heb ook nog Better than Gel Nails topcoat van Essence gebruikt. Een topcoat mag zeker niet ontbreken wanneer je Black Spotted gebruikt, omdat die anders zo van je nagels verdwijnt.

Black Spotted is een heel dunne lak en je hoeft ook echt maar een heel dun laagje ervan aan te brengen om het vlekkerige effect te krijgen. Het is best een lastige lak om mee te werken. Als je laagje iets te dik is, is je nagel gewoon zwart. Ik vind het wel een heel gave lak en ga er zeker nog meer combinaties mee proberen. Volgende keer wil ik hem over een metallicglanzende lak (misschien over Designer de Better!) aanbrengen.

Ondanks eerdere vaagheden over de verkrijgbaarheid van deze nagellak in Nederland, stonden er meer dan genoeg flesjes in de Sephora Utrecht. Deze nagellak kost €13,95.

Iets voor jou of heb jij liever geen vlekken op je nagels?

4 comments: