Sunday, August 19, 2012

Mijn strandtas (+inhoud) en outfit

Wat een warm zomerweekend ineens he? Heerlijk natuurlijk, maar waar ik woon is het wel heel erg warm. Zelfs mijn kat Tom ligt alleen nog maar languit op de vloer. Twee vriendinnen en ik besloten daarom lekker een middagje naar Ijmuiden aan zee te gaan. In dit artikel laat ik jullie zien wat ik meenam in mijn strandtas en wat ik aan had naar het strand.


Dit is alles bij elkaar. Valt mee he? Tja, zoveel heb ik niet nodig aan het strand.

Zonnebrandcrème is natuurlijk onmisbaar. De linker gebruik ik voor mijn lichaam en de rechter voor mijn gezicht.
Thuis heb ik me al helemaal ingesmeerd en op het strand ook nog. We gingen pas in de middag en er waren ook wat wolkjes af en toe. Ik ben wel wat bijgekleurd maar zeker niet verbrand. In Nederland gebruik ik nooit een heel hoge factor. Dan smeer ik liever wat vaker.

Wat algemene spulletjes:

Het ronde ding in het midden is een uitklapbaar borsteltje en spiegeltje ineen. Altijd handig. Deze neem ik samen met zakdoekjes, kauwgom en desinfect voor mijn handen altijd overal mee naartoe.
Het halve literflesje water is natuurlijk veel te weinig voor een strandmiddag, maar ik wist dat een vriendin nog een koeltas met drankjes mee zou nemen (we hadden een soort picknick gepland met ook allemaal lekkere hapjes), dus dit is zeker niet het enige wat ik gedronken heb.
Verder neem ik liever niet mijn gewone portemonnee mee. Deze doorzichtige vind ik leuk en handig.

Ook onmisbaar zijn een zonnebril en lipbalm:
Ik doe niet aan dure zonnebrillen (ze vallen toch vaak van mijn hoofd etc.). Deze heb ik eens voor €2,50 bij Kruidvat gekocht. De lipbalm is van e.l.f. Er zit SPF8 in, dus zo zijn mijn lippen ook een beetje beschermd tegen de zonnestralen en uitdroging. De lipbalm heeft een zachtroze kleurtje dat bijna niet opvalt.

Strandspul:

Ik neem altijd een sjaaltje mee voor als het frisser wordt of om om te kunnen slaan, mochten mijn schouders gaan verbranden (wat niet het geval was). Rechtsboven ligt mijn zwarte H&M-bikini. Die had ik vervolgens toch thuis alvast aan gedaan. Scheelt gedoe met verkleden op het strand. Een handdoek is natuurlijk onmisbaar. De zonnehoed heb ik eens op La Palma gekocht. Ik draag hem weinig, maar hij is natuurlijk perfect met extreem warm weer. Voorkomt een zonnesteek!

En mijn simpele maar lekker comfortabel zittende strandoutfit:
Ik had eigenlijk mijn nagels wel willen lakken, maar helaas had ik daar geen tijd meer voor. Het jurkje is van H&M. Normaal zou ik er een leuk riempje omheen doen, maar met deze hitte draag ik hem liever gewoon zo. Verder heb ik alleen kleine knopjes in mijn oren. Ik kan jullie geen make-up look laten zien, want make-up droeg ik vandaag niet. Ik had best een gel eyeliner en waterproof mascara kunnen gebruiken, maar ik wilde een dagje helemaal geen make-up op mijn gezicht (op de lipbalm van e.l.f. na dan), zodat ik me er ook niet druk om hoefde te maken.

Het was heerlijk in Ijmuiden. Goede parkeergelegenheid en met de zeewind erbij en af en toe even zwemmen was het prima uit te houden. We hadden dus een tas met eten meegenomen (waaronder zelfgemaakte wraps, salade van vers fruit, stokbrood met aïolie, kruidenkaas en kipsalade en komkommer/tomaat) en ook veel drinken, wat heerlijk was. Eén van m'n vriendinnen had een groot laken bij zich waar we het eten op konden leggen en waar we met onze handdoeken voor een deel op konden liggen. 't Is even sjouwen, maar een picknick aan het strand is echt iets om vaker te doen.

Hoe heb jij de hitte doorstaan en wat neem jij mee naar het strand?

6 comments:

  1. leuke dingen en fijne producten neem je mee. En wat tof dat je het fijn hebt gehad :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, ja was echt een fijne middag!

      Delete
  2. Wat een leuk artikel! Mooie strandjurkje en leuke tas!
    Liefs

    ReplyDelete
  3. Leuke zonnebril. De hoed is echt lekker zomers.
    Liefs, xxx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja die bril was een koopje, maar hij zit lekkerder dan mijn andere zonnebrillen, dus draag ik hem vaak. De hoed is gewoon iedaal voor echt warme dagen.

      Delete