Sunday, August 26, 2012

MAC Cremesheen+Pearl: Dynasty at Dusk en Sunny Seoul

Sinds 4 augustus worden de cremesheen+pearl lipsticks en glasses (MAC's naam voor lipgloss) verkocht. De producten uit deze collectie gaan permanent verkocht worden, maar omdat ze nieuw zijn staan ze nog in een aparte display in de spotlights. Er zijn zeven nieuwe kleuren cremesheen glasses uitgekomen en acht nieuwe kleuren cremesheen lipsticks. Er zijn glanzende pigmenten aan de producten toegevoegd en de finishes zijn pearly. De kleuren zijn geïnspireerd op Azië. Ik kocht een cremesheen glass en een lipstick.

Mijn nieuwste cremesheen glass kocht ik in de kleur Dynasty at Dusk die door MAC omschreven wordt als frosted neutral pink. Ik maakte wat foto's in zonlicht. Dan is die op zijn mooist.

Wauw, is die niet schitterend? In zonlicht zie je de fijne gouden shimmer erin.

Bij mij is de kleur meer een warmroze nudekleur. Op mijn lippen is die vrij sheer al zie je de gouden shimmer wel terug en geeft die mijn lippen een wat warmere tint:

Ik heb hem al een paar dagen op gehad en ben er erg blij mee. Cremesheen glasses plakken niet en voelen verzorgend aan op de lippen.

Dan kocht ik ook een lipstick die al hoog op mijn verlanglijstje stond, namelijk Sunny Seoul:

MAC omschrijft de kleur van Sunny Seoul als frosted light warm pink. Bij mij is de kleur nog best wel koel ogend.
Ik houd van die cremesheen finish. Je krijgt er echt van die luscious lips van. Dit is vooral goed te zien in wat warmer licht:

De lipstick is niet zo dekkend en daarom makkelijk draagbaar. Hij geeft een verzorgde look en toch zeker ook wat kleur aan mijn lippen. Dit lieve, roze kleurtje bevalt me wel. Het staat zo lekker fris.

Swatches op mijn arm:

Links Sunny Seoul lipstick en rechts Dynasty at Dusk cremesheen glass.

De lipstick Sunny Seoul in vergelijking met enkele andere lipsticks:
Van links naar rechts Sunny Seoul, Viva Glam Nicki (MAC) en Pinkadilly Circus (Catrice). Hier kun je goed zien hoe de finish verschilt van andere lipsticks. Sunny Seoul heeft meer de finish van een goed gepigmenteerde lipbalm, terwijl Viva Glam Nicki een enorm dekkende en knallende kleur is en ook Pinkadilly Circus heeft een zwaardere dekking. Wel is Sunny Seoul goed op te bouwen in kleur en makkelijk draagbaar, juist door de wat lichtere dekking. Met aanbrengen hoef je ook niet al te precies te werken, want je gaat er niet snel de mist mee in.

Ik ben eigenlijk geen lipglossfan maar ik ben wel fan van de cremesheen lipglasses. Voor Dynasty at Dusk had ik er al eentje in de kleur Just Superb. Deze is alleen zo goed als op en ik heb hem al langer dan twee jaar, dus het restje wat nog in de huls zit, is niet zo fris meer. Dat ik een lipgloss heb opgemaakt, zegt al heel wat. Volgens mij is dit namelijk de enige lipgloss die ik ooit heb opgemaakt!

Mijn oude cremesheen glass in de kleur Just Superb, de perfecte neutrale nuderoze kleur, die zijn beste tijd heeft gehad...
Cremesheen glasses vind ik echt heel fijne lipglosses. Ik zou bijna alle andere lipglosses uit mijn stash wil weggooien en alleen cremesheen glasses en kissable lipcolours willen houden. De cremesheen lipstick bevalt ook goed. Ik had er al eentje in de kleur Innocence Beware. Ik zou er best meer van deze cremesheen+pearl collectie willen hebben, omdat ik wel van dat shiny effect houd en ik vind ze ook zeker niet te frosty.

Kijk hier voor alle nieuwe kleuren cremesheen+pearl. De cremesheen lipstick kost € 18 en de cremesheen glass kost € 21. Deze producten worden verkocht bij MAC-counters in enkele Douglas- en Bijenkorffilialen, bij de Pro Store van MAC in Amsterdam en online via Douglas, Bijenkorf en Maccosmetics.

Wat vind jij van de cremesheen producten van MAC?

8 comments:

  1. Wauw ik vind ze allemaal supermooi!

    ReplyDelete
  2. De lipstick is echt heel mooi. Ook echt een kleurtje voor mij. Beide staan ze je super.
    Liefs, xxx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dank je! Ja zeker ook een kleurtje voor jou, want volgens mij zie ik je vaak met roze lipkleuren op je blog. Ik heb de lipstick al vaak en met veel plezier gedragen!

      Delete
  3. Super mooi! Ik ben wel fan van lipgloss en het kleurtje ziet er erg mooi uit :)

    ReplyDelete
  4. Leuk! Mooi glanzend maar toch nog naturel, helemaal iets voor mij.

    ReplyDelete