Tuesday, July 3, 2012

Review: BB Creams Skin79

Een tijdje terug bestelde ik deze miniaturenset met BB creams van Skin79, omdat ik toch wel nieuwsgierig was naar de Aziatische BB creams. In Azië zijn de BB creams al veel langer op de markt dan in het westen en omdat ze daar ook anders zijn dan de westerse varianten en verder ontwikkeld dan de nu op de hype meeliftende Europese en Noord-Amerikaanse BB creams wilde ik graag eens zelf ondervinden hoe deze BB creams nu zijn. Lees snel verder voor mijn uitebreide review met informatie, mijn ervaring met deze BB creams van Skin79 en swatches!

Wat is BB cream?
(de inhoud van dit stukje is gebaseerd op de informatie op de site van BBcreamshop)

BB cream staat voor Blemish Balm en is de ideale combinatie tussen huidverzorging en make-up. Bijna alle BB creams hebben meerdere functies, denk daarbij aan:
- Bescherming van de huid tegen zon en vuil;
- Voeding van de huid;
- Hydratatie van de huid;
- Herstel van de huid;
- Camouflage van oneffenheden;
- Huidveroudering tegengaan;
- Zorgen voor een frisse, stralende uitstraling.*

Oorspronkelijk komt BB cream uit Duitsland, waar dermatologen de crème voorschreven aan patiënten die een laserbehandeling op de huid hadden ondergaan. In Korea is het vervolgens doorontwikkeld.

In de miniaturenset van Skin79 vind je vier kleine tubetjes met verschillende varianten BB cream erin:

Op de tubetjes zelf staan op de voorkant een paar Engelse woorden die de voornaamste functies van de cream omschrijven. Verder staan er alleen maar Koreaanse (?) tekens op en ook op de achterkant van het doosje staat vrijwel alleen maar Koreaanse tekst:

Mijn algemene indruk:
Niet voor iedereen zal de ervaring met deze BB creams hetzelfde zijn als bij mij, daarom even heel kort wat over mijn huid: Mijn huid is droog en gevoelig, soms wat dof, ik heb te maken met de eerste fijne lijntjes a.k.a. rimpeltjes, want ik ben dertig (jawel) en ik heb hier en daar wel eens een onzuiverheid of vlekje zitten, maar heel minimaal.

In prinicipe heb je met BB cream van Skin79 geen aparte dagcrème/moisturizer meer nodig. De structuur van de Aziatische BB creams is duidelijk dikker dan die van Europese varianten. Het is meer een soort paste die de huid zelfs een beetje lijkt op te vullen waardoor oneffenheden, porieën en rimpeltjes gelijk minder zichtbaar zijn. Daarnaast zijn deze BB creams veel minder vettig dan westerse varianten. Alle soorten trekken echt in de huid. Misschien voelen ze nog enkele seconden wat plakkerig maar dit is snel verdwenen. Je voelt en ziet de crème niet zitten en het geeft niet af. De Garnier BB cream gaf bij mij bijvoorbeeld wel af (lees hier mijn review).

De kleuren van de creams lijken soms grijzer of lichter dan uiteindelijk op je gezicht, want de cream heeft tijd nodig om te oxideren waarna hij zich aan je huidskleur heeft aangepast.
Alle creams in deze set hebben een subtiel, licht chemisch geurtje maar dit vervliegt vrijwel direct.

Doordat ik mini-tubetjes heb, heb ik de creams natuurlijk niet langere tijd kunnen testen, dus dit zijn mijn bevindingen na ruim een week, waarbij ik elke soort enkele keren op gehad heb (op de Diamond Luminous Pearl versie na want die is me iets te shimmerend, dus die heb ik slechts één dag gedragen). Helaas merkte ik dat mijn huid wat uitdroogt van sommige varianten. Dit is het minst erg met de VIP Gold, maar de rest is net niet voedend genoeg voor mijn toch wel droge huid. Verder krijg ik er tot nu toe geen huidirritaties van en ook geen pukkeltjes of onzuiverhuiden. Ik heb eerder het idee dat mijn huid zelfs wat rustiger is dan normaal.

De varianten:

VIP Gold Super Plus Beblesh Balm
Lijkt het meest grijs (zie swatch), maar past zich toch goed aan aan mijn huid. Mooi mat, camoufleert goed en zeer voedend.

Hot Pink Super Plus Beblesh Balm
Deze eindigt op mijn huid het meest flets. Ik vind de werking wel fijn, al is die net wat minder voedend dan de hiervoor genoemde VIP Gold Super Plus Beblesh Balm, maar hij geeft mijn gezicht een wat doffe uitstraling.

Diamond The Prestige Beblesh Balm
De kleur van deze variant is goed voor mij, hij geeft een licht dewy finish en hij is makkelijk aan te brengen doordat die niet te dik of dun is. Wel is die net wat minder voedend dan de VIP Gold Super Plus Beblesh Balm doordat die dus dunner is. Wel prettig als je minder dekking en voeding nodig hebt, want hij geeft een mooi natuurlijk resultaat.

Diamond Luminous Pearl Beblesh Balm
Deze cream bevat veel zilverkleurige shimmer, waardoor die meer geschikt is voor plaatselijk gebruik als highlighter op de jukbeenderen bijvoorbeeld. Dit is de meest vloeibare variant uit de set. Door de hoeveelheid shimmer is deze het minst favoriet bij mij.

Swatches:
De swatches zijn gemaakt op de binnenkant van mijn arm. Sommige van de BB creams lijken wat donker, maar de binnenkant van mijn arm is natuurlijk witter dan mijn gezicht. Op mijn gezicht komen ze zeker niet te donker uit. De swatches zijn gemaakt in dezelfde volgorde als waarin ze hierboven zijn opgenoemd in de beschrijving (en op alle foto's). Daarnaast heb ik ze eerst dik aangebracht, toen licht uitgesmeerd en later nog meer geblend in de huid.


Je ziet dat de eerste twee BB creams uit de Super Plus serie wat dikker van structuur zijn dan die uit de Diamond-lijn. Die eerste twee voeden en hydrateren de huid dan ook beter dan de laatste twee. De eerste paar dagen dat ik deze creams gebruikte kreeg ik sowieso een licht droge huid, maar toen ik ze wat dikker begon op te smeren (echt als crème en dus niet als foundation), werd mijn huid er weer beter op. Qua kleur matcht de derde swatch het beste. Dit is de Diamond The Prestige Beblesh Balm.

Conclusie
Ik ben zeker blij verrast met de BB creams van Skin79. Ik denk dat ik deze sneller zou kopen dan de Europese varianten. Ik heb Garnier dus geprobeerd en ook een BB cream van het merk 17 uit de Engelse Boots, waarvan ik geen aparte review heb, maar die wel terugkomt in enkele van mijn looks.
De BB creams van Skin79 voelen echt als een crème en foundation ineen, blenden prachtig in de huid, houden goed en je voelt ze niet zitten.
Enig nadeel is dat er niet meerdere kleurvarianten beschikbaar zijn en deze creams hierdoor alleen geschikt zijn voor de lichte huid helaas. Ook kunnen ze voor de droge huid nog net niet voedend en hydraterend genoeg zijn.
Deze miniaturenset kan ik iedereen aanraden om zo eens kennis te maken met de Aziatische BB creams van Skin79.

Mijn kat Tom wilde tijdens het fotograferen ook even mijn aandacht, dus vooruit, hij krijgt ook weer eens een plekje op mijn blog.


Voor meer informatie over Skin79 zoals ingrediënten en de werkzaamheid van alle verschillende BB creams van dit merk, kun je deze website bezoeken: http://www.skin79northamerica.com/

Ik heb deze miniatuurset besteld bij BB Cream Shop voor €10,95.

Heb jij al ervaring met Aziatische BB creams?

*) Veel BB creams hebben een whitening ingrediënt. Persoonlijk ben ik hier nog steeds wat huiverig voor (wel eens Jessica Simpson's The Price of Beauty, episode 1 gezien?) al wordt gezegd dat het geen agressieve whitening is, maar meer het egaal maken van de huid door het oplichten van pigmentvlekjes en dergelijke. Het schijnt dan ook niet dat je huid echt lichter wordt en ik heb dit zelf ook niet bemerkt. Toch zou ik graag een Aziatische BB cream proberen die zeer voedend is en geen whitening ingrediënt bevat. Iemand nog tips?

4 comments:

  1. Leuk om eindelijk eens een review van de Aziatische BB's te lezen. Bij mij ging de Garnier BB cream niet af, maar leuk dat deze niet zo vet zijn. Ik heb ook altijd problemen met te vette crèmes.
    Leuke blog en wat een uitgebreide reviews! <3

    ReplyDelete
  2. Wat leuk dat je een miniaturensetje hebt gekocht!
    De Diamond The Prestige Beblesh Balm lijkt mij het fijnst!
    De whitening erin zorgt er volgens mij ook niet voor dat je huid witter wordt hoor, het maakt gewoon je huid egaler door, wat jij al zei, pigmentvlekjes enzo te egaliseren.

    ReplyDelete
  3. Ik zou even kijken op ali express. het is een Engelse site waarbij je veel meer kunt kopen dan in Nederland, denk bijvoorbeeld aan een uitgebreid assortiment. Wel moet je opletten dat je geen verzend kosten betaald en je er maar 1 koopt ( 1 piece only). Een tip is om et je creditcard te betalen, dan kun je het terug vorderen als het niet aan komt. De bb cream green en purple zijn zonder whitening.

    ReplyDelete