Sunday, May 6, 2012

Zelf highlights zetten? Yes, you can!

Twee maanden geleden had ik een soort freestyle highlights in mijn haar gezet (zie artikel) en dat leverde voornamelijk wat rossige plukken en stukken in mijn haar op. Ik vroeg jullie wat te doen en ondanks dat de meesten highlights bij de kapper zouden laten zetten, ben ik vandaag weer zelf aan de slag gegaan en wel met deze kit:
Is het gelukt? Lees snel verder!

Mijn inspiratie om weer zelf aan de slag te gaan is dit filmjpe vol nuttige tips en info:

Dit filmpje heeft me overtuigd het weer zelf te proberen. Ik heb grotendeels hetzelfde als zij gedaan. Zo heb ik ook die kwast bij Kruidvat gekocht, die te vinden is bij de haaraccesoires voor €1,39.

Mijn haar voor de highlights:



In progress:

Ik heb er wel vijf kwartier over gedaan om de plukjes eruit te trekken. Aangeraden wordt om niet alle gaatjes te gebruiken, dus dat heb ik dan ook maar niet gedaan. Soms is het even pielen voordat je een haarstrengetje eruit getrokken hebt. Er zit wel een speciaal pennetje bij de kit waarmee het op zich wel te doen is. Natuurlijk is het lastiger bij jezelf dan wanneer iemand anders het doet, maar het is me wel gelukt. Ik heb gewoon regelmatig met een handspiegel in een grote spiegel gecheckt of ik een beetje gelijkmatig plukjes door het kapje getrokken had en verder heb ik het vooral aan de achterkant grotendeels op gevoel gedaan.

Het heerlijk (ahum) naar ammoniak geurende papje heb ik de maximale inwerktijd van 45 minuten in mijn haar laten zitten. Mijn haar bevat van zichzelf roodpigmenten en wanneer ik het te kort doe, is mijn haar eerder rood opgelicht dan blond, dus ik ging deze keer vol overgave voor de maximale inwerktijd.

Het resultaat:
Het valt gelijk al op dat mijn uitgroei minder opvallend is. Hier had ik op gehoopt, dus daar ben ik blij mee.

Links zie je de kleur mooi en rechts zitten mijn gekke krulletjes die ik mijn hele leven al heb (en die niet te temmen zijn wanneer ze een springerig dagje hebben).

De perfecte kleur voor de zomer! Hier ben ik echt heel blij mee!

Deze highlight kit van Schwarzkopf is te koop voor ongeveer €13 bij de drogist. Ik heb de versie Super gebruikt en je hebt ook nog een Light versie.

Nu doe ik voorlopig even niks met mijn haar op een reguliere knipbeurt na. Ik vind mijn haar trouwens behoorlijk gegroeid vergeleken met twee maanden geleden (check mijn vorige highlight-artikel). Misschien laat ik in het najaar wel lowlights zetten of wie weet probeer ik wel zelf weer wat. Ik heb nu de smaak te pakken en ben niet meer zo bang om zelf mijn haren te verven.

Zou jij zelf highlights zetten en wat vind je ervan?

8 comments:

  1. Het resultaat staat je echt heel goed.
    Lekker zomers.
    Liefs, xxx

    ReplyDelete
  2. Heel mooi gelukt! Hoewel het er wel vrij 'makkelijk' uit ziet, denk ik niet dat ik het snel zelf zou proberen. Ben nogal onhandig, dus zie dat helemaal fout gaan :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, ja, je moet wel een beetje op gevoel kunnen priegelen hiervoor. 't Is inderdaad nog niet zo makkelijk en ik was er dan ook behoorlijk lang mee bezig.

      Delete
  3. Aan de doos te zien mag je het gebruiken op bruin haar?

    ReplyDelete
  4. wat moet je doen als je niet zo een kapje hebt en alleen de kleuring voor de meches te zetten? want ik zou iemand in mijn familie zij haar moeten doen morgen met meches ma we hebben wel niet zo een kapje , alleen de kleuring en het borsteltje enzo. gaat dit ook lukken als ik bv gewoon een vierverdeling maak?

    ReplyDelete