Tuesday, March 27, 2012

Eye Aquarelle Duo Chalks (Catrice feMALE)

In het vorige artikel zagen jullie al de mooie lavendelblauwe nagellak die ik meenam uit de feMALE collectie van Catrice. Ik kocht ook twee eye aquarelle duo chalks: oogschaduws in transparante kubusjes!

Op veel blogs worden deze duo chalks vergeleken met de shimmer cubes van The Body Shop. Nu heb ik deze niet, maar dat deze duo chalks leuke oogschaduws zijn, is iets wat zeker is.

Ik heb twee van de drie duo's gekocht; namelijk Boys are Back (de bovenste twee kleuren) en Love me Gender (de onderste twee kleuren).

De duo chalks zijn per stuk verpakt in transparante kubusdoosjes. Ik vind het wel grappig, maar het kost 's morgens wel wat meer tijd omdat zo'n doosje toch wat anders open gaat dan een palet (en dan heb je slechts een enkel kleurtje te pakken).
Love me Gender. Dit zijn twee warme kleuren die ik gebruikte in mijn look van laatst. Zo'n oranje koperkleur zie je niet vaak en daarom vond ik dit juist een leuk duo om mee te nemen.


Boys are Back. Dit zijn twee koelere kleuren. Het linker kleurtje vind ik erg apart want welke kleur is het nou? Taupe? Koelbruin? Bruingrijs? Ik zie er ook iets rozigs of lavendelkleurigs in...

Beide duo's zonder de dekseltjes. Boven zie je Boys are Back en onder Love me Gender.

Als je de naam vertaalt zou je denken dat de oogschaduws een soort krijtjes zijn. Gelukkig niet! De structuur is heel zacht en er komt veel pigment vanaf. Dit zijn droge swatches gemaakt met mijn vinger. Afhankelijk van de lichtinval zien de kleuren er steeds net weer anders uit:

De foto hierboven is in zonlicht gemaakt, dus dan zien alle kleuren er wat warmer uit. Op alle foto's zijn de twee linker kleuren uit het Love me Gender duo en de twee rechter kleuren komen uit Boys are Back.

Dit is een leuk product, want ik kende het nog helemaal niet. Er zitten enkele aparte kleuren bij en de pigmentatie is goed. Alleen de verpakking is niet zo handig, maar ik vind het wel origineel.

De duo chalks kosten per duo €2,99. De feMALE collectie is slechts tijdelijk verkrijgbaar en ligt nu in de winkel (Kruidvat en Trekpleister).

Wat heb jij gekocht uit de feMALE collectie en wat vind je van deze duo chalks?

2 comments:

  1. Deze heb ik vandaag ook gehaald, ziet er goed uit.
    Liefs, xxx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja leuk zijn ze he! Ze zullen je vast goed bevallen!

      Delete