Sunday, February 12, 2012

Magnetic Nail Art Kit PUPA

Ik mag van mezelf geen nagellak meer kopen, maar ik had het geluk dat ik van PUPAwinkel.nl deze Magnetic Nail Art Kit van PUPA opgestuurd kreeg om te testen. Ik heb de kleur #27 Magnetic Orange.

De kit bestaat uit een nagellak met twee verschillende magneetjes. De magneetjes trekken deeltjes in de nagellak aan waardoor er een patroontje ontstaat. Je kunt zowel voor schuine als voor horizontale streepjes in je nagellak kiezen.

Ooit had ik magnetische nagellak van Essence gekocht (klik hier), maar eigenlijk gebruik ik die nooit met de magneetjes, omdat ik het teveel gedoe vind. Ik was daarom benieuwd of deze van PUPA wat prettiger werkt.

In het doosje zit een gebruiksaanwijzing. Toch wel handig om even door te nemen:
Het is echt belangrijk om de nagellak vooraf goed te schudden (of nog beter; rollen in je handen zodat er geen luchtbelletjes in de lak komen) zodat de magnetische deeltjes goed door de lak verdelen. Hierna ga je per nagel te werk. Eén laagje is dekkend. Gelijk nadat je de nagellak hebt aangebracht houd je de magneet 10 seconden zo dicht mogelijk boven je nagel. Oefening baart kunst! Bij mij ging het de eerste paar keer niet goed. Of ik stootte met de magneet tegen mijn nagel. Mocht dit gebeuren, dan kun je de nagellak gewoon met nagellakremover van de magneet af halen. Zo ga je per nagel te werk. Dus steeds lakken, gelijk de magneet 10 seconden erboven en daarna pas door naar de volgende nagel. Nadat je alle nagels gelakt hebt, kun je een topcoat aanbrengen, maar zorg dan wel dat je nagellak goed droog is, anders vervaagt het patroontje gelijk door de topcoat. Zelf heb ik de Top2Bottom van Orly erover heen gebruikt. Die is lekker vloeibaar en beschadigt het partroon daarom niet (wat mijn stroperig geworden INM Out the Door topcoat wel deed).

Zelf vind ik het diagonale (schuine) streepjespatroon het leukst:


Op mijn andere hand, die sowieso wat minder gelukt is, bracht ik ook de rechte streepjes aan op enkele nagels:

Lekker kleurtje voor de zomer he?

In totaal is deze kit in 9 kleuren verkrijgbaar.

Afb. uit het persbericht

Ik vind deze nail art leuk, al kost het wel wat meer tijd (en oefening!) dan gewone nagellak. Doe dit dus niet 10 minuten voordat je naar een feestje gaat. Toch heb je zo op een vrij gemakkelijke manier een leuke nail art op je nagels. En anders is de nagellak sowieso al leuk, omdat je nagels in één laag een dekkend kleurtje hebben. Als ik geen no buy had, had ik misschien nog wel een kitje in een andere kleur gekocht.

Kijk hier voor de verkooppunten van PUPA. Ook is de kit online te bestellen bij PUPAwinkel.nl. De prijs voor een kit is €9,95 wat ik niet verkeerd vind voor een kwalitatief goede lak met een extra (het magnetische effect).

Wat vind jij van deze magnetische nagellak? Heb jij het wel eens geprobeerd?

14 comments:

  1. Wat leuk, deze wil ik ook nog steeds. Wat leuk dat je die mocht uittesten!

    Liefs

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Wat leuk! Ik houd je blog in de gaten. Ben benieuwd hoe die eruit ziet.

      Delete
  3. Hey, ik heb je getagged op m'n blog! Kijken zou ik zeggen! http://blogforhorse.blogspot.com/2012/02/gettaged-door-nina-beautytipscelebs.html

    Ik doe dit alleen omdat ik je blog super vind en omdat ik het ook nog eens leuk vind o jou en je blog in de schijnwerpers te zetten!

    Alvast veel plezier met je mooie blog!

    -x-x-x- Jolissa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah, wat een lieve reactie! Bedankt voor de tag. Eigenlijk wil ik niet dat mensen hun blog in de reactie zelf noemen (=spam), maar voor deze ene keer zie ik het maar door de vingers (I know, niet consequent, sorry anderen).

      Delete
  4. Mij lijkt het groene setje heel erg mooi! Misschien dat ik hem wel ga bestellen. De verzendkosten op die site vallen best mee :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja die groene is ook leuk! Eigenlijk zijn ze allemaal gewoon mooi.

      Delete
  5. Wanneer heb je het pakketje ontvangen? :) Stond ook op de lijst daarmee ;) x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik heb hem afgelopen vrijdag ontvangen!

      Delete
  6. Wauw wat een leuke nagellak! En wat cool dat je hem mocht testen!

    ReplyDelete
  7. Nou ik heb de rooie,een erg mooie kleur maar hoe ik ook probeer ik krijg er geen streep in!Heb de instructies goed doorgelopen maar ik twijfel of ik het terug ga brengen...
    Jammer had er zo zin in

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hm vreemd dat het niet lukt/werkt, maar wel balen...

      Delete