Monday, February 6, 2012

Look met budget proof drogisterij make-up

Ik heb een look gemaakt met budget proof producten. Daar werd al eens om gevraagd bij de reacties. Geen één product kost meer dan 5 Euro en alles is makkelijk verkrijgbaar in winkels die door heel Nederland zitten. Onderstaande producten heb ik gebruikt:


Full face:
In daglicht

Met flits

Op mijn gezicht heb ik foundation en concealer als basis aangebracht. Op mijn wangen draag ik roze blush. Om mijn wenkbrauwen in model te houden gebruik ik altijd een wenkbrauwgel.

Ogen:


Ik heb eerst oogschaduwbasis aangebracht. Daarna heb ik met wit oogpotlood een extra basis aangebracht zodat de kleuren van de oogschaduw beter uitkomen. Ook heb ik wat wit oogpotlood in de binnenste ooghoek aangebracht voor een fris effect. Een lilagrijze oogschaduw (Swimming with Dolphins) heb ik op mijn bewegend ooglid aangebracht. In de arcadeboog heb ik een zilverzwarte oogschaduw (Let's do the Moonwalk) aangebracht. Onder mijn wenkbrauw heb ik een lichtroze bijna huidkleurige oogschaduw gebruikt (Trip to Venus). Rondom mijn oog en op de waterlijn heb ik zwart oogpotlood met zilveren shimmer aangebracht. Mascara op de wimpers en klaar is de oogmake-up!

Lippen:
Op mijn lippen draag ik een frisse, verzorgende roze lipstick.

Gebruikte producten + prijzen
Basis:

- Foundation, HEMA, € 3,00.
- Concealer, HEMA, € 2,50 (helaas is die wat te oranje/donker voor me).
- Oogschaduwbasis, Essence € 2,29 (deze is uit een limited edition maar Essence heeft vrijwel dezelfde in het vaste assortiment).
- Eyebrow Gel, HEMA, € 3,25.

Ogen:
- Oogschaduw Swimming with Dolphins, Catrice, nu € 1,40 (wees snel als je hem wilt, want gaat uit het assortiment).
- Oogschaduw Trip to Venus, Essence, nu € 1,40 (ook deze gaat binnenkort uit het assortiment).
- Oogschaduw Let's do the Moonwalk, Essence, nu € 1,40 (ook deze gaat binnenkort uit het assortiment).
- Metallic eye pencil Black Night, Essence, € 0,65 (gaat ook uit het assortiment).
- Wit oogpotlood, Etos € 1,79.
- Mascara Show Time (waterproof), NYC, € 3,49.

Blush&lipstick:

- Blush color wheel Pink Cheek Glow, NYC, € 4,99.
- Lipstick All about Cupcake, Essence, € 1,99.

Essence, Catrice en NYC zijn verkrijgbaar bij Kruidvat. Verder heb ik producten van HEMA en Etos gebruikt. Alles is makkelijk verkrijgbaar en volgens mij zeer betaalbaar ook.

En misschien zag je het al; Ik ben naar de kapper geweest vorige week donderdag. Daar was ik al ruim vijf maanden niet meer geweest (klik hier voor de laatste knipbeurt). Ik had een lange bob. Mijn haar was dus recht geknipt met de voorkant langer. Nu heb ik mijn hele haar weer recht laten knippen met laagjes aan de voorkant. Ik wil het zo weer langer laten groeien. Ik heb het verder niet laten kleuren. Misschien laat ik in de zomer mijn highlights bijwerken. Op onderstaande foto's zie je het model wat beter (van een andere dag dan waarop ik de budget look maakte, al is de oogmake-up vrijwel hetzelfde):



Ik hoop dat jullie het een leuke look vonden met de budget proof make-up!

7 comments:

  1. Wat een leuke look.
    Je haar zit ook zo leuker wat korter als dat lange! Staat net een beetje vlotter.
    Ook leuk favoriete filmpje van laatst ben een beetje achter geloof ik met kijken allemaal hihi maar ik vond het heel erg leuk om naar te kijken.
    Groetjes Petra (uit Chili)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah, dank je wel! En wat leuk dat je het favorietenfilmpje leuk vond. Groetjes terug!

      Delete
  2. Wat een mooie look. Volgens mij zit je haar ook wat korter dan normaal? Staat leuk hoor.
    Liefs, xxx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jep, ben naar de kapper geweest (vandaar ook de picture overload, haha)! Thanks!

      Delete
  3. Mooie look heb je met deze producten gemaakt!

    ReplyDelete