Wednesday, February 29, 2012

Hand- en voetcrème

Handcrème gebruikt bijna iedereen wel eens. Maar gebruik jij ook wel eens crème voor je voeten? Ik gebruik bovenstaande producten; Voetcrème van Yves Rocher en 2 in 1 hand&nail balm van Essence.

Essence over de 2 in 1 Hand and Nail Balm:
"Our 2in1 hand and nail balm with yoghurt extracts and calcium, pampers stressed hands and looks after your nails and cuticles too! The moisturizer soaks in quickly, leaving your hands and nails looking beautiful and soft to touch."bron

Ik vind dit een fijne crème. In de winter smeer ik hier bijna elke avond mijn handen en nagelriemen mee in. De crème ruikt naar bananenyoghurt en daar moet je van houden, maar ik vind dit zeker geen onprettige geur. De crème trekt inderdaad snel in en voedt mijn handen gelijk. Daarnaast gebruik ik deze crème liever voor mijn nagelriemen dan bijvoorbeeld Lemony Flutter van Lush. Lemony Flutter is dan wel mega-verzorgend maar het is zulk dik, lastig te smeren en langzaam intrekkend spul. Dan gebruik ik liever deze crème van Essence die makkelijker te verdelen is en iets sneller intrekt.

Op de voetcrème van Yves Rocher staat:
"Intensief voedende voetcrème met essentiele olie van biologische lavendel. Verzorg uw voeten iedere dag en vertroetel ze met deze voedende voetcrème."

Deze voetcrème ruikt heerlijk naar lavendel. Ongeveer een keer per week smeer ik mijn voeten met deze crème in, meestal wanneer ik merk dat mijn hielen droog beginnen te worden. De crème is wat aan de dikke kant, dus ik zou hem sowieso voor het slapengaan gebruiken en niet in de ochtend. Hij is dus vrij dik, maar daardoor wel enorm voedend. Hij laat de ergste droogte van de huid van mijn voeten wel in een nacht verdwijnen. Ik vind dit zo'n prettige crème dat ik hem zelfs al vaker heb gekocht.

De voetcrème van Yves Rocher (inmiddels in een nieuwe versie) kost €7,90 en de handcrème van Essence kost €1,50.

Gebruik jij crèmes voor zowel handen als voeten? En welke producten gebruik jij hiervoor?

10 comments:

  1. Ik gebruik op dit moment die van yves rocher. Ook heel fijn.
    Liefs, xxx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, Yves Rocher heeft fijne producten!

      Delete
  2. Ik gebruik een handcrème van Yves Rocher waar ik heel tevreden over ben.

    ReplyDelete
  3. Leuk hoor!
    Ben er erg benieuwd naar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Die van Essence is zo goedkoop en makkelijk te verkrijgen dat die zeker het proberen waard is!

      Delete
  4. Ik heb de handcrème ook, maar vond de geur niet zo lekker ;)
    Hij is wel heel fijn!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja geur is altijd erg persoonlijk en deze heeft inderdaad best een apart luchtje. Toevallig vond ik het zelf lekker. Hij is inderdaad heel fijn!

      Delete
  5. Oh die van yves rocher is ook heel erg fijn ja! Ik heb hem nu van Lush eigenlijk. Essence ken ik niet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nee, Essence is meer bekend van de make-up maar ze hebben ook wat gezichts- en lichaamsverzorgingsproducten (die dan vaak weer niet bij de make-up in de buurt liggen). Hm, Lush heeft zeker ook fijne producten! Net als Yves Rocher.

      Delete