Saturday, January 14, 2012

Haarolie: Miracle Concentrate (VO5)

In Engeland kocht ik deze haarolie van het merk VO5. Al vrijwel gelijk behoorde die tot mijn favorieten en je hebt hem dan ook al voorbij kunnen zien komen in mijn filmpje met favoriete producten 2011. In dit artikel vertel ik je graag wat meer over dit product.

Wat zegt VO5 zelf over dit product:
Miracle concentrate - argan oil miracle in a bottle:
This one is a little gem. Containing Argan Oil, known to be high in Vitamin E, rich in anti-oxidants, our miracle concentrate will provide ultimate hydration. Intensely conditioning and not only protecting your hair from blow drying. The result is unbelievably smooth and silky soft hair with luminous shine...genius!

Bron

Eigenlijk is de miracle concentrate een verzorgend product voor je haar dat je niet hoeft uit te wassen:

Het enige minpuntje is dat er nergens op het flesje staat hoe je deze olie moet gebruiken. Zelf doe ik altijd een paar druppels in de punten van mijn haar nadat ik het gewassen heb en mijn haar nog vochtig is. Ook doe ik wel eens de nacht voordat ik het de volgende ochtend ga wassen wat extra druppels in mijn haarpunten en masseer ik zelfs wat olie in op mijn hoofdhuid. Natuurlijk wordt het dan wel wat vetter, maar als ik het de volgende dag uitwas, is er niks aan de hand en hebben mijn haar en hoofdhuid toch even een boost gekregen.

Er zit een soort pipetje in het flesje waardoor je vrij nauwkeurig wat druppels olie op je hand kunt plaatsen voordat je het in je haar verdeelt.
Deze olie maakt je haar niet vet wanneer je slecht een paar druppels in je haarpunten gebruikt. Ook plakt het niet. Je voelt hem gewoon helemaal niet zitten, maar je ziet wel gelijk resultaat. Behalve dat hij mijn haar minder laat pluizen en meer laat glanzen, voedt die voor mijn gevoel mijn haar ook echt. Sinds ik dit product gebruik, gebruik ik zelfs geen serums meer, omdat ik het idee heb dat deze haarolie mijn haar nog meer verzorgt en er nog gezonder uit laat zien. De geur vind ik moeilijk te beschrijven, maar hij ruikt heerlijk, believe me!

Helaas wordt VO5 voor zover ik weet niet in Nederland en België verkocht. Mocht je in Engeland komen of in een ander land waar VO5 verkocht wordt, dan zou ik de miracle concentrate zeker kopen! Ik heb er 5 Engelse Pond voor betaald.

In Nederland worden bijna geen haarolies in de drogist verkocht. Ik zag laatst in Kruidvat wel een haarolie van Syoss als ik me niet vergis, voor €8,95. Kapsalons verkopen wel professionele haarolies waaronder de Mythic Oil van L'Oreal, maar die kosten vaak heel wat meer.

Gebruik jij haarolie?

3 comments:

  1. Dat klinkt als een fijn product. Ik gebruik wel eens de olie van L'Oréal

    ReplyDelete
  2. Zulke producten maken mijn haar altijd vet.
    Liefs xxx

    ReplyDelete
  3. @Joany: Ja ik vind hem echt heel fijn. Hoe beval die van L'Oréal?

    @Nyria (beautyforgirls): Ow, da's jammer... Deze maakt mijn haar helemaal niet vet, maar het kan natuurlijk ook verschillen van persoon tot persoon.

    ReplyDelete