Sunday, December 25, 2011

FOTD: My Christmas Look

Vandaag is het Kerstmis. Ik ga naar een familiediner en ik heb wat extra aandacht aan mijn make-up en haar besteed. Het resultaat:



Mijn ogen:

Eerst heb ik de Shadow Insurance van Too Faced aangebracht. Op mijn bewegend ooglid heb ik de taupekleur YDK van Urban Decay aangebracht. In de arcadeboog heb ik de bruine kleur Twice Baked van Urban Decay gebruikt en in de meest buitenste hoekjes de zwarte kleur Oil Slick. Dan heb ik wat Glitter Glue van Too Faced aangebracht op de plekken waar ik de Antique Gold glitter van MAC wilde. Deze heb ik ook in mijn buitenste hoekjes en een beetje in de arcadeboog aangebracht. Het handige van de Glitter Glue is dat je deze over oogschaduw heen kunt aanbrengen op plekker waar je wat glitter wilt. Als highlighter onder mijn wenkbrauw heb ik het lichtste kleurtje uit mijn Inglot trio gebruikt (niet op de foto met producten).

Ik heb Hypnotic Grey velvet touch eye liner van Gosh boven mijn wimpers aangebracht en op de waterlijn. Vervolgens heb ik het oogpotlood Brown van Cargo over het lijntje op mijn bovenste wimpers gedaan en onder mijn onderste wimpers. Dan heb ik de gouden kleur Half Baked van Urban Decay weer over het lijntje boven mijn wimpers en het lijntje onder mijn onderwimpers gedaan. Hierdoor krijg je een mooie gouden glow over een wat donkerder aanzet. Als laatste heb ik de Fat Cat lashes mascara van MeMeMe gebruikt op mijn wimpers.

Later heb ik op elk oog nog twee plukjes nepwimpers met glitters van Catrice (uit een limited edition van vorig jaar) aangebracht voor wat extra sparkle. Deze zie je niet op de close-up oogfoto (want daar had ik ze nog niet op gedaan), maar wel op de foto's van mijn hele gezicht.

Mijn haar heb ik gekruld volgens de methode van deze methode naar aanleiding van dit artikel op Beautylab. Uiteindelijk is het bij mij meer een grove slag geworden, omdat ik het met droog haar heb gegdaan.

Gebruikte producten:

Laat het me weten als je meer specifieke info over de producten wilt, zoals welke kleur een product precies is of wat ik waar heb gebruikt.

Merry X-Mas everybody!!!

5 comments:

  1. leuke look!
    fijne feestdagen,
    en wil je misschien nog een leuke makeup look maken met budgetproducten?

    ReplyDelete
  2. Erg mooie look! Deze kleuren staan je erg goed!
    Fijne kerstdagen!

    ReplyDelete
  3. Wat een mooie wimpers, ze springen er echt uit. Mooie look.
    Liefs, xxx

    ReplyDelete
  4. @Anoniem: Thanks! Ik zal eens kijken, want ik gebruik ook zeker graag producten van bijv. Catrice en Essence. Je kunt trouwens hier al m'n favoriete budgetlook zien: http://beautybloglaura.blogspot.com/2011/06/mijn-favo-neutrale-everyday-ooglook.html

    @Laura: Dank je!

    @Deb: Dank je wel en jij ook fijne feestdagen!

    @Nyria (beautyforgirls): Thanks! :D

    ReplyDelete