Thursday, November 3, 2011

Review: Demak'Up vloeibare reinigingsproducten

Op de valreep volgt hier mijn review van de nieuwe, vloeibare reinigingsproducten van Demak'Up. Deze producten heb ik op het Demak'Up event meegekregen in een goodiebag om thuis uitgebreid te kunnen testen. Nu is het tijd voor de review!

De lijn bestaat uit een reinigingsmelk, een tonic en een reinigingsgel. Ik heb de producten nu ongeveer een maand dagelijks gebruikt. De reinigingsgel gebruik ik 's ochtends onder de douche om mijn gezicht te wassen en de melk en de tonic gebruik ik 's avonds om mijn gezicht make-up vrij te maken. De vloeibare lijn bevat geen parabenen en alle producten zijn getest onder dermatologische en oogheelkundige controle. De producten zijn geschikt voor alle huidtypes.

De producten
De reinigingsmelk, de tonic en de reinigingsgel.

De verpakking is bij alledrie de producten hetzelfde: een fles met een inhoud van 200 ml. en een dop erop die je open kunt drukken om het product eruit te krijgen. De flessen kunnen ook omgekeerd staan, dus op de dop, zodat het product er makkelijker uitkomt. Dit is vooral handig bij de reinigingsmelk en -gel. Verder vind ik de verpakking er clean uitzien en er staat voldoende informatie op over hoe het product gebruikt dient te worden. Het enige grote nadeel aan de verpakkingen vind ik dat je niet kunt zien hoeveel er nog in zit.

Ik zal de producten hieronder één voor één beschrijven en mijn eigen ervaring ermee delen. Omdat mijn eigen foto's een beetje belabberd zijn op het moment (geen daglicht als ik thuiskom van mijn werk), heb ik verder productfoto's van het Demak'Up persbericht gebruikt.

De reinigingsgel

Demak’Up Reinigingsgel Schuimend - Adviesprijs: € 5,89
Deze gel combineer je met water om een zacht schuim te creëren dat je huid tot in de diepte reinigt. De gel vitaliseert je huid met het extract van het katoenblad. Ook in dit product is het antioxidant Phyto-Bourgeon® verwerkt.

Ik gebruik graag reinigingsgels (of facewashes). Hiervan krijg ik altijd een schoon gevoel en zo ook van deze. De gel is doorzichtig en normaal van structuur. Hij ruikt lekker fris en licht bloemig. Mijn huid reageert goed op deze gel. Hij voelt schoon en fris aan maar niet te uitgedroogd of trekkerig. Dit product zou ik best opnieuw kunnen aanschaffen.

De reinigingsmelk
Demake’Up Reinigingsmelk Smeuïg - Adviesprijs: € 4,89
In dit product is – net als in de andere producten van de vloeibare reinigingslijn – het antioxidant Phyto-Bourgeon® van de katoenplant gebruikt. Dit concentraat staat bekend om zijn bescherming tegen vrije radicalen. Daarnaast zorgt een extract van de witte bloem van de katoenplant voor extra zachtheid. Bovendien is de melk verrijkt met verzachtende katoenzaadolie zodat de melk soepel over de huid glijdt.

Het eerste wat me opviel? Dat deze reinigingsmelk smeuïg wordt genoemd. Nu eet ik elke ochtend een boterham met Calvé pindakaas en op de pot daarvan staat: Smeuïg tot op de bodem. Ik vind smeuïg eigenlijk een beetje vies klinken. Dat is natuurlijk persoonlijk, maar smeuïge reinigingsmelk? Dat doet het hem niet voor me...

Deze reinigingsmelk masseer ik met mijn handen in op mijn gezicht. Hierna verwijder ik het met een nat wattenschijfje. Ik zie dan al heel veel vuil en make-up van mijn gezicht afkomen. Hij doet dus zeker zijn werk. De reinigingsmelk is wit en romig. Hij ruikt fris zoals de andere producten. Ik geef zelf normaal gesproken de voorkeur om ook 's avonds mijn gezicht met een facewash te reinigen (in plaats van melk en tonic), maar ik zou deze reinigingsmelk best opnieuw kunnen kopen. Als ik namelijk erg veel make-up heb gebruikt (alles erop en eraan zeg maar), vind ik het ook wel prettig om mijn huid voordat ik een facewash gebruik vast "af te nemen" met reinigingsmelk en dan vind ik deze reinigingsmelk zeker een fijn product.

Ik gebruik deze melk trouwens niet voor het verwijderen van mijn oogmake-up. Dit kan wel met deze melk, maar ik gebruik er liever speciale oogreinigingsproducten voor, want dat vind ik toch prettiger aanvoelen en efficiënter (lees: minder poetswerk). Jammer eigenlijk dat Demak'Up geen oogreinigingslotion aan deze lijn heeft toegevoegd. Misschien komt die ooit nog?

De tonic

Demak’Up Micellaire Tonic Fris - Avdiesprijs: € 4,89
Het water van de witte bloesem van de katoenplant zorgt voor extra frisheid in deze tonic. Ook is het product verrijkt met vitamines die je huid een boost geven. In de tonic vind je tevens het antioxidant Phyto-Bourgeon® van de katoenplant. Micellair wil zeggen dat de moleculen in de tonic in staat zijn om vettige onzuiverheden (zowel van je huid als van make-up) in te sluiten en op te nemen.

Over dit product ben ik het minst enthousiast. Als ik de tonic met een wattenschijfje over mijn gezicht heb gehaald, voel ik mijn huid echt prikken en krijg ik zelfs rode vlekken. En nee, ik boen echt niet heel hard ermee. De tonic is doorzichtig en vloeibaar als water. Hij verwijdert de laatste restjes vuil en make-up na het gebruik van de reinigingsmelk. Dit zie ik terug op mijn wattenschijfje. De tonic ruikt fris zoals de andere producten. Ik heb het idee dat dit product het snelst op gaat van alledrie de producten. Dit product zou ik niet opnieuw kopen, omdat mijn huid er onprettig op reageert.

Heb jij al kennis gemaakt met deze reinigingsproducten van Demak'Up?

Nb. De schuingedrukte stukjes tekst is productinformatie die ik heb overgenomen uit het Demak'Up persbericht.

4 comments:

  1. Leuke productjes , heb ze alleen spijtig genoeg nog nooit gebruitkt x

    ReplyDelete
  2. superleuke blog :)
    elkaar volgen ? ik volg je al xxliefs, sofie

    ReplyDelete
  3. @Beautyblog LenG: Zeker de moeite om eens uit te proberen dan!

    @Nyria (beautyforgirls): Ja, de reinigingsmelk en de reinigingsgel bevallen goed!

    @sofiexx: Jij hebt ook een leuke blog! Ik ben alleen niet zo'n actieve volger (sorry), maar ik zal zeker nog eens kijken!

    ReplyDelete