Thursday, October 20, 2011

Tip: Gedenatureerde alcohol 96%

Een tijdje terug kocht ik een flesje gedenatureerde alcohol 96%. Eigenlijk kocht ik het om mijn oorpiercings te desinfecteren, maar het is ook nog eens superspul om plakbandresten mee te verwijderen op make-upverpakkingen. Je kent het wel: koop je een lippenstift bij Kruidvat of Etos, hebben ze de dop driedubbel dichtgeplakt met plakband. Natuurlijk fijn dat er zo niemand aan kan zitten in de winkel, maar het nadeel is dat er vaak lijmresten achterblijven op de huls als je het plakband eraf haalt. Soms heb je dit ook van prijsstickers of etiketten. Dit ziet er dan zo uit:

Trust me, na het gebruik van de gedenatureerde alcohol is er van deze plakresten niks meer te zien! Ik doordrenk een tissue met wat gedenatureerde alcohol. Een paar keer hiermee wrijven over de plakresten en ze zijn verdwenen zonder de verpakking van je make-upproduct te beschadigen. Ik vind het ideaal spul!

Op het flesje staat trouwens:
Gedenatureerde alcohol 96% kun je gebruiken voor het verwijderen van parfum-, lijm- of viltstiftvlekken. Ook kun je het gebruiken voor het reinigen van je huid, instrumenten en oppervlakten. Gedenatureerde alcohol is ongeschikt gemaakt voor consumptie.

Dit product is te koop bij Etos voor € 2,25. Het staat onderaan bij de geneesmiddelen, waar meer van dit soort flesjes staan met o.a. ook wonderolie. Let trouwens op; er is ook gedenatureerde alcohol 70%, maar 96% is dus wat sterker.

Wat gebruik jij om resten van plakband e.d. van make-up te verwijderen?

11 comments:

  1. Handig zeg! Ik wist nog dat Masha een post over die plakresten had en haar conclusie was dat je het er eigenlijk niet goed af kon krijgen. Ben ik het (ook) niet mee eens. Ik gebruik hier zelf Dasty van de Wibra voor, werkt bij de meeste plakresten erg goed!

    ReplyDelete
  2. Tot dit moment voordat ik dit leeste nog niet. Maar ik ben onder de indruk. Dat ga ik mooi proberen.
    Liefs, xxx

    ReplyDelete
  3. Thanks voor de tip! Ik heb wel 70% alcohol in huis...

    ReplyDelete
  4. Je kunt er ook een gebroken oogschaduw mee herstellen!

    Zie: http://www.youtube.com/watch?v=Muqkot0-4-c

    ReplyDelete
  5. kan je deze ook gebruiken om bijv. een kapotte poeder weer `vast` te maken (pressen dus)???
    of kan ik dan beter 70 % nemen?

    ReplyDelete
  6. @Joan: Ja er zijn echt wel (meer) manieren om plakresten te verwijderen. Ik heb ook wel eens gehoord van mensen die lampolie of zelfs pindakaas ervoor gebruiken (maar dat lijkt me dan weer zo vettig en pindakaas ruikt ook niet zo fijn). Nooit gehoord van Dasty, maar bedankt voor je tip!

    @Nyria (beautyforgirls): Ja, ik vind het zelf goed werken en het is makkelijk verkrijgbaar en niet duur!

    @Veiled Beauty: Graag gedaan! Misschien werkt 70% ook wel?

    @christine: Bedankt voor de tip!

    @Anoniem: Zie de reactie van Christine, dat is ook toevallig! Ik hoop dat je er wat aan hebt!

    ReplyDelete
  7. Voor het verwijderen van lijmresten gebruik ik altijd wasbenzine.

    ReplyDelete
  8. @Sabrina: Schijnt ook goed te werken ja.

    ReplyDelete
  9. Het helpt ook tegen ontstoken, of gevoelig tandvlees,gewoon met de vinger inwrijven.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niet echt slim. Gedenatureerde alcohol is giftig en wordt via de slijmvliezen opgenomen in je lichaam.
      Koop een fles wodka voor dit doel of stroh rum, dat lijkt me beter

      Delete
    2. Gelijk heb je Roel! Ik had die reactie even niet goed gelezen geloof ik. Er staat zelfs als waarschuwing op het flesje: Niet voor inwendig gebruik. Trouwens, als je last hebt van ontstoken tandvlees zegt dat iets over je mondhygiëne dan wel algemene gezondheid. Ik zou in dat geval langs de tandarts/monghygiëniste gaan.

      Delete