Tuesday, October 25, 2011

Mijn favoriete oogpotloodjes

Oogpotlood gebruik ik vrijwel dagelijks. Als ik wat meer tijd heb breng ik het liefst een gel eyeliner aan, maar doordeweeks heb ik vooral haast en dan is een oogpotloodje wel het makkelijks en snel. Ik heb drie favorieten:
Van boven naar beneden:
- Duochrome Eyeliner Noir Bleuté, Bourjois.
- Velvet Touch Eye Liner (waterproof) Hypnotic Grey, Gosh.
- High Pigment Pencil Brown, Cargo.

Er zit geen zwart oogpotlood bij mijn favorieten. Zwart vind ik al snel erg hard en kleuren als grijs, bruin en donkerblauw zijn net wat zachter. Het potlood van Bourjois is mijn laatste aanwinst. Jullie hebben hem al kunnen zien in mijn Gris Lilac look. Dit potlood heeft een duochrome effect, wat heel gaaf is, want afhankelijk van de lichtinval zie je een andere kleur. Soms lijkt die bijna zwart en soms weer meer donkerblauw.

Swatches:

Van links naar rechts: Brown (Cargo), Hypnotic Grey (Gosh) en Noir Bleuté (Bourjois).
Wat ze alledrie gemeen hebben is dat ze een shimmer/glans erin hebben. Dit vind ik zelf erg mooi. Soms gebruik ik ook wel een matzwart oogpotlood (dat ik dan meestal vervaag met een wattenstaafje), maar ik houd wel van wat glans.

Bourjois is onder andere bij Etos en DA te koop, Gosh bij Kruidvat en Cargo bij Sephora. Het potlood van Cargo zat in een setje en ik weet helaas niet wat de losse verkoopprijs is. Het Gosh potlood kost € 6,49 en die van Bourjois € 7,30.

Wat is jouw favoriete oogpotlood?

6 comments:

  1. De mijne is van Bourjois. Het zwarte oogpotlood.
    Liefs, xx

    ReplyDelete
  2. Mooie kleurtjes.
    Mijn favoriete oogpotloodjes zijn deze van Essence. Lekker goedkoop en toch goed van kwaliteit.

    ReplyDelete
  3. Mooie kleurtjes!
    Mijn favo blijft Le Crayon Kôhl van Lancôme in zwart-bruin! Oh ja en een wit oogpotlood van Gosh :)

    ReplyDelete
  4. Van Essence, heerlijke producten voor heel weinig.
    En goed (vaak beter dan de dure uit ervaring)

    ReplyDelete
  5. @allemaal: Bedankt voor jullie reacties en het benoemen van jullie favo oogpotlood. Ik denk dat ik er ook nog wel eens eentje van Essence ga proberen!

    ReplyDelete
  6. mooie kleuren ,ziet er goed uit :)

    ReplyDelete