Thursday, October 27, 2011

A beauty situation

Het was de hoogste tijd om mijn make-up tafel eens op te ruimen. Overal lagen oogschaduws, lipsticks en andere beautygerelateerde zaken. Nu heb ik helaas geen foto van voor het opruimen (maar wie zit er nu te wachten op zooi?), maar nu ziet het er weer netjes uit:

Ik heb vanavond deze twee pennenbakjes gekocht bij HEMA (€ 3,95 per stuk) voor de rondslingerende producten die ik toch binnen handbereik wil hebben. Deze passen precies op het plankje onder het tafelblad:


Op zich vind ik het wel vervelend dat ik mijn stash heel erg verdeeld heb over allerlei bakjes, ladekastjes (die kleine van Xenos) en dozen. Liever zou ik alles bij elkaar hebben. Misschien moet ik toch maar eens een Helmer-ladekast van Ikea gaan gebruiken voor mijn stash.

Ook heb ik mijn kwasten gewassen. Dit doe ik te weinig... Namelijk zo'n één keer per maand. Volgens mij zou één keer per week beter zijn, maar zoals je ziet heb ik heel veel kwasten (en dit is nog maar de helft die ik het meest gebruik ook), dus ik pak steeds weer een schone na een tijdje, tot er vrijwel geen schone meer zijn en dan weet ik dus dat het tijd is om ze te wassen:

Kwasten wassen doe ik met water en shampoo in mijn handpalm. Daarna spoel ik ze uit en leg ik ze een nachtje te drogen op een handdoek.

En toen viel mijn 190SE foundationkwast van MAC tijdens het wassen uit elkaar:


Wat een bummer! Ik gebruik niet elke dag foundation en als ik foundation gebruik, breng ik het vaak nog met mijn vingers aan ook, dus zo vaak heb ik deze kwast niet gebruikt. Hij was onderdeel van een setje uit de holdiday collectie 2009 (klik voor mijn artikel). Dit is de eerste kwast in mijn leven die zo uit elkaar valt, en dat is er dan eentje van MAC!?! Aargh!

Nou ja, ik weet niet of jullie dit een leuk artikel vonden, maar ik wilde het allemaal even delen.

Hoe vaak was jij je kwasten? En waar zit jouw make-up in opgeborgen?

5 comments:

  1. Jeetje, die kwast! Je zou echt niet verwachten dat MAC kwasten stuk zouden gaan, en zeker niet op zo'n manier! Ik vind je make-uptafeltje echt supernetjes, ik kan het nooit langer dan een dag netjes houden ;-) En ik herken je verhaal over kwasten wassen, ik doe het ook hoogstens een keer per maand :P

    ReplyDelete
  2. De kwasten in de holidaysetjes zijn nu eenmaal machinegemaakt en van slechte kwaliteit, dus mij verbaast het eerlijk gezegd niet! Wel jammer voor je.

    ReplyDelete
  3. Wat?! Wat zonde van de MAC kwast. Hoe kan dat nou? Dat is wel even balen. Je make-up tafel ziet er weer netjes uit.
    Liefs, xxx

    ReplyDelete
  4. Oh wat erg van je kwast! echt jammer

    ReplyDelete
  5. @NeonRocks: Dank je! Ja, mijn tafel is netjes totdat het weer vol ligt met nieuw gekochte spulletjes (ruimtegebrek ;-)).

    @Elke: Heb ik inderdaad wel eens gehoord ja. De los verkochte kwasten schijnen wel van heel goede kwaliteit te zijn he? Daar is de prijs dan ook naar...

    @Nyria (beautyforgirls): Dank je! Inderdaad balen. Denk dat ik nu maar een foundationkwast bij HEMA ga halen.

    @Tessa: Jammer he!

    ReplyDelete