Wednesday, September 7, 2011

Ooglook: Tropical Cocktail

Van de eerdere limited edition Papagena (in juli) van Catrice heb ik eigenlijk alleen een oogschaduwpalet gekocht. Dit is het palet Rumble in the Jungle:


Laatst besloot ik hier eindelijk eens een look mee te maken en dit is het resultaat:


Ik heb alle kleuren gebruikt. Eerst heb ik Too Faced Shadow Insurance gebruikt als basis. Daarover heen Cottage Cheese Jumbo Pencil van NYX aangebracht. Op het bewegend ooglid heb ik de lichtgroene kleur uit het paletje gebruikt, al lijkt het meer goud op mijn ooglid. In de buitenste ooghoek en in de arcadeboog heb ik de donkergroene kleur gebruikt. In de binnenste ooghoek oplopend omhoog heb ik de paarse kleur aangebracht. Een MAC make up artist bracht ooit een knalkleur in de binnenhoek aan en dit geeft best een leuk effect. De gouden kleur heb ik als highlighter gebruikt onder mijn wenkbrauw en om te vervagen.

Boven mijn bovenste wimpers heb ik een lijntje gezet met de zwarte Let's Twist eyeliner van Gosh. Onder mijn oog heb ik voor de helft een lijn gezet met het groene Crazy about Green oogpotlood en voor de andere helft met het paarse Lilac Forever oogpotlood (beide uit een eerdere collectie van Essence). Op de waterlijn heb ik lichtroze aangebracht voor een frise oogopslag met de lichtroze helft van het dikke oogpotlood uit de Nude Sensation collectie van Catrice. Ik heb de look afgemaakt met zwarte One by One mascara van Maybelline.

Dit zijn alle gebruikte producten bij elkaar:
Het oogschaduwpaletje is waarschijnlijk niet meer verkrijgbaar. Deze look dient dan ook vooral ter inspiratie.

Zelf vind ik dit een leuke, kleurrijke look, maar ik zou het niet zo snel als dagelijkse look gebruiken.

Wat vind jij ervan?

6 comments: