Sunday, September 18, 2011

Herfstmake-up

Officieel is het vanaf 21 september herfst, maar als je naar het weer van de laatste tijd kijkt, voelt het alsof we al een tijdje in de herfst zijn beland. In de herfst pak ik er automatisch andere make-up kleuren bij dan in de zomer. In de zomer houd ik erg van koraal en roze, in de herfst neig ik meer naar bruin en paars.

Ik heb eens in mijn stash gezocht naar producten die ik bij de herfst vind passen en die ik de komende tijd dan ook weer veel zal dragen. Ik heb het onderverdeeld in vier categorieën: Oogschaduws, lipsticks, blushes en nagellak. Kijk met me mee!

Oogschaduw

Vanaf linksboven met de klok mee: Day2Night (e.l.f.), Copper Rulez! (Essence), Odd Bits (MAC), Wild Berry Sorbet (Essence), Sitting on a Volcano (Catrice), Satin Taupe (MAC) en De Luxe Punk (Sephora). In het midden: Fleur de Lis (Catrice).

Met deze oogschaduws heb ik al verschillende looks gemaakt die perfect zijn voor de herfst en die ik ook eerder geplaatst heb op mijn blog. Een overzichtje waarbij je kunt klikken op de links voor de looks:
- Met het Day2Night palet van e.l.f. maakte ik nog niet zo lang geleden deze look (klik) die ook erg geschikt is voor de herfst.
- Met het Copper Rulez! palet maakte ik een koperbruine look, klik hier.
- Met Odd Bits maakte ik ook een look, klik hier (mijn haar vind ik niet zo geslaagd daar), maar die is helaas niet zo duidelijk te zien in het artikel. Wel zijn de kleuren herfst-proof.
- Met Satin Taupe en Sitting on a Volcano maakte ik een smokey bruine en grijze look, klik hier.
- Met de cranberrykleurige oogschaduws Wild Berry Sorbet en De Luxe Punk maakt ik deze feestelijke look.
- Het Fleur de Lis maakte ik een rustige, matte look met de paarstinten uit het palet, klik hier.

Ik vind het leuk om de looks ermee terug te zien, omdat het me weer nieuwe inspiratie geeft. Soms val ik terug op één of twee ooglooks en vergeet ik wat ik eerder allemaal heb gedaan met verschillende oogschaduws. Ik hoop dat het jullie ook wat inspiratie geeft.

Lipsticks

Van links naar rechts: G09 (Sephora), Elisabeth (Catrice), Purple Rite (MAC), Caramel Beige (Catrice), Crispy Crimson (Catrice), Most Popular (MAC) en Red (Lanvin for H&M).
Alle namen zijn 'klikbaar' als je swatches wil zien en/of met mij de lipstick op.

In de herfst gebruik ik ook nog wel lieve roze kleurtjes lipstick, maar koraal toch echt een stuk minder. Liever ga ik voor rood-, paars- en bruintinten voor mijn lippen. Favoriet van de afgebeelde lipsticks zijn Most Popular en Caramel Beige.

Blushes

Boven: Daft Pink (MAC).
Rechts: Pink Cult (MAC).
Links: Suede (Sleek).
Ook qua blushes kies ik voor koelpaarse en bruine kleuren in de herfst. Al deze blushes vind ik supermooi!

Nagellak
Het zal je niet verrassen dat ik ook wat betreft nagellak voor veel meer donkere kleuren kies dan in de zomer. Ga ik in de zomer graag voor roze, koraal en pasteltinten, in de winter kies ik meer donkere kleuren die hier en daar wel wat glitter mogen bevatten. Deze lakjes heb ik dan ook voor de herfst geselecteerd.

Van links naar rechts: Merlot (Sinful Colors), 46Q (Manhattan), Push upon it (Misa), Dark Purple (H&M), Grey (H&M) en Back to Paradise (Essence).

Van links naar rechts: Toronto (W.I.C. by Herome), Silver Cascade (Barry M), Gothic Girl (Essence), #107 (DA), Fortune Teller (China Glaze), You don't know about Jacques! (OPI, suede) en Robotika (China Glaze).


Van links naar rechts: Galaxy Girl (Orly), Space Cadet (Orly), Out of this World (Orly), Seriously Hip (MAC) en Pompous (Rimmel).

Mijn favorieten hiervan zijn Merlot (Sinful Colors), Push upon it (Misa), de nagellakjes van Orly (uit de Cosmic FX collectie), het ultieme glitterlakje Silver Cascade (Barry M) en perfect voor Halloween: Fortune Teller (China Glaze). Nagellakswatches zijn terug te vinden via dit artikel of via de zoekfunctie onderaan de blog.

Gebruik jij ook andere kleuren make-up in de herfst dan in de zomer?

5 comments:

  1. Wow, leuke blogpost en stuk voor stuk supermooie producten! :D Krijg ook meteen zin om mijn herfstmake-up bij elkaar te gaan zoeken ;-)

    ReplyDelete
  2. Leuk artikel! Mooie producten heb je ook zeg! Ik krijg er echt zin in de herfst door :)

    ReplyDelete
  3. Wat een mooie lipsticks. Leuk artikel.
    Liefs, xxx

    ReplyDelete
  4. @NeonRocks: Leuk om te horen, bedankt!

    @Evelien: Laat de herfst maar komen he ;-). Thanks!

    @Nyria (beautyforgirls): Dank je! Ja, ik hou zelf ook erg van deze lipsticks (meer dan van lipgloss zelfs).

    @Victoria: Dank je wel!

    ReplyDelete