Thursday, September 22, 2011

Geshopt bij Kruidvat + NOTD Time for Romance

Maandag was ik vrij en toen ik bij Kruidvat kwam waren net de nieuwste collecties van Catrice en Essence in de schappen gezet. Catrice heeft nu de Bohemia collectie (die me wel wat aan de Caramé collectie van vorig jaar doet denken) en Essence heeft nu de NATvenTURista collectie. Van beide collecties heb ik wat gekocht en daarnaast nog een nagellak van Essence en een oogschaduwkwastje van Catrice:

Deze twee oogschaduws wilde ik al erg graag hebben nadat ik de persinformatie erover gezien had:

Links zie je de kleur #01 Barefoot through the Moss en rechts #03 Chirp, Chirp! Het zijn allebei mooie, gebakken oogschaduws. Barefoot through the Moss heb ik al gedragen in combinatie met Jade's Fortune van MAC. De oogschaduw is niet heel intens, maar geeft voldoende pigment af en houdt goed gedurende de dag. Mooi product!

Ik kon het niet laten om de bronzing powder uit de Bohemia collectie van Catrice mee te nemen, ondanks dat ik al heel wat bronzers heb (klik voor stash):
Deze bronzing powder is mat (voordeel want je wilt geen discobal-effect), ruikt lekker (bloemig!), heeft een mooi patroontje en zit in een mooi doosje. Wat wil je nog meer? De rest van de collectie vond ik niet zo spectaculair. Dan is de NATvenTURista-collectie van Essence op dit moment interessanter. Overigens heeft het model op het kaartje van de Bohemia-collectie een erg mooie party-look vind ik. Ik heb het kaartje dan ook ter inspiratie meegenomen.

Swatches van de oogschaduws en de bronzer:

Barefoot through the Moss, Chirp, Chirp! en de bronzing powder.

Het oogschaduwkwastje van Catrice heb ik al gebruikt. Ik kan er kort over zijn: Het kwastje is wat aan de stugge kant, maar doet verder prima zijn werk. Vooral handig om oogschaduw mee aan te brengen over het bewegende ooglid.

Dan heb ik nog een nieuw nagellakje van Essence gekocht, namelijk Time for Romance. Dit is een wijnrood kleurtje met glitters dat ik echt hartstikke leuk vind voor de herfst:

Zelfs in wat donkerder licht vallen de glitterjes nog op.

Ik draag hem nu al de hele week en nu na vier dagen begint die wel wat te slijten, maar verder heeft die prima gehouden. Lakt goed, droogt snel, maar heeft wel drie laagjes nodig om dekkend te zijn. Je zou hem ook over een andere nagellak heen kunnen doen, maar ik vind hem op zichzelf al prachtig!

De prijzen:
- Oogschaduws Essence per stuk € 2,79.
- Nagellak Essence, € 1,29.
- Bronzing Powder Catrice, € 3,99.
- Eyeshadow Brush Catrice, € 2,29.

Ps. Aanstaande zaterdag ga ik naar het pers-event van Demak'up. Zijn er hier nog meer beautybloggers die gaan? Laat van je horen!

7 comments:

  1. Die bronzer is echt prachtig! Ben deze Catrice collectie nog nergens tegengekomen...

    ReplyDelete
  2. @NeonRocks: Die collectie zal toch overal wel snel in de winkel komen te liggen nu, denk ik. Ja die bronzer is alvast een winner ;-)!

    @Nyria (beautyforgirls): Dat lakje is echt zijn geld driedubbeldwars waard, dus zeker aanschaffen!

    @jlovesbeauty: Ja he! Hij is fijn!

    ReplyDelete
  3. Allemaal prachtige kleurtjes. Alleen heb ik zelf ook het lakje van essence en vindt het spijtig dat hij niet echt (ook niet na 3 laagjes) volledig gedekt is.
    Leuk blogje!

    ReplyDelete
  4. @Anoniem: Bedankt!

    @Beautyblog: Thanks! Je zou hem ook over een rode of roze lak heen kunnen doen. Dan heb je in elk geval een dekkende ondergrond. Bij mij vind ik hem wel dekkend in drie laagjes, maar misschien komt het omdat ik vrij dikke laagjes gelakt heb.

    ReplyDelete