Thursday, September 29, 2011

Collective Fashion Haul

De laatste twee weken heb ik behoorlijk wat kleding gekocht en binnen gekregen. Ik probeer minder make-up te kopen, maar dan besteed ik dus weer meer aan kleding. Ik laat per winkel zien wat ik gekocht heb:

HEMA

Ik kreeg het jurkje maar niet goed op de foto, zowel met als zonder flits niet en daarom heb ik een afbeelding gezocht op HEMA online waarop het jurkje beter te zien is:
Bron afb.
Jurkje € 25
Ik wilde iets nieuws voor het Demak'Up event van laatst en toen heb ik dit jurkje aangschaft. Die ruches eraan vind ik erg leuk! Uiteindelijk heb ik op het event iets heel anders gedragen, maar dit jurkje zal ik zeker veel aantrekken. Met een bolero erover is die ook herfst-proof en met een vest wat mij betreft zelfs winter-proof.

Monki
Wat wilde ik graag eens naar deze winkel. Afgelopen zaterdag ben ik er na het Demak'Up event naar toe gegaan, omdat die alleen in Amsterdam zit en ik daar toen was. Ik heb er de volgende kledingstukken gekocht:

Oversized top, € 20. De print vind ik leuk. Ik ga deze dragen over mijn zwarte, gewaxte spijkerbroek of over een tregging. Dat die zo wijd is vind ik wel grappig, maar misschien doe ik er toch een tailleriem omheen. Dan is het bijna een jurkje.
Zwarte, kanten top, € 25. Ik vind de kanttrend van nu erg mooi. Deze top is wat korter. Ik zal hem dragen over een zwart hemdje op een broek.

Wijde tanktop, € 15. Deze vind ik gewoon leuk. Zondag was ik een dagje in Scheveningen met twee vriendinnen en toen heb ik hem gelijk gedragen:


Zwarte, kanten jurk € 40. Dit jurkje vind ik zo mooi. Het is al gevoerd, dus er hoef geen onderjurkje onder.

H&M online
Ik had twee kortingscodes gebruikt: eentje voor 25% korting op het duurste artikel en eentje voor € 5 korting. Zo is shoppen altijd leuk!
Wijd, donkerblauw vestje met korte mouw, € 4,95 (aanbiedingsartikel). Dit vestje is een beetje vormloos, dus ik ga er wel een ceintuur omheen dragen. Wel leuk om over een top met lange mouw te dragen of als het nog niet zo koud is over een mouwloze top. Er zijn genoeg combi's mee te maken!

Tunnelsjaal, € 9,95. Deze sjaal is gemaakt van synthetische stoffen in combinatie met echte wol. Lekker warm dus.
Snoopy pyjama, € 9,95. Snoopykleding of -ondergoed gaat me te ver, maar deze pyjama vind ik nog wel cute.

Twee basic hemdjes, € 4,95 per stuk. De witte heb ik al gedragen. Gewoon altijd handig om te hebben.
Rode blousetop, € 9,95. Het is niet echt een blouse, maar ook niet echt een shirt. Hij valt wat wijder. Ik vind deze blousetop helemaal leuk voor de herfst. Rood komt weer terug en ik heb het altijd al een mooie kleur gevonden!

Lang, recht donkergrijs vest, € 19,95. Altijd fijn om een comfy vest in huis te hebben. Naar mijn werk zal ik hem niet snel dragen, want daar is het altijd vrij warm. Ik zal deze meer in huis dragen of in plaats van een jas op een warme herfstdag.

vanHaren & Shoeby
De linkerlegging kost € 4,95 bij vanHaren en de legging rechts kost € 9,95 en is van Shoeby. De Shoeby-legging heeft een mooie print all-over. De legging van vanHaren is lekker warm (bijna als een maillot) en heeft onderaan een leuk accent doordat de stof daar gelaagd is. Overigens heb ik ook nog een zwarte legging bij Zeeman gekocht (€ 4,95) maar die ben ik vergeten erbij op de foto te zetten. Ik kan dus weer even vooruit wat betreft leggings!

Anna van Toor
Vorige week maandag had ik vrij en ging ik met een vriendin hier in Bilthoven lunchen bij Bubbles&Blessings (aanrader, mocht je hier eens in de buurt zijn). Zij wilde daarna nog even op zoek naar een speciale regenjas. Ik moet bekennen dat ik nooit in de kledingwinkels in Bilthoven kijk, want veel kleding is hier veel te duur en te tuttig (om niet te zeggen; bekakt). Grote kledingketens zitten hier ook niet, maar alleen kleine, eigen winkels. Maar goed, we keken dus in verschillende winkels hier. Zij vond helaas geen jas, maar wie wel? Ik dus. Het kwam wel goed uit, want ik was net van plan mijn oude winterjas waarmee ik al een paar jaar deed in de kledingcontainer te gooien, omdat de vulling wat dunner was geworden en ik er ernstig op uit gekeken was. Dit is mijn nieuwe winterjas:

Jas, € 89,95 bij Anna van Toor. Er zit een capuchon aan die eraf kan. Dat vind ik wel fijn, want ik vind een capuchon niet altijd mooi, maar met sneeuw is het wel prettig. De jas is lekker lang en warm met een knoopsluiting over de rits en een ceintuur waardoor die toch vrouwelijk oogt, omdat er zo taille gecreĆ«erd wordt. Ik heb trouwens nog wel een zwarte, wollen jas van Zara die erg chique staat, maar deze heb ik er dan mooi ter afwisseling bij en deze is enorm warm en snow proof! Op de foto zie je trouwens ook mijn nieuwe laarsjes uit Brugge (klik voor shoplog).

Wat vind jij leuke kledingstukken uit deze haul? Laat het me weten bij de reacties!

Ps. Hauls/shoplogs vind ik zelf erg leuk om te zien, maar ik ben altijd bang dat het zo materialistisch overkomt en dat het materialisme in de hand werkt. Doordat ik tien maanden met een backpack gereisd heb, weet ik van mezelf dat ik ook heel goed zonder al die spullen, kleding en make-up kan, maar in het gewone leven is het toch verleidelijk om veel aan te schaffen. Hoe denken jullie hierover?

5 comments:

  1. Dat zwarte kanten jurkje is gaaf, die vind ik het mooist :-)

    Ik vind het ook erg leuk om hauls/shoplogs te zien, maar ik denk dat het ook persoonlijk is hoe je ze interpreteert. Je kunt er ook van genieten zonder gelijk te willen/moeten shoppen.

    Maar dat is mijn mening :-)

    ReplyDelete
  2. @Roos: Dank voor je reactie! Leuk dat je je mening geeft (m.b.t. het onderste, schuin gedrukte stukje in het artikel)! Ik geniet ook zeker van hauls/shoplogs, maar soms als ik producten uit een mooie limited make-up collectie zie bij iemand, krijg ik wel zin om er ook iets van te kopen, haha. Ik moet mezelf disciplineren ;-)!

    ReplyDelete
  3. Wat een leuke jas, veel spullen maar wel leuke dingen.
    Liefs, xxx

    ReplyDelete
  4. Zozo, lekker geshopt en je Hema jurkje vind ik heel leuk

    ReplyDelete
  5. @Nyria (beautyforgirls): Dank je wel!

    @Tessabd: Thanks! Het HEMA-jurkje heb ik gisteren voor het eerst gedragen. Hij zit lekker en staat leuk. Voorlopig ga ik mezelf maar even een shopverbod opleggen denk ik...

    ReplyDelete