Saturday, August 20, 2011

NYC Liquid Lipshine: Brighton Beach Peach

Ik heb gisteren mijn make-up no buy verbroken... Gebrek aan discipline. Tja ik belandde in Kruidvat voor een facewash en van het één kwam het ander. Ik keek toch even in de make-up hoek waar ik al praktisch naast stond. Ik moest en zou mijn make-up verslaving voeden, voordat de afkickverschijnselen de overhand konden nemen. Even die nieuwe limited edition collecties van Catrice en Essence checken. Hm, die vielen me tegen, dat scheelde weer, maar ik besloot ook eens wat verder te kijken dan alleen bij Catrice en Essence. Zo kwam ik uit bij het NYC-schap (NYC = New York Color). Ik heb niet zoveel van NYC... Ja, twee lipstains die best bevielen maar binnen no time uitgedroogd waren, een waterproof mascara die ik nauwelijks gebruik en een Color Wheel dat wel een erg leuk product is.

Toen zag ik de lipglossjes en ineens viel mijn oog op Brighton Beach Peach (#575). Wat een leuke naam trouwens! Dit is een nude peachy kleurtje dat er behoorlijk glanzend uitziet en daar had ik wel weer eens zin in, na een tijdje vooral creamy lipgloss te hebben gekocht.


Ik ben wel blij met weer eens zo'n echte old fashioned shiny lipgloss. De applicator vind ik prettig:
Dit is een sponsapplicator van gemiddeld formaat waarmee de gloss nauwkeurig en snel aan te brengen is. Ook old fashioned misschien maar het werkt, dus waarom niet.

De gloss zelf ruikt een beetje naar caramel zoals de lipglossjes van Bare Escentuals (al zijn die niet erg bekend). Ik vind het geen storende geur, maar dat is persoonlijk. Ik houd gewoon meer van caramel- en vanillegeuren dan van fruitgeuren wat betreft lipgloss. De gloss plakt een beetje maar niet teveel. Ik vind hem prettig aanvoelen. De dekking is vrij transparant, want het is vooral glans, glans en glans (shine baby!) met wat mini shimmer erin.

Swatch op mijn arm:


De gloss op mijn lippen:

In zonlicht

Ik denk dat ik deze gloss nog lekker veel ga dragen deze zomer (of wat daar van over is). De lipgloss is voor € 2,99 te koop bij Kruidvat.

Oké, ik geef niet op met mijn no buy. Een misser moet kunnen en één product kopen is nog altijd beter dan drie, vijf of tien. Overigens heb ik ook de ontbrekende producten van Enchantra binnen, die ik al in juli had besteld (zie dit artikel). Die waren dinsdag al bezorgd bij een huis in de straat, maar ik was niet in de gelegenheid het pakketje eerder dan gisteren op te halen. De gouden crackle nagellak Tarnished Gold van China Glaze ziet er erg mooi uit. Deze zien jullie binnenkort wel terug in een artikel. Het NYX Jumbo Pencil in de kleur Cottage Cheese ga ik gebruiken als basis onder oogschaduw. Er zaten tattoo stickers bij als bedankje, maar die zal ik niet gebruiken... De plaktattoo-tijd heb ik écht gehad al probeerde zelfs Chanel het hip te maken voor volwassenen. Ain't my thing!

Ik heb ook een nieuwe dagcrème gekocht in Kruidvat en wel de Miracle Skin Perfector (daily all in one BB cream) van Garnier, die pas vanaf oktober te koop zou moeten zijn. Lucky me! Gezichtsverzorging/-reiniging valt sowieso niet onder mijn no buy (want deze artikelen heb je toch gewoon nodig?), so no spang. Op deze Miracle Skin Perfector viel mijn oog toen ik in het schap voor gezichtsverzorging mijn favoriete facewash zocht van Dove. Er stonden slechts drie crèmes, alledrie voor de lichte huid, en aangezien mijn huidige dagcrème net aan vervanging toe was, besloot ik deze te kopen, omdat ik wel eens een BB cream (Blemish Balm) wil proberen. Ik heb hem vandaag op gehad, maar ik kan er nog niet veel over zeggen. Ik schrijf er een review over als ik hem uitgebreid getest heb.

Hieronder alle producten die ik deze week bij elkaar heb geharkt:

Have a nice Saturday night! (Ja, ik had zin in wat Engels vandaag...)

9 comments:

  1. Wat fijn dat je je ontbrekende producten alsnog hebt gekregen! Ik ben wel benieuwd naar de BBcream van Garnier. Ik ben ook benieuwd naar je review en ingredienten hiervan. De BBCream van dit merk zelf liet ik staan, omdat er o.a parabenen in zitten en andere ingredienten waarvan de dermatoloog zei dat ik ze beter kon mijden...
    frustrerend he als je je niet aan je no-buy kunt houden. Ik had er deze maand ook een voor mezelf ingelast maar kon een 20% kortingsactie van Non Pareil Boutique toch niet weerstaan ;-)

    ReplyDelete
  2. @Deb: Ja ben blij dat ik de producten nu heb. Het valt me op dat er vooral erg veel ingrediënten in Garnier's BB cream zitten en daar ben ik eigenlijk niet zo'n fan van. Verder ben ik niet zo'n ingrediënten-expert, dus ik kijk vooral naar hoe mijn huid erop reageert (subjectief ja).
    Haha, no buys zijn volgens mij 9 van de 10 keer een fail voor beautybloggers. Wat zijn we toch zwak ;-)! Ook suf, dat ik het juist voor zo'n simpel product doorbreek en niet eens voor een limited edition of zo...

    ReplyDelete
  3. ik heb die gloss ook ;-) Nadeel van de gloss vind ik wel dat hij een flink smaakje heeft. maar verder lekkere lipgloss goed koopje ;-) Liefs.

    ReplyDelete
  4. @Kirs: Sorry, niet geproefd ;-) Ja, ik vind het weer eens echt een gloss-glossje.

    ReplyDelete
  5. Hihi, je niet aan de no-buy kunnen houden, ik ken het! (Don't we all...) Maar toch wel knap dat je het bij een product hebt weten te houden! Als ik over de schreef ga, doe ik dat meestal met een complete Catrice collectie ;-) Ben heel benieuwd naar de BB Cream!

    ReplyDelete
  6. Oooh ik vind het echt een mooie kleur, lekker zomers inderdaad! :) Jah, de zomer, wat hebben we daar aan gehad :(

    ReplyDelete
  7. Oeh ik vind hem echt heel mooi staan!

    ReplyDelete
  8. @NeonRocks: Ja, het is nog steeds bij dit ene product gebleven. Ik hoefde niet te smokkelen, omdat ik de huidige LE's van Catrice en Essence gelukkig niet zo leuk vind ;-).

    @Gezondheidsgids: Bedankt! Ja, de zomer... Te triest voor woorden.

    @Shannen: Dank je!

    ReplyDelete
  9. Mooie gloss! Het is de no-buy verbreken waard hoor :P

    ReplyDelete