Friday, August 19, 2011

Haarinspiratie: De lange bob (zal ik?)

Sinds gisteren kriebelt het ineens; Ik wil een ander kapsel! Nu is mijn haar net een maand geleden bijgeknipt in lange lagen, maar eigenlijk ben ik er niet zo blij mij. De overgang tussen de lagen vind ik niet mooi. Het onderste lange stuk (waar veel te weinig van over is) hangt er bijna als een matje bij. Oké dat is overdreven, maar hierdoor krijg ik het gevoel dat dat stuk er net zo goed helemaal afgeknipt kan worden. En dan hou ik de perfecte lengte over voor een lange bob! Ik moest al gelijk aan een aantal celebs denken met deze haarstijl.

Nu heb je de smooth&sleek variant zoals bij:

Jennifer Lopez


Lauren Conrad


Cheryl Cole


Maar aangezien ik niet zo van de stijltang houd en ik mijn haar bijna altijd natuurlijk aan de lucht laat drogen, zal die bij mij wat rommeliger uitpakken, zoals bij:

Alexa Chung


Scarlett Johansson


Anne Hathaway


Het liefst zou ik dan ook wat blonder gaan door middel van highlights (waarvan ik nu een uitgegroeiede versie heb) en wie weet heb ik in de winter wel zin in roodbruin zoals de rode bob van Scarlett Johansson maar dan in net wat langere versie:

Zal ik het doen? Ik twijfel nog wel een beetje, omdat ik stiekem altijd nog droom van enorm lang haar.

Fijn weekend!

Ps. Ooit had ik een kortere bob (bijna 4 jaar geleden). Dit kun je in dit artikel terug zien samen met nog wat andere stijlen die ik heb gehad (sommige vind ik nu wel vreselijk om terug te zien). Overigens verf ik mijn haar nooit zelf lichter, maar het zelf roodbruin verven, gaat heel makkelijk met Casting Creme Gloss van L'Oréal waarover ik dit artikel (met de voor en na foto's) heb geschreven.

Edit 28/8: I did it! Check!

Sorry, de bronnen van de foto's heb ik niet bijgehouden... Ik heb ze via Google-afbeeldingen gevonden.

7 comments:

  1. ik vond het je leuk staan ook 4 jaar geleden! Als je een keer wat anders wil dan zou ik het zeker doen! Leuk! ;-) Liefs.

    ReplyDelete
  2. Leuke kapsels! Ik zeg: doen! :-)

    ReplyDelete
  3. Gewoon doen, ik denk dat het je heel leuk zal staan en anders, het groeit wel weer aan =) . Bovendien is het een kapsel waar je nog wel de schaar in kan zetten als het niet bevalt en je kan er heel veel mee..

    ReplyDelete
  4. @Kirs: Dank je! Maar ik twijfel nog hoor...

    @Marijke: Ok, dank je. We zullen zien!

    @Dewi: Ja, het groeit inderdaad weer aan en echt kort is het ook niet. Hm, misschien moet ik het even relativeren zoals jij en dan gewoon doen! Thanks!

    ReplyDelete
  5. Ja, inderdaad, ik zou het ook gewoon doen. Haar groeit toch zo snel weer aan, dus als je niet zo tevreden zou zijn, is het echt geen ramp. Maar aan de oudere foto te zien, staat het je goed, dus ga er gewoon voor :)

    ReplyDelete
  6. @Eline: Ja, nog ff twijfelen... ;-) Maar bedankt voor de motivatie!

    ReplyDelete
  7. Ik wil je heel erg bedanken voor de foto van Alexa. Ik kwam op je blog doordat ik opzoek was naar HET kapsel waar ik al lang van droom. En aangezien de kappers mij nooit lijken te begrijpen, wilde ik er een foto van meenemen. En daar is ie eindelijk! Bedankt!

    ReplyDelete