Tuesday, July 5, 2011

Bourjois deodorants

Met dit warme weer wil je natuurlijk wel fris blijven. Daarom mag een goede deodorant natuurlijk niet ontbreken in je dagelijkse routine en in je tas. De laatste tijd heb ik verschillende deodorants van Bourjois gebruikt:
- Mineraal+fresh deodorant;
- Gevoelige huid deodorant;
- Speciaal strakke topjes deodorant.

Mijn ervaringen zal ik hieronder per deodorant weergeven.

Mineraal+fresh
Bourjois zegt*: De formule is 24 uur doeltreffendheid en is geschikt voor de gevoelige huid: zonder alumiumzout chloorhydraten, zonder parabenen, zonder alcohol, zonder kleurstoffen en dermatologisch getest. Mineraal Deodorant + Fresh, verrijkt met marine oligo-elementen, die zorgen voor een intens fris gevoel.

Dit vind ik de fijnste deo van alledrie. Hij bevat 150 ml. De andere twee bussen zijn heel groot, 200 ml, en dat is onhandig om mee te nemen. Deze mineraal deo geeft een koud gevoel als ik hem opspuit; heel verfrissend! Daarnaast houdt hij mij het langste fris van de Bourjois deo's die ik heb. De geur is een beetje zoet, maar toch ook fris. Ook de ingrediënten zijn prettig voor een gevoelige huid. Deze zou ik wel opnieus kopen.

Gevoelige huid
Over deze deodorant kon ik niks op de website van Bourjois vinden. Best vreemd... Op de verpakking staat:
Deodorant hoge tolerantie zonder alcohol en parabenen. Dermatologisch getest op gevoelige en onthaarde huid.
Ook zit er volgens de verpakking voedende arganolie en herstellende aloë (vera) in.

Deze ruikt het meest fris van alledrie. Ik ruik er wat citrusachtige geuren in. De werking van deze deo is voor mij oké, maar niet overweldigend positief. Ik moet hem wat vaker bijspuiten dan de minerale deo. Hij irriteert mijn huid inderdaad niet, dus dat is fijn.

Strakke topjes
Bourjois zegt*: Deze deodorant Strakke Topjes met absorberende microsponsjes beschermt je optimaal tegen geurtjes en vocht zelfs onder strakke topjes of synthetische stoffen.
De spray is 48 uur doeltreffend dankzij de antibacteriële werking en de antitranspiratieformule die je een langdurige bescherming garanderen zonder het natuurlijke transpiratieproces te verstoren. De dermatologisch geteste formule zonder alcohol beschermt je huid in alle zachtheid.
Het geraffineerde parfum met lelietjes-van-dalen en egelantierbloem geeft je een oneindig fris gevoel.


Dit vind ik de minst fijne van de drie. Vooral de geur staat mij enorm tegen. De geur wordt beschreven als geraffineerd parfum met lelietjes-van-dalen en egelantierbloem, maar hij doet mij eerder denken aan een zoete toiletverfrisser. Daarnaast houdt deze mij het minst lang fris. Ik heb zelfs het idee dat ik er sneller door naar zweet ga ruiken. Dat hele idee erachter dat die speciaal geschikt zou zijn om je langer fris te houden wanneer je strakke kleding draagt, lijkt mij niet meer dan een verkooppraatje. Deze variant zal ik nooit opnieuw kopen.

De mineraal deodorant zou ik opnieuw kopen, de andere twee niet. Ik vind zelf Dove deodorants in het algemeen prettiger. De deodorants van Bourjois zijn voor een paar euro per stuk verkrijgbaar in de meeste drogisterijen.

Heb jij wel eens een deo van Bourjois gebruikt?

*Bron

4 comments:

  1. Die roze vind ik echt verschrikkelijk. Die plakt bij mij gewoon, dus die ga ik zeker niet nog een keer aanschaffen. Verder heb ik alleen de donkere versie nog geprobeerd van Bourjois, maar die vond ik ook niet echt fijn helaas.

    ReplyDelete
  2. Ik ben toch mee tevreden over de nivea deo's. Deze plakt inderdaad een beetje.
    Liefs, xxx

    ReplyDelete
  3. @Joan: Die roze vind ik dus ook niks... Ik zou alleen die minerale deo nog wel opnieuw aanschaffen omdat die een fijn verkoelend effect geeft.

    @Nyria (beautyforgirls): Ja begrijpelijk, zoals ik meer tevreden ben met de Dove deo's!

    ReplyDelete
  4. Ik heb een licht roze daarvan (transpirant ofzo) die vind ik wel fijn.

    ReplyDelete