Saturday, June 11, 2011

Nagellak stash + links naar alle swatches

Deze week had ik een kleine beautyblog-dip. Niet omdat ik geen inspiratie had, dat heb ik altijd wel, maar omdat het een mega-drukke week was waarin ik de rust en tijd niet vond om een artikel te schrijven (en aan vooruit schrijven kom ik nauwelijks toe). Hopelijk vergeven jullie het me en ik zal er in elk geval zorgen dat er dit weekend drie artikelen geplaatst worden!

Ik wilde jullie weer eens mijn nagellak stash laten zien. De laatste keer dat ik dat deed, was op 3 april 2010 en daarvoor op 22 juli 2009. Sinds de eerste keer dat ik mijn nagellak stash plaatste, is mijn collectie meer dan verdubbeld! Ik heb van al mijn nagellak wel een swatch op mijn blog geplaatst, dus ik ga nu onder de namen, de artikelen met de swatches linken. Zo kun je gelijk zien hoe een kleurtje er op de nagels uitziet! Het kan best zijn dat er nog meer nagellakartikelen op mijn blog te vinden zijn, maar dit is mijn huidige collectie, want in de loop der tijd heb ik ook nagellakjes verkocht of weggegeven. Bereid je voor op 70 lakjes + 3 tip painters!

In verschillende kleurgroepen laat ik jullie al mijn lakjes zien. Ik zet er steeds van links naar rechts de namen onder. Als je op de naam klikt, ga je naar het artikel met de swatch. Ik begin met blauw, waarvan eerst de lichtblauwe/turquoise kleuren:

- Alpine Snow, Essence.
- Speed of Light Blue, Essence.
- Turqouise, H&M.
- Bailamos, Orly.
- Precious Turquoise, Catrice.

Mijn overige blauwe lakjes:
- Shelter Island, Essie.
- Bogota, W.I.C. by Herome.
- Rain Check, Wet 'n Wild.
- Hip Queens Wear Blue Jeans, Catrice.
- Midnight Cami, Essie.
- My Favourite Jeans, H&M.
- Glam&Glitter #107, DA.
- Ocean Blue to Midnight Purple, Blaze.

Dan nu roze. Niet voor niets een heel populaire kleur voor nagellak. Ik begin met lichtroze:

- Just Married, Catrice.
- Nude Rose, Maybelline.
- Beautiful Girl, Sinful Colors.
- Guchi Muchi Puchi, Essie.

Nog meer roze en wat lavendel:
- Lilac Forever, Essence.
- Love&Friendship, MAC.
- Light Purple, H&M.
- Pastel Lilac, Catrice.
- How about a Tumble, China Glaze.

Felroze en rood:

- Strawberry Fields, China Glaze.
- #130, Miss Sporty.
- Punchy Pink, Essie.
- Movers and Shakers, Essie.
- Red Blossom, Catrice.
- Rouge Modelé, Bourjois.

Donkerder roze, paars en wijnkleuren:
- Dark Purple, H&M.
- Push Upon It, Misa.
- Wrapped around my Finger, Catrice.
- QT, China Glaze.
- 46Q, Manhattan.
- Merlot, Sinful Colors.

Al een paar zomers is koraal een terugkerende trend waarbij deze zomer vooral oranjetinten hip zijn. Dit zijn mijn perzik- en koraalkleurige lakjes:

- Cotton Candy, Orly.
- #15, HEMA.
- Coral, H&M.
- Cute as a Button, Essie.
- Coral Pink, Catrice.
- Haute as Hello, Essie.
- Peachy Keen, China Glaze.
- Marrakech, W.I.C. by Herome.

Dan wat neutrale kleuren. Van beige-achtige tinten op mijn nagels ben ik eigenlijk het minst fan. Grijs vind ik dan wel weer mooi.
- You don't know about Jacques!, OPI (suede).
- Robotika, China Glaze.
- Grey, H&M.
- Country Club Khaki, Orly.
- Lavender Breeze, Catrice,
- Pebble Beach, Catrice.

Groene lakjes en lakjes met groen erin waar ik ook niet echt fan van ben, al vind ik Toronto en Space Cadet wel mooi:

- Back to Paradise, Essence.
- Toronto, W.I.C. by Herome.
- #757, MNY.
- Seriously Hip, MAC.
- Space Cadet, Orly.

Metallic, holografische en duochrome lakjes:
- Gothic Girl, Essence.
- Steel Me, Essence.
- You Rock My World, H&M.
- Mad about You, H&M.
- Pompous, Rimmel.
- Out of this World, Orly.
- Galaxy Girl, Orly.

Nog wat verschillende lakjes:

- Fortune Teller, China Glaze.
- Copper Rulez!, Essence.
- Nothing Else Metals, Essence.
- Be My Millionaire, Catrice.
- Baby Pink to Pomegranate, Blaze.
- Pastel Yellow, Catrice.

Glitterlakjes. Deze gebruik ik meestal over een andere nagellak heen. Alleen Silver Cascade kan op zichzelf, want deze is zéér dekkend.
- Silver Cascade, Barry M.
- Hot Pants, Hard Candy.
- Louise, Essence.
- #03, HEMA.

Tip painters zijn leuk voor nail art:

- Silver Star, Essence.
- Witte tip painter, Essence.
- Berlin Story, Essence.

Dit waren mijn gekleurde lakjes. Ik heb alleen de nail art kitjes van PUPA hier niet laten zien, maar hier kun je een artikel vinden met Pop White Fuchsia en hier kun je een artikel vinden met daarin het zilver-paarse setje van vorig jaar.

Wat vind jij leuke kleurtjes? Heb jij nog een must have nagellak aanrader voor mij?

Fijn weekend!

7 comments:

  1. Ik vind vooral de roze kleurtjes erg mooi/leuk!

    ReplyDelete
  2. Mooie collectie! Wat zal dat een werk zijn geweest, om elk lakje te swatchen... Ik heb nog een hoop te doen :D

    ReplyDelete
  3. Wat een ontzettende mooie collectie! Handig dat je links hebt geplaatst naar NOTD's!

    ReplyDelete
  4. @Joan: Daar ben ik zelf ook gek op, net zoals op de blauwe!

    @Tessa: Dank je! Meestal als ik een nieuw lakje koop, swatch ik hem vrij snel en dan plaats ik er ook een NOTD artikel mee. Zo heb ik inmiddels mijn hele collectie geswatched (op eentje na dan).

    @Deb: Dank je! Kostte dan ook heel wat tijd om al die linkjes erbij te zoeken...

    ReplyDelete
  5. Hoi Laura,

    Ik kijk regelmatig eventjes op je blog omdat ik zelf ook helemaal gek ben op alles wat met make-up te maken heeft.
    Ondanks dat ik in Chili woon probeer ik wel van beide landen op de hoogte te blijven!

    Hele mooie lakjes heb je al ben ik wel een beetje jaloers op sommige merken die je dan weer wel kan testen zoals Hema, Essence, Catrice en Herome haha.

    Groetjes Petra

    ReplyDelete
  6. @Petra: Wat leuk om te lezen! Wel jammer dat je niet de lakjes van Essence, Catrice enz. kan kopen, maar misschien heb je daar weer leuke merken die hier in NL niet verkocht worden?

    ReplyDelete
  7. Nou het is wel een beetje gelijk verder als in Nederland hoor.
    Ik heb zelf veel lakjes van Oriflame, Essie, China Glaze, Vendome en Opi.
    De prijzen hier zijn dan wel weer een stuk goedkoper voor een lakje van Essie betaal je hier omgerekend 8 euro (ipv de 13 wat ik veel heb gezien).

    ReplyDelete