Friday, June 17, 2011

De Orabrush

Al weer een maand geleden kreeg ik de Orabrush opgestuurd om te testen en reviewen.

De Orabrush is een tongreiniger die een slechte adem en een vieze tong voorkomt. De aanslag achterop je tong is namelijk voor een groot deel verantwoordelijk voor een slechte adem. Om dit te voorkomen is het belangrijk je tong ook te reinigen. Meestal doe ik dit gewoon met mijn tandenborstel en daarnaast gebruik ik ook elke dag tandenstokers en floss, omdat ik een goede mondhygiëne en een schoon gebit zeer belangrijk vind.









Inmiddels heb ik de Orabrush een paar keer gebruikt. Je gebruikt hem na het tandenpoetsen. Je poetst je tong met de flexibele, plastic haren. Even diep inademen en je tong uitsteken, voorkomen dat je kokhalsneigingen krijgt. Na het borstelen kantel je de Orabrush een beetje en zo kun je met de schraper die boven de haren zit, de aanslag van je tong schrapen. Wat je dan ziet zitten aan de schraper, ziet er best ranzig uit, maar dat is normaal en niet erg. Vervolgens is je tong goed schoon en weet je dus vrijwel zeker dat je niet onfris uit je mond zal ruiken als je tenminste ook de rest van je mond en je gebit goed gereinigd hebt.



Weer een grappige tool, maar ik ben te lui om hem elke poetsbeurt te gebruiken, dus ik ga hem niet opnieuw aanschaffen. Daarnaast vind ik de Orabrush niet prettig in gebruik. Ik krijg er geen kokhalsneigingen van, maar dat borsteltje voelt ook niet echt comfortabel, ook al borstel ik zachtjes. Ik gebruik liever mijn tandenborstel om mijn tong te reinigen, al reinigt de Orabrush je tong grondiger en effectiever.

Deze Orabrush is online te bestellen via de Orabrushstore.nl, nu tijdelijk voor € 8,99.

Wat vind jij van de Orabrush? Reinig jij je tong?

5 comments:

  1. Ik zou het persoonlijk ook niet aanschaffen. Volgens mij heb ik geen last van een bad breathe ;-) Ik vind het wel grappige tool, maar voor een grapje vind ik 9 euro toch iets te duur als ik heel eerlijk ben.

    ReplyDelete
  2. @Deb: Ik denk ook dat een tongreiniger het meest noodzakelijk is voor mensen met een bad breathe. Anders hoef je echt niet elke dag je tong met zo'n ding te reinigen als je verder een goede mondhygiëne hebt. Vind het wel leuk om een keer geprobeerd te hebben, maar inderdaad te duur...

    ReplyDelete
  3. Hihi, dit is echt niks voor mij.
    Liefs, xxxx

    ReplyDelete
  4. @Nyria (beautyforgirls): Dat kan, 't is ook een beetje gek ding als je 't mij vraagt al is het wel effectief.

    ReplyDelete
  5. Ik heb 'm ook gehad, vind hem wel erg fijn

    ReplyDelete