Monday, May 16, 2011

FOTD: Carbon Frost

Wat een kille dag vandaag! Een look met wat zilvergrijs en shimmerroze leek me er wel bij te passen. In mijn stash kwam ik de Carbon Frost oogschaduw (<- zie artikel) van Maybelline tegen en ik besloot deze eens een nieuwe kans te geven aangezien ik hem nauwelijks gebruik.

Het licht was wel erg vervelend om foto's te maken; veel te grauw! De foto's van mijn gezicht zijn dan ook met flits. Die van mijn ogen zijn zonder flits.

Mijn oogmake-up:

Deze keer heb ik de oogschaduw Carbon Frost aangebracht over het witte Morning Dew potlood uit de Floralista LE van Catrice. Dit potlood geeft een witte shimmer waardoor de oogschaduw ook mooi gaat glanzen en op de witte basis beter tot zijn recht komt. De gemarmerde roze kant van Carbon Frost heb ik op mijn bewegend ooglid aangebracht en de zwartgrijze kant heb ik in mijn arcadeboog aangebracht. Vervolgens heb ik ook daaroverheen weer een zweempje roze aangebracht voor wat extra shimmer op het donkerder gedeelte. Als highlighter onder mijn wenkbrauw heb ik Naked pigment van MAC gebruikt. De gel eyeliner van Maybelline (die helaas niet in Nederland verkocht wordt) in de kleur Charcoal heb ik onder en boven mijn oog aangbrecht. Als laatste heb ik mijn wimpers in de verf gezet met de The Falsies Black Drama mascara van Mayebelline. Zoals je merkt is het nogal een Maybelline look geworden!

Full Face

Mijn foundation heb ik gemengd met mijn dagcrème, maar ik had beter foundation apart kunnen aanbrengen, want mijn huid is niet in opperbeste conditie... Over de foundation-dagcrèmemix heen heb ik concealer op plekjes en losse poeder over mijn hele gezicht aangebracht. Als blush heb ik Pink Cult van MAC (Jeanius collectie) gebruikt. Op mijn jukbeenderen zit wat vloeibare higlighter, Moonbeam, van Benefit. Op mijn lippen draag ik de lustre lipstick Pretty Please van MAC. Zo heb ik de hele look in de Carbon Frost stijl gehouden!

Gebruikte producten:
Ogen:
- Eyeshadow Base, Essence (You Rock-collectie);
- Eyeliner Pencil Morning Dew, Catrice (Floralista collectie);
- Carbon Frost oogschaduw, Maybelline Eyestudio;
- Naked pigment, MAC;
- Gel eyeliner Charcoal, Maybelline;
- The Falsies Black Drama mascara, Maybelline.

Gezicht:
- Touche Magique concealer, L'Oréal (onder mijn oog);
- XPerience foundation, Max Factor (gemengd met dagcrème);
- 3-in-1 concealer, 2True;
- Natural Touch Loose Powder, Catrice;
- Blush Pink Cult, MAC;
- Moonbeam highlighter, Benefit;
- Lipstick Pretty Please, MAC.

Ondanks dat de foto's niet top zijn, hoop ik dat jullie het leuk vonden om weer eens een Face of the Day (FOTD) te zien.

Laat me in een reactie weten wat je er van vindt!

5 comments:

  1. Wauw, heel leuk gedaan <3
    Liefs, xxx

    ReplyDelete
  2. @Paola: Dank je!

    @Joan: Bedankt!

    @Eline: Dank je!

    @Nyria (beautyforgirls): Thanks!

    ReplyDelete