Monday, May 23, 2011

Complete look


Gisteren was het niet zo mooi weer en ik besloot daarom eens aan de slag te gaan met mijn nieuwe Etos palet (zie vorig artikel). Ik heb drie kleuren van het palet op mijn ogen gebruikt:

Ondanks de vele knallende kleurtjes in het palet, ben ik toch voor een naturel look gegaan. De taupekleur (als middelste omcirkeld) heb ik over mijn bewegend ooglid aangebracht. De bruine kleur (linker omcirkelde kleur) heb ik in de arcadeboog en buitenste hoek van mijn oog aangebracht en naar boven toe vervaagd. De donkere kleur (de rechter omcirkelde) heb ik een klein beetje in het diepst van mijn arcadeboog aangebracht.

Mijn oog in de close-up:

Het pigment van de Etos oogschaduw is niet zo sterk. Ik heb daarom een extra basis aangebracht met een dik, creamy potlood dat ik eens in Griekenland heb gekocht, maar je zou bijvoorbeeld ook een NYX jumbo pencil hiervoor kunnen gebruiken. Hierdoor komt de kleur al wat beter uit dan alleen op een oogschaduwbasis. De kleurtjes zijn leuk, maar minder gepigmenteerd dan die uit het Moonlight Shimmer palet van Douglas.

Full Face



Make-up:
Het oogschaduwpalet van Etos staat hier niet op (dat zie je bovenaan in het artikel al). Dit is de overige make-up die ik gebruikt heb:

- Eyeshadow Base, Essence (You Rock-collectie).
- 3 in 1 pencil, Croma (uit Griekenland).
- Pigment Naked, MAC (onder wenkbrauw).
- Gel Eyeliner London Baby, Essence.
- The Falsies Black Drama mascara, Maybelline.
- Healthy Mix concealer, Bourjois.
- Losse, minerale poederfoundation van Everyday Minerals (zelf twee kleuren gemengd.
- Beauty Powder Blush Eversun, MAC.
- Highlighter Moonbeam, Benefit (op jukbeenderen).
- Sweet Kiss Naturel lipstick Rose Innocence, Bourjois.

Outfit
Ja, mijn kleren komen meestal van Nederlands grootste en goedkoopste kleding- en schoenenwinkels:
- Jackje met korte mouw: Scapino.
- Lange, mouwloze paarse top: H&M.
- Witte broek: H&M.
- Pumps: Schoenenreus.
Ik had er wel wat armbandjes bij kunnen doen, maar op luie dagen draag ik meestal alleen oorbellen.

Ik probeer er leuk uit te zien, zonder al te veel geld aan kleding uit te geven. Al koop ik dan stiekem wel weer heel veel. Misschien heb ik liever meer voor minder? Tegen het jackje liep ik per toeval aan in Scapino toen ik daar voor flatjes ging kijken. Ik koop daar nooit kleding (omdat het een schoenenwinkel is :p), maar dit jackje kon ik niet laten hangen. Hiermee kan ik toch mouwloze topjes naar bijvoorbeeld mijn werk dragen of jurkjes met blote rug en dan komt het toch net wat gekleder over. Gisteren had ik het aan, omdat ik een topje alleen gewoon net te koud vond.
De pumps van Schoenenreus doen het ook altijd weer goed bij lichte, zomerse outfits. Ik heb ze vorig jaar gekocht, maar ze blijven een hit. Ik krijg er regelmatig complimentjes over!

Dit was dus mijn complete look (make-up en kleding) van gisteren. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien!

5 comments:

  1. Mooie ooglook en schattige outfit :)

    ReplyDelete
  2. Het staat je heel goed.
    Leuke look.
    Netjes gedaan.
    Liefs, xxx

    ReplyDelete
  3. Bedankt meiden, voor de lieve en leuke reacties!

    ReplyDelete