Monday, April 11, 2011

Smoky Shadowblast (Cover Girl)

Hola chicas! Wat een heerlijk weer de laatste dagen. Ik hoop dat jullie ook van de zon hebben kunnen genieten. Zaterdag heb ik met mijn vriend gepicknickt en lekker in de zon gezeten en gisteren heb ik op mijn balkon van de zon genoten. Ook had ik gisteren graag een artikel willen plaatsen, maar ik had de hele dag geen internetverbinding. Frustrerend! Nu heb ik snel wat beautyblogs gelezen en hierbij komt dan ook mijn eigen artikel online.

Uit Amerika heb ik vorig jaar (<- klik voor artikel) de Smoky Shadowblast van het merk Cover Girl gekregen:
Dit is precies hetzelfde product als de Smoky Eye Effect Eyeshadow van Max Factor (<- klik voor een review van Miss Lipgloss) die in de Nederlandse winkels verkocht wordt. Max Factor en Cover Girl zijn namelijk met elkaar verbonden en hetzelfde product is dus onder een andere naam uitgebracht. Deze review kun je dus ook zien als review voor de Smoky Eye Effect Eyeshadow van Max Factor.

Ik vind het best een leuk product en in de Glossy las ik dat de variant van Max Factor een Astir Award 2010 heeft gewonnen voor 'beste make-up product van 2010'. Zie ook dit artikel.

Het product heeft twee kanten; een ronde en een kegelvormige. Ik heb de kleur Silver Sky (gelijk aan de kleur Silver Storm van Max Factor) waarbij de ronde kant zilverkleurig is en de kegelvormige kant mauvekleurig. Dit is een swatch van de kleuren op mijn arm:

Met de ronde kant, stap 1 breng je de kleur over het bewegend ooglid aan en met de kegelvormige kant, stap 2, kun je een lijntje langs je wimperrand trekken en je kunt hem in je arcadeboog aanzetten voor diepte en het echte smoky eye effect. So far so good!

Je brengt het product het beste direct op je oog aan. De substantie is crème-achtig en het is een stick-vorm, dus die smeer je zo op. Vervagen gaat wat lastiger. Dit gaat het beste gewoon met je vinger. Zo ziet het er uit op mijn oog:


Helaas is er één groot nadeel aan dit product. Binnen no time creast het. Of wel; het hoopt zich op in je arcadeboog (crease). En dan ziet het er al snel zo uit:

Misschien helpt het nog om er gewone oogschaduw in dezelfde soort kleuren overheen te doen. Dat heb ik niet getest. Eigenlijk vind ik het wel vreemd dat dit als beste make-up product uit de bus is gekomen bij de Astir awards 2010. Het idee erachter is leuk en de kleurencombi's zijn mooi, maar doordat die zo snel ophoopt in de lijntjes, vind ik het niet een heel goed product. Jammer, want ik wilde dit product echt graag en in eerste instantie vind ik het ook heel gaaf! Ik zal het dus niet meer kopen, maar hopelijk vind ik nog een manier om deze oogschaduw wat langhoudender te krijgen.

Er zijn verschillende kleurencombinaties te koop. Het product van Max Factor kost € 13,99. Die van Cover Girl is in Amerika te koop of online te bestellen (maar dan moet je zelf even zoeken).

Kende jij dit product al en wat vind je er van?

3 comments:

  1. Ik kende het nog niet, maar het ziet er goed uit.
    Liefs, xxx

    ReplyDelete
  2. Ik kende het niet maar dat in de plooitjes kruipen heb je nu eenmaal met crème texturen. Een goede primer eronder helpt en dan als extra nog oogschaduw erover. Maar na een tijd zal jet toch ophopingen merken als je niet voldoende fixeert.

    ReplyDelete
  3. @Kalypso: Ja, zo lang het nog netjes zit, is het wel leuk!

    @Peggy: Ja, dat is ook zo. Bedankt voor je tips!

    ReplyDelete