Thursday, April 7, 2011

Moonlight Shimmer palet (Douglas)

Maandag ging ik naar Douglas om nog even naar de Quite Cute collectie van MAC te kijken. Van de mooie blushes met hartje erin waren de twee die ik het mooist vond natuurlijk al uitverkocht. Miss Behave was er nog wel, maar die vond ik tegenvallen... Vervolgens liep ik verder door Douglas wat ik bijna nooit doe. Toen kwam ik toch een leuk oogschaduwpaletje tegen. Testen kon ik hem niet, maar voor € 4,95 durfde ik de gok wel te nemen. Dit is het Moonlight Shimmer palet:

Het palet is van stevig karton. In het palet zitten tien kleuren oogschaduw met leuke namen en er zit een kwastje bij, maar dat stelt niet zoveel voor:


Ook zit er een spiegel in. Zo ziet het palet er helemaal uit van binnen:


De pigmentatie van de kleuren heeft me aangenaam verrast. Ik heb even snel droge swatches op mijn arm gemaakt zonder basis of iets dergelijks eronder. Ik laat twee foto's zien, omdat de lichtinval net wat anders is en daarom de ene kleur op de ene foto beter over komt en andersom:

Bovenste rij: Rock Chick, Delilah, Princess, Paradise en Full Bloom.
Onderste rij: Caramel, Gold Dust, Galaxy, Camo en Glacier.
Ik vind het leuk dat de kleuren namen hebben, dat is wat inspirerender. En daarnaast vind ik namen ook goed gekozen bij de kleurtjes. Er is echt over nagedacht! Alle kleurtjes zijn goed gepigmenteerd. De enige die wat tegenvalt is de kleur Princess. Dat is die roze kleur op de bovenste rij, in het midden. Die is wat doffer. Alle andere kleuren geven makkelijk veel kleur af. Alle kleuren hebben een shimmer (glans), maar er zitten gelukkig geen grove glitters in.

Wat een ontzettend leuke kleurtjes! Vandaag heb ik de kleur Galaxy in mijn crease gehad (bij een andere, shimmergroene oogschaduw) en op HEMA oogschaduwbasis heeft die prima gehouden. Ik ben echt aangenaam verrast door dit palet!

Op de achterkant staat nog de naam Amelia Knight groot afgedrukt. Behalve dat ik via internet gevonden heb dat dit een Schotse operazangeres is (die er overigens wel zeer jong en fashionable) uitziet, kan ik niet achterhalen of zij soms een make-lijn heeft laten uitbrengen. Maar verder kom ik ook geen Amelia Knights tegen, dus of zij er mee te maken heeft?

Dit palet is voor € 4,95 te koop bij Douglas. Als je nog op zoek bent naar een palet met vrolijke kleurtjes waarmee je veel kanten uit kunt, zou ik dit zeker kopen! Een tip dus!

11 comments:

  1. Wat 'n ontzettend leuk palette! Qua uiterlijk doet het me aan Urban Decay denken. Pigmentatie is zeker heel goed en helemaal voor dat bedrag, wow!

    ReplyDelete
  2. Dat is nog eens een leuke ontdekking! ziet er prima uit.

    ReplyDelete
  3. Wauw, die moet ik dus even echt hebben. Wat een koopje.
    Liefs, xx

    ReplyDelete
  4. Voor dat geld heb je iets heel leuks gekocht! Like it :)

    ReplyDelete
  5. Van binnen heeft het echt iets weg van de Urban Decay paletten. En dat voor een fractie van de prijs!

    ReplyDelete
  6. Wat een leuk palletje! Ik had geen idee dat ze bij de Douglas ook wat budget-proof dingen hadden, maar ik ga dus zeker wel even spieken binnenkort! :)

    ReplyDelete
  7. Die gold ziet er heel bijzonder uit.
    Thanx.
    Check je ook mijn blog?
    http://brillenmode.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. ik vindt de budget reviews veel leuker dan een review over bijv mac ofzo. Er zijn veel meer mensen die zulke duren merken niet kunnen betalen en zo maak je je site ook veel toegankelijker voor alle leeftijden

    ReplyDelete
  9. @Deb: Ja, je hebt gelijk. De kleuren doen me ook wel een beetje denken aan de kleuren uit de Substainable Shadow Box van Urban Decay die ik heb. Dat plaatje met het oog kan er overigens ook nog af (zag pas later dat het een sticker is).

    @Maccia: Inderdaad een ontdekking!

    @Kalypso: Ja, ik heb geen idee van de verkrijgbaarheid. In Utrecht lagen nog zo'n drie/vier van deze paletjes. Hoop dat je hem ook vindt!

    @Selina: Dank je!

    @Ann: Ja, grappig he!

    @Raafje: Ik had hier ook geen idee van. Liep er echt per toeval tegenaan!

    @Beauty Spectacle: Ja, die kleur is echt geelgoud. En ik moet het toch even zeggen; let op dat je niet spamt (eigen site noemen) in je reacties op andere blogs...

    @Cynthia: Dank je wel voor je comment! Ik hou zelf ook erg van budget make-up. Ik denk dat ik het zelfs nog leuker vind om budget make-up te scoren die dan nog eens hatstikke goed blijkt te zijn, dan duurdere make-up van MAC waarvan je al verwacht dat het goed is (dan kan het alleen nog maar tegenvallen).

    ReplyDelete
  10. Echt een mooi palette! Ik ga er zelf ook maar eens achteraan

    Groetjes Iris

    ReplyDelete
  11. hey ik ben al even opzoek naar dit paletje.
    maar ik vind hem niet.
    zou iemand een linkje kunnen doorsturen?

    bedankt!

    ReplyDelete